Gå til innhold

Dere med dyr i huset. Kjenner dere hvordan det lukter hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skulle selge huset en gang og hadde megler på besøk for vurdering, så kom bikkja ut i stua og megler ble veldig overrasket over at det bodde hund der da det ikke luktet noe som helst. Dette var en jakthund med pels, men hun luktet ikke vondt. Litt når hun var våt selvsagt. Men når jeg besøker venninna mi som har to mopser så lukter det hund der, syns de lukter vondt og føler meg litt møkkete etter å ha vært der. Men de hundene er i sofaen. Det var ikke vår hund, da lå hun på eget teppe.

Anonymkode: 7e688...106

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Dette må være de samme folka som går forbi på fortauet og kjenner at folk inni husene bruker skyllemiddel i klesvasken sin ;) 

Anonymkode: de441...

Den verste lukta. 

Anonymkode: 759a8...b78

Skrevet

Spør du meg, så er det mye bedre at det lukter litt hund og/eller katt, enn duftlys/-pinner og skyllemiddel! 

Hjemme hos oss lukter det sikkert bikkje. Vi har hatt hund de siste 17 årene, og kommer til å ha det ei stund til. Dette dyret er en del av familien, så da får det bare være at du kanskje lukter det når du kommer innom. (Noe du sikkert ikke gjør, siden jeg ikke kjenner folk som kommer inn i hjemmet mitt og snuser. De som kommer hit begraver som regel fjeset i dyrets pels for å kose, siden de liker hunder.)

Anonymkode: dd41c...ae2

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Dette må være de samme folka som går forbi på fortauet og kjenner at folk inni husene bruker skyllemiddel i klesvasken sin ;) 

Anonymkode: de441...96c

Nei nei. Jeg er en av de som kan gå forbi ett hus og kjenne skyllemiddel. Nå har det aldri vært en påstand at de står inne i huset, for alt en vet henger klærne på snoren ute. 

Uansett, det er sjelden plagsomt med lukt fra husdyr, så sant ikke det er snakk om urenslighet folk. Å lukte forskjell på noe betyr ikke at det er problematisk, det kan rett og slett bare bety at man kan lukte det. 

Anonymkode: 8294b...fec

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei nei. Jeg er en av de som kan gå forbi ett hus og kjenne skyllemiddel. Nå har det aldri vært en påstand at de står inne i huset, for alt en vet henger klærne på snoren ute. 

Uansett, det er sjelden plagsomt med lukt fra husdyr, så sant ikke det er snakk om urenslighet folk. Å lukte forskjell på noe betyr ikke at det er problematisk, det kan rett og slett bare bety at man kan lukte det. 

Hund har nå aldri luktet godt🤣

Anonymkode: e8b58...049

Skrevet

Reagerer ikke på dyr i hus, men folk som setter kattesand på varmekabler har jeg problemer med å forstå. Sier ikke noe da, men det lukter jo for jævlig. 

Anonymkode: 28cb7...bf2

Skrevet

Jeg hadde katter og det luktet minimalt katt hos meg. Noe vil det lutke uansett, men vi mennesker lukter også så huset lukter hvem som bor der om de er to eller forbente, hvor mye avhenger i hvordan vi vasker og holder ting vedlike. 

Jeg hadde katter som gikk på do ute, så kattedoen som sto i kjelleren ble sjeldent brukt og ble den brukt så ble den tømt raskt. Og ja, mine katter gikk på do ute. De fikk sitt eget blomsterbed som de brukte som do. Jeg syns det var helt topp de brukte det for jeg syns det var bedre å skifte jord der innimellom, slippe å tømme doen inne og ikke minst så slapp naboer at de brukte bedene deres som do. Og ja, jeg snakket med mine naboer og de hadde ikke sett mine katter gå på de hos de. 

En dusj fikk de noen ganger i året. Korthårede katter så hadde de vært langhåra hadde de måtte dusje oftere for jeg syns det er skikkelig ekkelt når de er seige i pelsen. 

Naboen lukter det kattedo bare du åoner døra. Kan ikke fordra lukta av brukt kattesand. Det luktet ikke slik hos de før, så vet ikke hvorfor det plutselig gjør det nå. 

Kattene hadde heller ingen noen fast plass de lå, så det var ikke kattesenger, pledd osv som det var fullt av hår på eller liggi så lenge at det luktet katt. De hadde nye steder hver dag og som oftes ett fang, tepper ble rista når det trengtes så hår ble rista av raskt. Så mulig det blir mer lukt når kattene har en fast plass og dette er noe som kanskje ikke blir vaska ofte. 

Anonymkode: 24971...04b

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Anonymkode: de441...96c

Nei. Jeg kan lukte skyllemiddel og parfyme fra lang avstand (ja, også fra klær som henger til tørk ute og jeg går forbi), men jeg kan ikke huske å noensinne ha merket at det lukter vondt i hus hvor det er hund eller katt.

Anonymkode: 40d69...277

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hund har nå aldri luktet godt🤣

Det var nå heller ikke påstanden 😉

Skrevet (endret)

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hater absolutt ikke dyr, men vet at jeg har god luktesans. Jeg kan blant annet lukte hvilket hus ungene har vært på besøk i når de kommer hjem. Om de har vært hos dem med kattedoen i entreen der de har hengt ytterjakkene så lukter jeg det på flere meters avstand. 

Anonymkode: 2ea99...a3d

🤣🤣 nå blei jeg glad, endelig er jeg ikke den eneste som har sånn luktesans at jeg kan lukte hvor ungene har vært 🤣 hund, katt, skyllemiddel,vaskepulver, parfymen til foreldrene 🙈🙈 

Min søster har hund,  hun er en sånn som vasker hele tiden, mulig en smule ocd 😄 men jeg syns hele huset hennes stinker våt hund 🙈

Endret av Bondejenta&lillegutt
Skrevet
Bondejenta&lillegutt skrev (10 timer siden):

🤣🤣 nå blei jeg glad, endelig er jeg ikke den eneste som har sånn luktesans at jeg kan lukte hvor ungene har vært 🤣 hund, katt, skyllemiddel,vaskepulver, parfymen til foreldrene 🙈🙈 

Min søster har hund,  hun er en sånn som vasker hele tiden, mulig en smule ocd 😄 men jeg syns hele huset hennes stinker våt hund 🙈

Da er vi i det minste to! Jeg vurderer å ta meg jobb på flyplassen som narkohund når jeg går lei av jobben jeg har nå :D.

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Det kaller jeg å vaske jeg da🤷‍♀️ Det var det som ble sagt, vasker en gang i mnd. Helbad kan jeg skjønner ikke gjøres like ofte, men det må jo gjøres det og. 

Vi andre vet forskjell på å skylle og å vaske. Skylle hunden gjør jeg ofte. Mage, labber og baken. Vaske, som i såpe (hundeshampo), gjøres mye sjeldnere og er ikke anbefalt av veterinærer å gjøre med mindre de har gjort noe som krever en skikkelig vask. Bruke kanskje sjampo annenhver mnd. Skyller så og si daglig. 

Anonymkode: fa1e0...dad

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vi andre vet forskjell på å skylle og å vaske. Skylle hunden gjør jeg ofte. Mage, labber og baken. Vaske, som i såpe (hundeshampo), gjøres mye sjeldnere og er ikke anbefalt av veterinærer å gjøre med mindre de har gjort noe som krever en skikkelig vask. Bruke kanskje sjampo annenhver mnd. Skyller så og si daglig. 

Anonymkode: fa1e0...dad

Vask er vask, det gjør man får å få noe rent. Måten du vasker labbene på er å skylle dem. Helvask med såpe overalt omtales gjerne som bad. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vask er vask, det gjør man får å få noe rent. Måten du vasker labbene på er å skylle dem. Helvask med såpe overalt omtales gjerne som bad. 

Men "å vaske hunden" impliserer uansett hele dyret, mener man bare deler, bør det presiseres. Det gjør jo vi mennesker også "jeg skal bare vaske hendene først" f.eks.

Anonymkode: 4a046...e61

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Da er vi i det minste to! Jeg vurderer å ta meg jobb på flyplassen som narkohund når jeg går lei av jobben jeg har nå :D.

Vi er nok minst tre - jeg har sagt flere ganger at jeg kunne tatt meg jobb som narkohund ;)

Anonymkode: a75ff...a42

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hahaha ja, human drug sniffer 🤣

Skrevet

Vi har både to store hunder og bur dyr. Lukter helt sikkert hund hos oss. Jeg kjenner det veldig godt hvis noen har katt, det er en særegen lukt. Også de med små hunder, de lukter en blanding av urin og våt hund. Aldri møtt en liten hund som jeg ikke har kjent denne lukten fra. Men store hunder kan lukte litt svette eller våt hund. 
hater skyllemiddel lukten, gjerne med en dæsj sigarett røyk 🤢

Anonymkode: d81bb...073

Skrevet

Må jo være forskrekkelig strevsomt å ha en sånn overjordisk, overmenneskelig luktesans.

Sikkert lurest å styre langt unna mennesker som lever med dyr eller som bruker skyllemiddel. Blir jo mange kraftige sanseinntrykk. 

Anonymkode: 7535a...b81

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Må jo være forskrekkelig strevsomt å ha en sånn overjordisk, overmenneskelig luktesans.

Anonymkode: 7535a...b81

Det er jo ikke akkurat noe man velger selv.

Anonymkode: 40d69...277

Skrevet

Hvis du synes det er ille kannen tenke på hvordan hunden, som har rundt en million ganger bedre luktesans enn mennesker, føler det når du kommer på besøk🤷🏻‍♀️ Seriøst, hva er poenget med et slikt innlegg? Ønsker du at dyreeiere skal føle seg litt verre slik at du og oss andre uten dyr kan føle oss bedre?

Anonymkode: 34f7d...18b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...