Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #1 Skrevet 18. juni 2021 Jeg har lest meg opp om dette, og får ikke statistikken til å stemme med tidsforløpet… hpv vaksinasjon ble innført i 2009, dvs at første kull med vaksinerte jenter i dag er 22/23 år. Median alder for diagnostisering av livmorhalskreft er 45år. Halvparten får dermed kreft etter dette, 50%. Og den andre halvparten er yngre. De sier det er ekstremt skjelden at jenter under 25 får livmorhalskreft. Samtidig sier myndighetene at antall tilfeller av livmorhalskreft har falt 40% siden de startet vaksinasjon. hvordan mener de at disse tallene kan relateres til vaksinen? Når svært mange av de som får kreft i utgangspunktet er over alder for vaksinasjon? og i teorien har ikke de vaksinerte nådd en alder der de kan begynne å se effekten av vaksineringen? Anonymkode: b2589...7b3
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #2 Skrevet 18. juni 2021 Jeg tenker at testkampanjen som førte til at mange flere tok celleprøve har hatt en god effekt i tillegg til vaksineringen. Tror andelen som testet seg økte veldig i årene etter Thea Steen og flere andre som satte fokus på hpv og celleforandringer. Jeg er selv en av dem som endelig tok celleprøve, hadde grove forandringer og ble operert i tide før jeg fikk kreft. Anonymkode: 10a62...809
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #3 Skrevet 18. juni 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg tenker at testkampanjen som førte til at mange flere tok celleprøve har hatt en god effekt i tillegg til vaksineringen. Tror andelen som testet seg økte veldig i årene etter Thea Steen og flere andre som satte fokus på hpv og celleforandringer. Jeg er selv en av dem som endelig tok celleprøve, hadde grove forandringer og ble operert i tide før jeg fikk kreft. Anonymkode: 10a62...809 Ja, at flere tester seg hyppigere har jo avdekket forstadier og tilfeller av kreft tidligere, men det har sannsynligvis ikke endret på tallene i forhold til hvor mange som faktisk får kreft. Det er jo dette de påpeker når de sier at det er 40% færre tilfeller av kreft etter de startet vaksineringen. Men vil ikke dette sannsynligvis skyldes andre faktorer siden alderen på de eldste vaksinerte enda er så lav at svært få ville utviklet kreft i utgangspunktet? eller mener de at det er 40% færre under 23 som har fått kreft i forhold til uvaksinerte under 23? 🤷♀️ Anonymkode: b2589...7b3
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #5 Skrevet 19. juni 2021 Alle under 25 år har også fått tilbud om vaksinen gratis. De nærmer seg vel 40. Og mange har betalt for vaksinen selv også. Det er ikke bare jenter på 12 år som tar den Anonymkode: 1d18a...f0e
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #6 Skrevet 19. juni 2021 Sikkert mindre puling i corona Anonymkode: 0c798...b9e
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #7 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Alle under 25 år har også fått tilbud om vaksinen gratis. De nærmer seg vel 40. Og mange har betalt for vaksinen selv også. Det er ikke bare jenter på 12 år som tar den Anonymkode: 1d18a...f0e Var dette jeg ville skrive også, veldig mange har tatt vaksinen som er over alderen i vaksinasjonsprogrammet. Vet søsteren min som er 32 år gammel tok den og det gjorde alle venninnene hennes også. De fikk tilbud om å ta den da de var litt eldre. Regner med at alle som har tatt vaksinen er med i studien? Anonymkode: 9eb73...b2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå