Gå til innhold

Erfaring med vasektomi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min hadde planer om å kutte strengen. Nå har han fått time men vi begge ble plutselig veldig nervøse. Noen her med erfaring? Nåde positiv og negative?

Anonymkode: 4ded5...2e0

Skrevet

Bare positive. Ingen forskjell fra tidligere, bare ingen risiko for flere barn. Noe vondt rett etter inngrepet, men etter noen dager merket han ingenting. Vi er HELT sikre på at vi ikke vil ha flere barn.

Anonymkode: f1572...a9c

Skrevet

Hvis målet er å bli steril så ser jeg ikke hvorfor dere nøler. Er dere usikre på om dere vil ha flere barn? Da er det sikkert lurt å vente. Hvis dere er sikre på at dere er ferdige med barn så er det jo bare å kjøre på. Mannen her steriliserte seg i år, og det var vi bombesikre på at var det riktige for begge. Vi er helt ferdige med barn og jeg tåler dårlig prevansjon.  

Anonymkode: 00ada...489

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvis målet er å bli steril så ser jeg ikke hvorfor dere nøler. Er dere usikre på om dere vil ha flere barn? Da er det sikkert lurt å vente. Hvis dere er sikre på at dere er ferdige med barn så er det jo bare å kjøre på. Mannen her steriliserte seg i år, og det var vi bombesikre på at var det riktige for begge. Vi er helt ferdige med barn og jeg tåler dårlig prevansjon.  

Og, erfaringene er bare positive. 

Skrevet

Nei altså vi har 4 barn😅 så er nok ikke helt derfor. Er også på rask vei mot 40 så ikke ung lenger. Mannen har vert litt bekymret om jeg går fra han og han finner en dame som ønsker barn😅. Men altså det jeg og han har vert nervøs for er om det er noe forskjell på driven på en måte. Han er redd for å bli mindre mann om så bare i hode. Vi har ett veldig aktiv sexliv og det er veldig viktig for oss.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei altså vi har 4 barn😅 så er nok ikke helt derfor. Er også på rask vei mot 40 så ikke ung lenger. Mannen har vert litt bekymret om jeg går fra han og han finner en dame som ønsker barn😅. Men altså det jeg og han har vert nervøs for er om det er noe forskjell på driven på en måte. Han er redd for å bli mindre mann om så bare i hode. Vi har ett veldig aktiv sexliv og det er veldig viktig for oss.

Absolutt ingen forskjell på sexen, stasen hans fungerer som den skal også etter sterilisering😄

Skrevet

Ingen forskjell på sexlivet. Kanskje bare bedre fordi man vet at det ikke fører til graviditet, når man har fått de barna man vil ha. 

Anonymkode: 74510...7ba

Skrevet

Nei, det er jo smerter som kan sammenlignes med en fødsel, da. En liten hevelse kan man visstnok få. Blåmerke og. 
Umyndiggjort, kastrert og krenket føler mange seg etterpå. Og det kan gå ut over potensen. Og da er man impotent i tillegg. Er nok best at damen tar ansvar med et støtte kirurgisk inngrep, tror du ikke!? 
Vasektomi er rett og slett for meget å be en mann om. 

Anonymkode: 5accc...044

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det er jo smerter som kan sammenlignes med en fødsel, da. En liten hevelse kan man visstnok få. Blåmerke og. 
Umyndiggjort, kastrert og krenket føler mange seg etterpå. Og det kan gå ut over potensen. Og da er man impotent i tillegg. Er nok best at damen tar ansvar med et støtte kirurgisk inngrep, tror du ikke!? 

Bare sånn, for ordens skyld, hun (044) er altså sarkastisk. Er litt irritert, men forsøker å spøke det vekk.

Men enig med henne, det er da et enkelt inngrep for menn. Det kan til og med enkelt reverseres. Ut over at der ikke er noen svømmere når han, ja, så er det ingen forskjell. Ingen bivirkninger (ut over at det må få leges). Menn har det lett.

Anonymkode: 08e75...f34

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hæ?? Altså slikt oppgulp blir jo bare tull! 
 Jeg og mannen har en åpen dialog om ting, selvsagt forteller han meg om sine følelser og tanker. Det skal selvsagt taes på alvor. 

Skrevet

Satsen hans er ikke merkbart annerledes, den inneholder bare ikke sperm lenger.

Noen tror at når mannen er sterilisert så kommer det ingenting når han får orgasme, men det gjør det, akkurat som før. Spermen er en veldig liten prosentdel av satsen, så du merker ikke at det kommer noe mindre.

Han fungerer akkurat som før, bare uten levende sperm i satsen.

Anonymkode: ea9db...ac2

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mannen min hadde planer om å kutte strengen. Nå har han fått time men vi begge ble plutselig veldig nervøse. Noen her med erfaring? Nåde positiv og negative?

Begge ekssamboerne mine kuttet, og det samme med mannen min. Ingen av dem har hatt problemer med sex etterpå, smerter eller annet ubehag. 

Anonymkode: 3725c...294

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Bare sånn, for ordens skyld, hun (044) er altså sarkastisk. Er litt irritert, men forsøker å spøke det vekk.

Men enig med henne, det er da et enkelt inngrep for menn. Det kan til og med enkelt reverseres. Ut over at der ikke er noen svømmere når han, ja, så er det ingen forskjell. Ingen bivirkninger (ut over at det må få leges). Menn har det lett.

Anonymkode: 08e75...f34

Det er jo sånn menn tenker. Og derfor nekter de å ta ansvar. Snipp snapp, det er det enkleste på jord! Men de vil ikke klippe i manndommen.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...