Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Arbeidsgiver hsr lov til å spørre om vaksinestatus, så lenge det er en grunn til det, men arbeidsgiver trenger ikke svare. Arbeidstaker blir da håndtert som ikkevaksinert.

Anonymkode: 174ce...1a5

Arbeidsgiver i denne saken har begynt å grave i grunner for manglende vaksinasjon. Det har han ikke lov til. Han bør godta svaret om at vedkommende ikke er vaksinert. Hva som er grunnen til det, er privat. 

Anonymkode: ba42b...052

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Arbeidsgiver har ikke LOV til å grave om personlige helseforhold til de ansatte. Det er ULOVLIG. Det er nok for ham å vite om man er vaksinert eller ikke. 

Fy for en paranoia.

Anonymkode: 98f7f...6e4

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Fy for en paranoia.

Paranoia å opplyse om hva som er lovlig og ulovlig i arbeidsforhold? Kjære lille deg, ikke bruk store, vanskelige ord som du ikke vet betydningen av. Og særlig gjelder dette diagnoser. 

Det er mange ting det er ulovlig å spørre om når man er en leder. For eksempel, om den ansatte er gravid, planlegger å bli gravid, hvilke diagnoser den ansatte har, hvilken konkret behandling den ansatte mottar for en diagnose og så videre. Det arbeidsgiver har rett til å vite, er vaksinestatus. Ved sykmelding har leder kun rett til å vite om restarbeidsevnen, muligheter for tilrettelegging og om skaden/sykdommen er forårsaket av arbeidsmiljø. That's it. 

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Paranoia å opplyse om hva som er lovlig og ulovlig i arbeidsforhold? Kjære lille deg, ikke bruk store, vanskelige ord som du ikke vet betydningen av. Og særlig gjelder dette diagnoser. 

Det er mange ting det er ulovlig å spørre om når man er en leder. For eksempel, om den ansatte er gravid, planlegger å bli gravid, hvilke diagnoser den ansatte har, hvilken konkret behandling den ansatte mottar for en diagnose og så videre. Det arbeidsgiver har rett til å vite, er vaksinestatus. Ved sykmelding har leder kun rett til å vite om restarbeidsevnen, muligheter for tilrettelegging og om skaden/sykdommen er forårsaket av arbeidsmiljø. That's it. 

Det er tilfeller der man har lov til å spørre om det meste, bare det er faglig begrunnet. Ved arbeid med kjemikalier, dykking og sikkert andre tilfeller er den ansatte pålagt å gi beskjed ved graviditet for eksempel.

I tillegg er det på mange arbeidsplasser vanlig å prate sammen. Da er ting som vaksine mot korona et helt vanlig samtaleemne. Det var jo slik det var her. Hi, sjefen og minst en til pratet og sjefen fulgte opp hi sine innspill. Hvis kolegaen ikke ville si noe om det kunne hun bare sakt det. Skal jeg tippe var sjefen bare bekymret for at denne kolegaen hadde blitt glemt av en eller annen grunn. Det er ikke noe å hisse seg opp for, særlig ikke på andes vegne.

Anonymkode: 174ce...1a5

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ikke prøv å snakke ned til folk. Det blir patetisk hver gang.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ikke prøv å snakke ned til folk. Det blir patetisk hver gang.

Jeg prøver heller ikke. Måtte bare forklare et vanskelig ord for et barn på ferie som tilfeldigvis har forvillet seg på dette forumet. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg prøver heller ikke. Måtte bare forklare et vanskelig ord for et barn på ferie som tilfeldigvis har forvillet seg på dette forumet. 

Huff da. Du gjør deg fryktelig ulekker.

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Huff da. Du gjør deg fryktelig ulekker.

Nå er jeg ikke på et anonymt diskusjonsforum for mødre for å gjøre meg lekker... Det gjør jeg for mannen min. Så du får ta dine hemmelige fantasier ut på noen andre gitt :)

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nå er jeg ikke på et anonymt diskusjonsforum for mødre for å gjøre meg lekker... Det gjør jeg for mannen min. Så du får ta dine hemmelige fantasier ut på noen andre gitt :)

🤮

• Opprett ny...