Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #1 Del Skrevet 17. juni 2021 Inspirert av en situasjon jeg var tilskuer til i dag. Vi snakket om hvilken gruppe de var i gang med nå. Det ble ett samtaleemne pga ferie, for jeg sa jeg skulle holde meg hjemme tilfelle muligheten for å melde seg til restdose ble mulig for min gruppe snart. Kollegaen min er en del eldre enn meg og derfor i den gruppen de har startet med nå. Sjefen min startet da nærmest ett forhør rundt hvorvidt hun har fått time, mannen har fått time, når og hvorfor ikke de har tatt den ennå. Det var tydelig at kollegaen min ble ukomfortabel og viste seg at hun var skeptisk og ønsker å vente. Hun er ikke typen som har frontet noe, jeg var ikke klar over det engang selv om jeg er den som jobber tettest på. I etterkant kommenterte min sjef det også. Javel, skal ikke ta vaksinen. Kan jeg kreve det? Hva mener dere? Er det innafor å grave i andres valg eller bør det være opptil personen selv om man ønsker å dele? Anonymkode: 04274...837 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #2 Del Skrevet 18. juni 2021 Jeg spør om de har fått vaksinen om det passer seg slik i en samtale da jeg tar det for gitt at de skal ta den når de får sjans. Men en sjef skal ikke gjøre slik som du beskriver. Helseopplysninger er private og hn skulle selvsagt ikke tatt det opp i plenum og i hvert fall stoppet da hn så at personen ble ukomfortabel. Jeg hadde tatt det opp med sjefen. Anonymkode: 7704b...787 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149566366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #3 Del Skrevet 18. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg spør om de har fått vaksinen om det passer seg slik i en samtale da jeg tar det for gitt at de skal ta den når de får sjans. Men en sjef skal ikke gjøre slik som du beskriver. Helseopplysninger er private og hn skulle selvsagt ikke tatt det opp i plenum og i hvert fall stoppet da hn så at personen ble ukomfortabel. Jeg hadde tatt det opp med sjefen. Anonymkode: 7704b...787 Ja, her jeg er litt usikker. På ene siden kjenner jeg av prinsipp at dette er noe man ikke tar i plenum. Samtidig tenker jeg at vedkommende selv må ta det opp hvis det var over grensen. Usikker på om jeg skal lage en greie ut av noe som i utgangspunktet ikke er min sak 🤔 Men når sjefen tar opp direkte med meg, slik som denne kommentaren om «kan jeg kreve det» svarte jeg enkelt at det kan en nok ikke, i og med det er frivillig tross alt og vi har ikke en jobb hvor det kan gå utover en bruker/kunde. I de tilfellene tenker jeg det uansett hører hjemme i en personalsamtale mellom de to, ikke plenum i lunsjen liksom 🤷🏼♀️ Virker som om alt er lov bare man har en politisk «riktig» mening om vaksine 😓 Anonymkode: 04274...837 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149566417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #4 Del Skrevet 18. juni 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Inspirert av en situasjon jeg var tilskuer til i dag. Vi snakket om hvilken gruppe de var i gang med nå. Det ble ett samtaleemne pga ferie, for jeg sa jeg skulle holde meg hjemme tilfelle muligheten for å melde seg til restdose ble mulig for min gruppe snart. Kollegaen min er en del eldre enn meg og derfor i den gruppen de har startet med nå. Sjefen min startet da nærmest ett forhør rundt hvorvidt hun har fått time, mannen har fått time, når og hvorfor ikke de har tatt den ennå. Det var tydelig at kollegaen min ble ukomfortabel og viste seg at hun var skeptisk og ønsker å vente. Hun er ikke typen som har frontet noe, jeg var ikke klar over det engang selv om jeg er den som jobber tettest på. I etterkant kommenterte min sjef det også. Javel, skal ikke ta vaksinen. Kan jeg kreve det? Hva mener dere? Er det innafor å grave i andres valg eller bør det være opptil personen selv om man ønsker å dele? Anonymkode: 04274...837 Jeg blir helt matt av hva folk tillater seg bare fordi vi er i en pandemi. Tidligere var det ansett som utrolig dårlig folkeskikk å spørre og grave om helseopplysninger, fordi disse anses som sensitive og private. Men nå er det visst innenfor å spørre om man har fått vaksine, om man har hatt bivirkninger og så videre. Man spør jo ikke folk: "Har du tatt gynekologisk undersøkelse med celleprøve i det siste? Er ikke det tre år siden sist, nå er det på tide av du tar? Har du fått hemorroider etter fødselen? Var det vondt å fjerne dem?". En leder har ikke lov til å kreve svar om helseopplysninger fra de ansatte. Også når en ansatt er sykmeldt, har en leder kun rett til å få vite om restarbeidsevner og hvordan han kan tilrettelegge for den ansatte - det er ikke noe krav om å få vite den konkrete diagnosen. Nei, det er ikke innenfor å grave i andres personlige helseopplysninger. Anonymkode: ba42b...052 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149566442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #5 Del Skrevet 18. juni 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg blir helt matt av hva folk tillater seg bare fordi vi er i en pandemi. Tidligere var det ansett som utrolig dårlig folkeskikk å spørre og grave om helseopplysninger, fordi disse anses som sensitive og private. Men nå er det visst innenfor å spørre om man har fått vaksine, om man har hatt bivirkninger og så videre. Man spør jo ikke folk: "Har du tatt gynekologisk undersøkelse med celleprøve i det siste? Er ikke det tre år siden sist, nå er det på tide av du tar? Har du fått hemorroider etter fødselen? Var det vondt å fjerne dem?". En leder har ikke lov til å kreve svar om helseopplysninger fra de ansatte. Også når en ansatt er sykmeldt, har en leder kun rett til å få vite om restarbeidsevner og hvordan han kan tilrettelegge for den ansatte - det er ikke noe krav om å få vite den konkrete diagnosen. Nei, det er ikke innenfor å grave i andres personlige helseopplysninger. Anonymkode: ba42b...052 Så enig med deg. Det er virkelig ingen som har noe med om Kari eller Hans har tatt koronavaksinen. Hvorfor er det blitt helt greit å spørre om? Hva skjedde? Anonymkode: 18f50...bc1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149566447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #6 Del Skrevet 18. juni 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Så enig med deg. Det er virkelig ingen som har noe med om Kari eller Hans har tatt koronavaksinen. Hvorfor er det blitt helt greit å spørre om? Hva skjedde? Anonymkode: 18f50...bc1 År 2020 skjedde. Når det ble vanlig å hetse folk fordi de tar andre valg enn deg, drive med navnekalling, henge ut koronasmittede personer med navn, henge folk ut offentlig i riksdekkende media på grunn av deres antall nærkontakter, belære folk om alt mulig rart, anmelde naboen for å ha 11 mennesker på besøk i stedet for 10, godte seg over at noen fikk bot og spørre folk om underliggende sykdommer, vaksiner, bivirkninger og lignende. Anonymkode: ba42b...052 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149566453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #7 Del Skrevet 18. juni 2021 Jeg svarer om jeg blir spurt, men siden jeg fikk den som nødvendig helsepersonell i Januar så er det ikke så rart at jeg blir spurt kanskje, føler ikek at det er rart at folk spør. men jeg la det ikke ut på facebook akkurat. hadde det ikke vært for jobben hadde jeg vært i høyrisikogruppen med en ganske skjult lidelse så da ville jeg ha måttet svare for hvorfor på en mer personlig og privat årsak og det kan man jo være mindre bekvem med.... min mann kom i høyrisikogruppen og er ferdig vaksinert. Men her vi bor nå vet ikke så mange om lidelsen hans og han ønsker å holde det skjult. Men nå får han jo spørsmål om vaksiner og da blir det jo et press på å si hvorfor. han har bare bevisst unnlatt å snakke om vaksinen tror jeg... om ingen spør veldig direkte så er det bare en ikke nevnt ting. men han ville nok forklart det om han ble spurt, men han vil helst slippe.... Anonymkode: 3ae65...3c1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149566456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #8 Del Skrevet 18. juni 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Jeg svarer om jeg blir spurt, men siden jeg fikk den som nødvendig helsepersonell i Januar så er det ikke så rart at jeg blir spurt kanskje, føler ikek at det er rart at folk spør. men jeg la det ikke ut på facebook akkurat. hadde det ikke vært for jobben hadde jeg vært i høyrisikogruppen med en ganske skjult lidelse så da ville jeg ha måttet svare for hvorfor på en mer personlig og privat årsak og det kan man jo være mindre bekvem med.... min mann kom i høyrisikogruppen og er ferdig vaksinert. Men her vi bor nå vet ikke så mange om lidelsen hans og han ønsker å holde det skjult. Men nå får han jo spørsmål om vaksiner og da blir det jo et press på å si hvorfor. han har bare bevisst unnlatt å snakke om vaksinen tror jeg... om ingen spør veldig direkte så er det bare en ikke nevnt ting. men han ville nok forklart det om han ble spurt, men han vil helst slippe.... Anonymkode: 3ae65...3c1 Da hadde jeg rett og slett svart ganske skarpt og frekt at dette her har de ingenting med. Så lenge folk godtar denne typen oppførsel, fortsetter det bare. Det er bare å slå ned på denne jævla nysgjerrigheten til folk ved enten å svare at de ikke har noe med det, eller spørre noe annet privat, for eksempel når det var sist de sjekket seg for kjønnssykdommer. Anonymkode: ba42b...052 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149566468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #9 Del Skrevet 18. juni 2021 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Jeg blir helt matt av hva folk tillater seg bare fordi vi er i en pandemi. Tidligere var det ansett som utrolig dårlig folkeskikk å spørre og grave om helseopplysninger, fordi disse anses som sensitive og private. Men nå er det visst innenfor å spørre om man har fått vaksine, om man har hatt bivirkninger og så videre. Man spør jo ikke folk: "Har du tatt gynekologisk undersøkelse med celleprøve i det siste? Er ikke det tre år siden sist, nå er det på tide av du tar? Har du fått hemorroider etter fødselen? Var det vondt å fjerne dem?". En leder har ikke lov til å kreve svar om helseopplysninger fra de ansatte. Også når en ansatt er sykmeldt, har en leder kun rett til å få vite om restarbeidsevner og hvordan han kan tilrettelegge for den ansatte - det er ikke noe krav om å få vite den konkrete diagnosen. Nei, det er ikke innenfor å grave i andres personlige helseopplysninger. Anonymkode: ba42b...052 Jeg ble litt paff, skal jeg innrømme, for det var så direkte spørsmål og så tydelig at vedkommende ikke ønsket å snakke noe mer om det. I min lille enfoldige verden så tar jeg i grunnen bare utgangspunkt i at folk rundt kan potensielt smitte meg (og motsatt) frem til jeg er vaksinert og oppfører meg deretter. Så det å forvente at andre skal opplyse meg om det, anser jeg både som unødvendig og ikke min sak. Jeg vet jo status til egne foreldre, søsken og nære venner, rett og slett fordi de har uoppfordret delt selv at «nå har jeg fått første dose». Det er vel de eneste folkene jeg kunne funnet på å klemme uansett. Anonymkode: 04274...837 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149566473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #10 Del Skrevet 18. juni 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg ble litt paff, skal jeg innrømme, for det var så direkte spørsmål og så tydelig at vedkommende ikke ønsket å snakke noe mer om det. I min lille enfoldige verden så tar jeg i grunnen bare utgangspunkt i at folk rundt kan potensielt smitte meg (og motsatt) frem til jeg er vaksinert og oppfører meg deretter. Så det å forvente at andre skal opplyse meg om det, anser jeg både som unødvendig og ikke min sak. Jeg vet jo status til egne foreldre, søsken og nære venner, rett og slett fordi de har uoppfordret delt selv at «nå har jeg fått første dose». Det er vel de eneste folkene jeg kunne funnet på å klemme uansett. Anonymkode: 04274...837 I tillegg kan vaksinerte også bli smittet og smitte andre, selv om sannsynligheten for dette er mindre enn hos ikke-vaksinerte. Anonymkode: ba42b...052 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149566482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #11 Del Skrevet 18. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg blir helt matt av hva folk tillater seg bare fordi vi er i en pandemi. Tidligere var det ansett som utrolig dårlig folkeskikk å spørre og grave om helseopplysninger, fordi disse anses som sensitive og private. Men nå er det visst innenfor å spørre om man har fått vaksine, om man har hatt bivirkninger og så videre. Man spør jo ikke folk: "Har du tatt gynekologisk undersøkelse med celleprøve i det siste? Er ikke det tre år siden sist, nå er det på tide av du tar? Har du fått hemorroider etter fødselen? Var det vondt å fjerne dem?". En leder har ikke lov til å kreve svar om helseopplysninger fra de ansatte. Også når en ansatt er sykmeldt, har en leder kun rett til å få vite om restarbeidsevner og hvordan han kan tilrettelegge for den ansatte - det er ikke noe krav om å få vite den konkrete diagnosen. Nei, det er ikke innenfor å grave i andres personlige helseopplysninger. Anonymkode: ba42b...052 Man har da alltid snakket om helse, men å grave i det slik denne sjefen gjorde er ikke greit. På min jobb har det stadig vært snakk om ting som at noen er innkalt til mammografi, og noen sier da at de var der i forrige uke, og så blir det snakk om alt fra undersøkelsen til parkeringsmuligheter og resultater. Nå er det naturlig nok mange som snakker om vaksinering, om hvordan det foregikk og hvor man skal gå inn og om man har fått bivirkninger, men da er det i en jevnbyrdig samtale, og sjefen kan godt være med på den. Om det blir avhør ut av det, så er det ikke greit. Når det er sagt, så bør man jo kunne stå for valget sitt, enten det er å ta vaksine eller ikke ta vaksine, eller rett og slett kunne si at "dette har jeg ikke så lyst til å snakke om nå." Anonymkode: 99b6d...a56 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149566499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #12 Del Skrevet 18. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Man har da alltid snakket om helse, men å grave i det slik denne sjefen gjorde er ikke greit. På min jobb har det stadig vært snakk om ting som at noen er innkalt til mammografi, og noen sier da at de var der i forrige uke, og så blir det snakk om alt fra undersøkelsen til parkeringsmuligheter og resultater. Nå er det naturlig nok mange som snakker om vaksinering, om hvordan det foregikk og hvor man skal gå inn og om man har fått bivirkninger, men da er det i en jevnbyrdig samtale, og sjefen kan godt være med på den. Om det blir avhør ut av det, så er det ikke greit. Når det er sagt, så bør man jo kunne stå for valget sitt, enten det er å ta vaksine eller ikke ta vaksine, eller rett og slett kunne si at "dette har jeg ikke så lyst til å snakke om nå." Anonymkode: 99b6d...a56 Men ser du ikke forskjellen på at noen SELV sier at de har vært på mammografi og ønsker å diskutere dette, og at noen ANDRE spør og graver? Man skal velge selv hva man deler av sine helseopplysninger. Du har faktisk ingenting med dette, og skal ikke spørre. Anonymkode: ba42b...052 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149566500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #13 Del Skrevet 18. juni 2021 Det kan være fanske viktig for en sjef å vite om de asatte er vaksinert for å kunne vurdere hvilke smitteverntiltak som er nødvendige. Anonymkode: 174ce...1a5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149566502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #14 Del Skrevet 18. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det kan være fanske viktig for en sjef å vite om de asatte er vaksinert for å kunne vurdere hvilke smitteverntiltak som er nødvendige. Anonymkode: 174ce...1a5 Han har ikke krav på å få vite dette, faktisk. Viktig eller ikke. De vaksinerte kan for øvrig også smitte andre, så smitteverntiltak må han ha uansett. Anonymkode: ba42b...052 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149566503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #15 Del Skrevet 18. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Men ser du ikke forskjellen på at noen SELV sier at de har vært på mammografi og ønsker å diskutere dette, og at noen ANDRE spør og graver? Man skal velge selv hva man deler av sine helseopplysninger. Du har faktisk ingenting med dette, og skal ikke spørre. Anonymkode: ba42b...052 HI sier jo at det var vaksineringen de satt og snakket om, og at sjefen tydeligvis også var tilstede. Jeg skrev vel også veldig tydelig at det sjefen gjorde ikke var greit. Hoppa du over den setningen? Det var du som sa at det å spørre om helse var noe nytt. Det er det jo ikke. Anonymkode: 99b6d...a56 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149566626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #16 Del Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (På 18.6.2021 den 9.43): År 2020 skjedde. Når det ble vanlig å hetse folk fordi de tar andre valg enn deg, drive med navnekalling, henge ut koronasmittede personer med navn, henge folk ut offentlig i riksdekkende media på grunn av deres antall nærkontakter, belære folk om alt mulig rart, anmelde naboen for å ha 11 mennesker på besøk i stedet for 10, godte seg over at noen fikk bot og spørre folk om underliggende sykdommer, vaksiner, bivirkninger og lignende. Anonymkode: ba42b...052 Så godt sagt, trist men godt sagt! Anonymkode: f57d5...4ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149567014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #17 Del Skrevet 19. juni 2021 Synes ikke det er greit at dette ble tatt i plenum, og synes heller ikke man har noe rett på å vite om andre vaksinerer seg. Jeg er en av de, som ikke bør ta vaksine av medisinske årsaker. Og alle som har spurt meg, krever jo da full forklaring på hvorfor jeg ikke kan ta vaksinen. Nå har ikke jeg noen problemer med å prate om mine sykdommer, men synes det uansett er litt frekt. Og jeg sier at legen min anbefaler at jeg ikke tar vaksine. Og jeg tenker jo at det er nok forklaring. Men alle spør og graver om hvorfor. Anonymkode: cf8ea...455 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149567078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2021 #18 Del Skrevet 21. juni 2021 Anonym bruker skrev (På 18.6.2021 den 11.28): Men ser du ikke forskjellen på at noen SELV sier at de har vært på mammografi og ønsker å diskutere dette, og at noen ANDRE spør og graver? Man skal velge selv hva man deler av sine helseopplysninger. Du har faktisk ingenting med dette, og skal ikke spørre. Anonymkode: ba42b...052 Hahahaha jeg koser meg over at det plager deg, det viser bare enda en gang hvor langt utenfor normalfeltet du befinner deg. Det er kaffemaskintema, det er ventepåbussentema, det er møtepånaboentema og helt innafor normal sosial konvensjon. Anonymkode: 98f7f...6e4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149568426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2021 #19 Del Skrevet 21. juni 2021 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Hahahaha jeg koser meg over at det plager deg, det viser bare enda en gang hvor langt utenfor normalfeltet du befinner deg. Det er kaffemaskintema, det er ventepåbussentema, det er møtepånaboentema og helt innafor normal sosial konvensjon. Anonymkode: 98f7f...6e4 Normalfeltet før 2020 var at helseopplysninger er private. Nå derimot... Anonymkode: ba42b...052 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149568447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2021 #20 Del Skrevet 21. juni 2021 Anonym bruker skrev (På 18.6.2021 den 9.34): Så enig med deg. Det er virkelig ingen som har noe med om Kari eller Hans har tatt koronavaksinen. Hvorfor er det blitt helt greit å spørre om? Hva skjedde? Anonymkode: 18f50...bc1 nevrotypikerfaenskap skjedde. ALT skal aksepteres av dem. hadde jeg spurt slik hadde det blitt reaksjoner. Anonymkode: 6e9b9...b9f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149568452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #21 Del Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): nevrotypikerfaenskap skjedde. ALT skal aksepteres av dem. hadde jeg spurt slik hadde det blitt reaksjoner. Anonymkode: 6e9b9...b9f Du mener normaltdungerende mennesker, regner jeg med. Nei, alt aksepteres ikke. Men å spørre om folks vaksinestatus - uproblematisk uansett - har jo med avvikling av alt fra begravelse til sommerfest å gjøre. Det har derimot INGENTING med din diagnose å gjøre. Anonymkode: 98f7f...6e4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149568623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #22 Del Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du mener normaltdungerende mennesker, regner jeg med. Nei, alt aksepteres ikke. Men å spørre om folks vaksinestatus - uproblematisk uansett - har jo med avvikling av alt fra begravelse til sommerfest å gjøre. Det har derimot INGENTING med din diagnose å gjøre. Anonymkode: 98f7f...6e4 Men nå var det snakk om spørring og graving om HVORFOR vedkommende enda ikke har fått vaksine. Arbeidsgiveren planla sikkert verken begravelser eller fester (nå for tiden er vel alle jobbfestene avlyst uansett?) Anonymkode: ba42b...052 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149568630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #23 Del Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men nå var det snakk om spørring og graving om HVORFOR vedkommende enda ikke har fått vaksine. Arbeidsgiveren planla sikkert verken begravelser eller fester (nå for tiden er vel alle jobbfestene avlyst uansett?) Anonymkode: ba42b...052 Det er en vanlig ting å prate om. Du kan svare at det er noe du ikke vil snakke om. Arbeidsgiver kan bare ha småpratet eller trengt informasjon for å vurdere for eksempel gjennåpning av kantina, hvem som skal på kundebesøk og møter, hvem som kan kjøre bil sammen eller noe annet. Hvis du ikke vil fortelle om du er valsinert må du regnes som uvsksinert. Anonymkode: 174ce...1a5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149568633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #24 Del Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det er en vanlig ting å prate om. Du kan svare at det er noe du ikke vil snakke om. Arbeidsgiver kan bare ha småpratet eller trengt informasjon for å vurdere for eksempel gjennåpning av kantina, hvem som skal på kundebesøk og møter, hvem som kan kjøre bil sammen eller noe annet. Hvis du ikke vil fortelle om du er valsinert må du regnes som uvsksinert. Anonymkode: 174ce...1a5 Arbeidsgiver har ikke LOV til å grave om personlige helseforhold til de ansatte. Det er ULOVLIG. Det er nok for ham å vite om man er vaksinert eller ikke. Anonymkode: ba42b...052 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149568639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #25 Del Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Arbeidsgiver har ikke LOV til å grave om personlige helseforhold til de ansatte. Det er ULOVLIG. Det er nok for ham å vite om man er vaksinert eller ikke. Anonymkode: ba42b...052 Arbeidsgiver hsr lov til å spørre om vaksinestatus, så lenge det er en grunn til det, men arbeidsgiver trenger ikke svare. Arbeidstaker blir da håndtert som ikkevaksinert. Anonymkode: 174ce...1a5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418721-det-%C3%A5-sp%C3%B8rre-andre-direkte-om-vaksinen/#findComment-149568647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg