Gå til innhold

Besøkshjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere erfaring som besøkshjem? Noen som kunne tenke seg det?

Vi har akkurat startet opp som besøkshjem for en 5-åring. Hun bor i fosterhjem, og har naturlig nok med seg en del i bagasjen. Fosterhjemmet hennes trenger avlastning, og jeg har noe å gi til et barn utenom mine egne. Skjønner det er vanskelig å rekruttere besøkshjem, så vil slå et slag for at flere tenker over om det kan være noe for dem!

Anonymkode: 980f4...120

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i dag ikke helse til det selv, men har flere ganger tenkt tanken, så om jeg blir friskere og har overskudd så skal jeg absolutt vurdere tanken.

To som står meg nær har begge valgt å være besøkshjem, ene for et barn, andre for en søskenflokk på flere barn :)

Anonymkode: e86e8...23c

Skrevet

Har vært besøkshjem i flere år tidligere, har nå en jobb hvor jeg bl.a følger opp barn med besøkshjem. Det er et fint tiltak og en fin måte å bidra markant i livet til et barn. 

Anonymkode: 7e073...eeb

Skrevet

Vi har bært besøkshjem. Var det for et barn i fosterhjem i fire år. Desverre byttet barnet fosterforeldre underveis,  og disse var det umulig å ha et samarbeid med.  Vi valgte derfor å avslutte.  

Nå kunne jeg ikke tenkt meg å bli det igjen.  Vi har fått store barn selv, og kan bruke helgene på oss selv.

Anonymkode: 3a455...0cd

Skrevet

Nei, er ikke så glad i andre barn enn mine egne og nær familie.

Anonymkode: e1340...378

Skrevet

Jeg hadde hatt veldig lyst til å være besøkshjem, men jeg har to barn hvor det ene har store utfordringer og krever mye, atferdsvansker som går utover søskenet mm og kan derfor ikke være besøkshjem eller fosterhjem dessverre. Men synes det er en flott investering å gjøre av de som har muligheten til det. 

Anonymkode: 02d14...1ee

Skrevet

Skulle gjerne, men har ikke plass! Vi bor relativt trangt, og alle huset soverom har allerede beboere.

Anonymkode: 67e43...0b7

Skrevet

Vi er besøkshjem, og har besøk annenhver helg 🙂 Det er fint både for oss voksne og barna våre.

Anonymkode: 3e2a3...ee8

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Skulle gjerne, men har ikke plass! Vi bor relativt trangt, og alle huset soverom har allerede beboere.

Man trenger ikke eget rom til barnet som besøkshjem. Det holder å ha adekvat soveplass, som ved andre overnattingsgjester. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Man trenger ikke eget rom til barnet som besøkshjem. Det holder å ha adekvat soveplass, som ved andre overnattingsgjester. 

Men når vi ikke engang har plass til overnattingsgjester? 

Ingen ledig seng, dessverre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Men når vi ikke engang har plass til overnattingsgjester? 

Ingen ledig seng, dessverre. 

Vi var besøkshjem noen år og la vårt barn på madrass på vårt rom de helgene. Men det forutsetter at barnet synes det er greit og ikke føler seg tilsidesatt. Vårt barn synes det er stas å sove med oss. ;)

Anonymkode: f4cd4...643

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Vi var besøkshjem i fire år, og har heller ikke ekstra plass. 

De helgene vi hadde barnet på besøk sov vårt ene barn på rommet med søskenet sitt. Dette var selvfølgelig avtalt med barna før vi ble besøkshjem.  

Vi hadde barnet hver tredje helg, så var ikke så ofte. Hadde det vært annenhver helg ville det kanskje blitt protester fra barna mine. 

Anonymkode: 3a455...0cd

Skrevet

Nå har vi privat avlastning hos en familie. Datter har vært hos de i 3 år nå. 
 Når min datter blir  såpass selvstendig at vi ikke selv trenger tilbudet.  Skal vi  selv melde oss som besøkshjem. 

Anonymkode: c84d2...23b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...