Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #1 Skrevet 17. juni 2021 Vi skal flytte nå i begynnelsen av juli til et nytt sted. Vår datter skal begynne i første klasse til høsten. I det området vi skal flytte til bor en barndomsvenninne av meg. Vi har ikke sett hverandre på over 10 år, men er venner på FB og har vært litt liks og kommentarer på hverandres innlegg i ny og ne. Nå ser jeg fra klasselisten at min datter og hennes skal begynne i samme klasse. Vurderer å ta kontakt for å avtale noen lekemøter for jentene etter vi har flyttet inn slik at datteren min ihvertfall kjenner en av barna hun skal begynne på skole sammen med. På den ene siden tenker jeg at det ville være bra for barnet mitt, og det hadde vært utrolig gøy å møte henne igjen, på den andre siden er det liksom litt rart å ta kontakt for å prøve å møtes etter så lang tid. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: ee8be...cec
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #2 Skrevet 17. juni 2021 Jeg hadde sendt en melding. Selv hadde jeg synes det var koselig, hadde ikke du? Om en barndomsvenn tok kontakt og fortalte at hun skulle flytte til ditt nærområde og lurte på å møtes? Kan jo være helt uformelt, send henne en melding på messenger og la henne bestemme. "Hei Pia. Vi står på flyttefot og skal flytte inn i deres nærmiljø, jeg synes det hadde vært koselig å møte deg for en kopp kaffe også vet jeg jo her fra facebook at vi har like gamle barn så det hadde vært veldig koselig om de også kunne møtes og kanskje bli litt kjent? Hva sier du, har du lyst til å møtes?" Anonymkode: b0b0b...1a7
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #3 Skrevet 17. juni 2021 Hadde selvfølgelig sendt melding! Å være tidligere barndomsvenninner er en bonus, men jeg kunne fint sendt melding å spurt om å treffes om det om så bare var ei jeg visste hvem er. Å bli litt kjent før skolestart er vinn vinn for begge unger, og dere foreldre skal jo se litt til hverandre i årene fremover. Jeg hadde satt veldig pris på en sånn melding 🙂 Anonymkode: 15944...ad3
Syngensang Skrevet 17. juni 2021 #4 Skrevet 17. juni 2021 Ja, hadde selvfølgelig teke kontakt!!! Og om det hadde vore motsett, at ei veninne av meg kom flyttande hit så hadde eg rekna med den andre tok kontakt med meg (viss ikkje hadde eg nok sendt ei melding sjølv 😊)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #5 Skrevet 17. juni 2021 Jeg kan ikke si at jeg hadde gjort det, da jeg er veldig sjenert. 😛 (Men jeg hadde ønsket å gjøre det.) Men ei jeg gikk på skolen med tok kontakt med meg etter mange år i en lignende situasjon, og det syntes jeg var veldig hyggelig. Anonymkode: 7f50a...e91
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #6 Skrevet 17. juni 2021 Jeg ville tatt kontakt og spurt om å møtes, gjerne med barn, men jeg ville ikke foreslått at bare jentene skulle møtes før dere hadde tatt opp kontakten selv. Anonymkode: d2596...d50
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #7 Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville tatt kontakt og spurt om å møtes, gjerne med barn, men jeg ville ikke foreslått at bare jentene skulle møtes før dere hadde tatt opp kontakten selv. Anonymkode: d2596...d50 Hvis han legger ut bilder av henne og felles barn, har hun faktisk lov å mene noe. Da får eventuelt konsekvensen bli at han må slutte med dette, altså poste bilder av henne og barna. Det er ikke lov å legge ut bilder av andre uten deres samtykke uansett, så 🤷♀️ Anonymkode: b67dc...74a
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #8 Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvis han legger ut bilder av henne og felles barn, har hun faktisk lov å mene noe. Da får eventuelt konsekvensen bli at han må slutte med dette, altså poste bilder av henne og barna. Det er ikke lov å legge ut bilder av andre uten deres samtykke uansett, så 🤷♀️ Anonymkode: b67dc...74a Kom det innlegget i riktig tråd? Anonymkode: d2596...d50
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2021 #9 Skrevet 17. juni 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hvis han legger ut bilder av henne og felles barn, har hun faktisk lov å mene noe. Da får eventuelt konsekvensen bli at han må slutte med dette, altså poste bilder av henne og barna. Det er ikke lov å legge ut bilder av andre uten deres samtykke uansett, så 🤷♀️ Anonymkode: b67dc...74a Denne kom vel ikke i riktig tråd.... HI Anonymkode: ee8be...cec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå