Gå til innhold

Negativ coronatest før jobb av virussyk helsearbeider

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ganske brått luftveissymptomer kort tid før jeg skulle på jobb i kveld. Kun lette forskjølelses symptomer med tett nese, litt sår hals og tungt hode. Kunne klart vakten med Paracet , men fikk beskjed om å være hjemme og teste meg så snart som mulig. Om testen var negativ kunne jeg komme på nattevakten jeg skulle ha dagen etter

Problemet er at det ikke var noe ledig for testing før tidligst kl 14 i morgen. Og da får jeg nok ikke svar på testen før tidligst fredag ettermiddag.

Er det mulig for helsepersonell å få ta hurtigtester? Såfall hvor? Er alternativet da at jeg må bli hjemme fra nattevakt i morgen fordi jeg ikke har negativ covid-test klar? Selv om jeg hadde følt meg god nok til å være på jobb?

(Jeg er forøvrig ikke vaksinert pga immunsykdom om noen lurte på det)

Anonymkode: e2dc6...47b

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde ikke stolt på hurtigtest. Vet om flere som har fått feil svar, både falsk negativ og falsk positiv. 

Anonymkode: 7df66...c87

Nei da blir de helt sikkert ikke brukt heller i denne sammenheng. Spørsmålet blir da om jeg må være hjemme med luftveissymptomer en dag til selv om jeg ville vært frisk nok til å gå på jobb med negativ test:-/

Anonymkode: e2dc6...47b

• Opprett ny...