Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hjernevasket? Skadet? Jeg har sett på nært hold hva korona gjør med mennesker. Jeg har sett hvordan folk strever og bruker all sin energi på å få puste, sett unge, friske spreke mennesker som tidligere kunne løpe km etter km nå så vidt klarer å gå til postkassen pga de blir så andpusten og får omtrent ikke puste. Så ikke kom her å kall meg hjernevasket! Om jeg så vil beskytte meg og de rundt meg litt ekstra så skader det deg ikke. Heldigvis bruker omtrent alle munnbind i byen jeg bor i enda.

Anonymkode: 47b51...0d4

Så merkelig hvordan ETT menneske kjenner mange unge, friske spreke mennesker som er hardt rammet av korona, når antall slike mennesker på landsbasis er svært lavt. Da kjenner man noen spesielle mennesker.

Anonymkode: 5ad7b...e7a

Fortsetter under...

Så merkelig hvordan ETT menneske kjenner mange unge, friske spreke mennesker som er hardt rammet av korona, når antall slike mennesker på landsbasis er svært lavt. Da kjenner man noen spesielle mennesker.

Eller kanskje hun jobber med den gruppe mennesker.

Anonymkode: 36e02...a23

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Har jeg skrevet at jeg kjenner de? Nei. Jeg sier jeg har SETT det selv og det er helt grusomt å se mennesker omtrent bli kvelt fordi lungene er helt ødelagt av covid-19 og måtte bli lagt på respirator. 
Kanskje antallet er lavt på landsbasis, men du vet aldri hvordan en reagerer. Og det er ikke bare selve korona som er skremmende, det er etterbivrkningene som er skumle også. 
Gjør som du vil også gjør jeg som jeg vil. Det skader absolutt ingen om noen velger å gå med munnbind enda. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har jeg skrevet at jeg kjenner de? Nei. Jeg sier jeg har SETT det selv og det er helt grusomt å se mennesker omtrent bli kvelt fordi lungene er helt ødelagt av covid-19 og måtte bli lagt på respirator. 
Kanskje antallet er lavt på landsbasis, men du vet aldri hvordan en reagerer. Og det er ikke bare selve korona som er skremmende, det er etterbivrkningene som er skumle også. 
Gjør som du vil også gjør jeg som jeg vil. Det skader absolutt ingen om noen velger å gå med munnbind enda. 

Som sagt, det plager ikke meg. Hvis folk vil gjøre unødvendige ting, får de gjøre det. 

Det er jo litt pussig at etter å ha hørt på myndighetenes faglige vurderinger og gjort akkurat som myndighetene sier i over ett år, så skal man plutselig gå langt utover det de krever her. Det henger ikke på greip. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Plager det deg at andre bruker munnbind? Jeg bor i Oslo, og kommer til å fortsette en god stund fremover, selv om jeg er fullvaksinert. 

Anonymkode: 3aac3...1c1

Jeg også. 

Anonymkode: 945dc...eff

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Den eneste spesielle her er du. Jeg tipper hun jobber i helsevesenet. Du trenger ikke antyde at folk lyver hver gang de har opplevd noe du ikke har.

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Den eneste spesielle her er du. Jeg tipper hun jobber i helsevesenet. Du trenger ikke antyde at folk lyver hver gang de har opplevd noe du ikke har.

Selv om man jobber i helsevesenet, skal det godt gjøres å se MANGE unge, friske mennesker som sliter med korona såpass at de hiver etter pust og er helt ødelagt i lang tid. Statistikken viser noe helt annet. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Selv om man jobber i helsevesenet, skal det godt gjøres å se MANGE unge, friske mennesker som sliter med korona såpass at de hiver etter pust og er helt ødelagt i lang tid. Statistikken viser noe helt annet. 

Men alikevel så er det ganske mange av de på rehabilitering.

Lektor Doppler med tillegg skrev (2 timer siden):

Det var jo påbudet som gjorde at munnbind hadde funksjon.. bruker mitt når jeg synes det er for mye folk jeg. 

Ehh, nei. Etter at påbudet ble innført «eksploderte» smitten. Dvs det gikk fra 50 om dagen til 200. Kjempemange tatt i betraktning at det bor godt og vel 5.400.000 mennesker her. 

Anonymkode: 02806...e19

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Plager det deg at andre bruker munnbind? Jeg bor i Oslo, og kommer til å fortsette en god stund fremover, selv om jeg er fullvaksinert. 

Anonymkode: 3aac3...1c1

Hvorfor?

Annonse

Det er ikke noe poeng i å bruke munnbind hvis man ikke gjør det rett, likevel! Så ja, kast munnbinda. Ingen klarer å gjøre det riktig ihht smittevern likevel, så det er en dritt

Anonymkode: 05e60...070

Det er vel fortsatt påbudt på buss/ tog og i taxi og anbefalt hvis man ikke klarer å holde avstand, så ettersom jeg pendler til Oslo hver dag kommer jeg ikke til å slutte med det første. 

Anonymkode: 4a199...8ab

Jeg har bare fått første dose, bor sammen med en i risikogruppe og jeg foretrekker å bruke munnbind en stund til fordi jeg aner ikke hvem av alle jeg har rundt meg i butiken, på bussen etc som er vaksinert. Mange som ikke holder avstand.

Anonymkode: 260c9...16b

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Jeg har bare fått første dose, bor sammen med en i risikogruppe og jeg foretrekker å bruke munnbind en stund til fordi jeg aner ikke hvem av alle jeg har rundt meg i butiken, på bussen etc som er vaksinert. Mange som ikke holder avstand.

Anonymkode: 260c9...16b

Da vil munnbind hjelpe deg minimalt. Munnbind er primært for å beskytte de rundt deg. 

Vi slutter mest trolig med det i morgen. men jeg kommer nok til å fortsette med den. Det er så mye lettere å ignorer folk jeg ikke vi prate med da.

Anonymkode: 1396a...f3e

Hvorfor? Du kan jo prate selv om du har på munnbind.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Vi slutter mest trolig med det i morgen. men jeg kommer nok til å fortsette med den. Det er så mye lettere å ignorer folk jeg ikke vi prate med da.

Anonymkode: 1396a...f3e

Hvorfor ikke bare begynne med niqab, hvis dette er grunnen? 

11 hours ago, Anonym bruker said:

Håper virkelig alle slutter med munnbind nå!

Anonymkode: 110ad...1f1

mange har sluttet her,men flere bruker det ennå , tenker det er opp til hver enkelt jeg

Anonymkode: a6d75...e68

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Da vil munnbind hjelpe deg minimalt. Munnbind er primært for å beskytte de rundt deg. 

Du så at hun skrev hun bodde med en i risiko? Eller var det greiest å overse det?

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Du så at hun skrev hun bodde med en i risiko? Eller var det greiest å overse det?

Så hun bruker munnbind hjemme? For å beskytte mannen?

Anonymkode: 110ad...1f1

• Opprett ny...