Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Håper virkelig alle slutter med munnbind nå!

Anonymkode: 110ad...1f1

Håper folk fortsetter å bruke det i situasjoner hvor det er nødvendig . 

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Når et påbud er fjernet, så anses det ikke som nødvendig av myndighetene.

Anonymkode: 5ad7b...e7a

Lektor Doppler med tillegg skrev (18 minutter siden):

Det var jo påbudet som gjorde at munnbind hadde funksjon.. bruker mitt når jeg synes det er for mye folk jeg. 

Det beskytter jo uansett ikke deg.

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (16 minutter siden):

Nå har jo myndighetene fjernet påbudet. Hvorfor skal man da gå lenger enn det myndighetene finner nødvendig? Det er jo bare tull.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nå har jo myndighetene fjernet påbudet. Hvorfor skal man da gå lenger enn det myndighetene finner nødvendig? Det er jo bare tull.

Signaleffekt, vet du :D 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Plager det deg at andre bruker munnbind? Jeg bor i Oslo, og kommer til å fortsette en god stund fremover, selv om jeg er fullvaksinert. 

Anonymkode: 3aac3...1c1

Det plager sikkert ikke henne at enkelte mennesker bruker penger på unødvendig tull. Det er jo deres eget valg. 

Det plager sikkert ikke henne at enkelte mennesker bruker penger på unødvendig tull. Det er jo deres eget valg. 

Hun skriver at hun håper alle slutter å bruke det, så da må det tydeligvis plage henne. 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Plager det deg at andre bruker munnbind? Jeg bor i Oslo, og kommer til å fortsette en god stund fremover, selv om jeg er fullvaksinert. 

Selvsagt plager det meg. Man ser jo ikke ansiktet til folk. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det har jo overhodet ikke rot i vitenskapen at du som fullvaksinert bruker munnbind. Hvorfor i alle dager skal du fortsette med det?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Selvsagt plager det meg. Man ser jo ikke ansiktet til folk. 

Det plager mange andre også, blant annet butikkansatte. Har to venninner som jobber i butikk, og de har slitt med at de ikke hører hva kunden sier bak munnbindet. De har også opplevd at enkelte kunder ble irritert når den ansatte spurte hva de sa, fordi de ikke hørte. Munnbind kan også ha negativ virkning for dem som er avhengig av å lese på leppene for å forstå folk. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tror jeg velger å gå med munnbind på butikken jeg, føler meg naken uten 😂 Gått med munnbind siden oktober så er blitt så vandt til det nå🙈😆

Anonymkode: 47b51...0d4

Det viser bare hvor skada og hjernevasket du er. Du må bryte denne vanen nå.

Det plager mange andre også, blant annet butikkansatte. Har to venninner som jobber i butikk, og de har slitt med at de ikke hører hva kunden sier bak munnbindet. De har også opplevd at enkelte kunder ble irritert når den ansatte spurte hva de sa, fordi de ikke hørte. Munnbind kan også ha negativ virkning for dem som er avhengig av å lese på leppene for å forstå folk. 

Helt enig. Det er ikke naturlig å gå med munnbind. Når myndighetene nå fjerner påbudet, ser jeg ingen grunn til å fortsette med det. 

Det har jo overhodet ikke rot i vitenskapen at du som fullvaksinert bruker munnbind. Hvorfor i alle dager skal du fortsette med det?

Vaksinen er ikke 100% sikker, og jeg opplever at folk er flinkere til å holde avstand når jeg bruker munnbind. Jeg vil heller ikke komme i en situasjon der jeg er smittet selv uten å vite det, og sprer viruset videre. Lite offer for å bidra til å slå ned dette, så vi alle kan få gå tilbake til normalen så fort som mulig. 

tante grusom master of law skrev (Akkurat nå):

Hjernevasket? Skadet? Jeg har sett på nært hold hva korona gjør med mennesker. Jeg har sett hvordan folk strever og bruker all sin energi på å få puste, sett unge, friske spreke mennesker som tidligere kunne løpe km etter km nå så vidt klarer å gå til postkassen pga de blir så andpusten og får omtrent ikke puste. Så ikke kom her å kall meg hjernevasket! Om jeg så vil beskytte meg og de rundt meg litt ekstra så skader det deg ikke. Heldigvis bruker omtrent alle munnbind i byen jeg bor i enda.

tante grusom master of law skrev (5 minutter siden):

Enig. Når man føler seg naken uten et plagg som dekker ansiktet, er det noe galt.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hjernevasket? Skadet? Jeg har sett på nært hold hva korona gjør med mennesker. Jeg har sett hvordan folk strever og bruker all sin energi på å få puste, sett unge, friske spreke mennesker som tidligere kunne løpe km etter km nå så vidt klarer å gå til postkassen pga de blir så andpusten og får omtrent ikke puste. Så ikke kom her å kall meg hjernevasket! Om jeg så vil beskytte meg og de rundt meg litt ekstra så skader det deg ikke. Heldigvis bruker omtrent alle munnbind i byen jeg bor i enda.

Jeg mener at når myndighetene har foretatt en smittevernsfaglig vurdering, og kommet til at påbudet kan fjernes, så er det ingen grunn til at vi skal gå lenger enn hva de krever.

Vaksinen er ikke 100% sikker, og jeg opplever at folk er flinkere til å holde avstand når jeg bruker munnbind. Jeg vil heller ikke komme i en situasjon der jeg er smittet selv uten å vite det, og sprer viruset videre. Lite offer for å bidra til å slå ned dette, så vi alle kan få gå tilbake til normalen så fort som mulig. 

Jeg opplever det motsatte - at munnbind blir brukt i stedet for avstand, og folk er ikke like nøye. Du vet at viruset er kommet for å bli? Så hvis du vil forsikre deg om at du aldri smitter noen med et virus, må du bruke munnbind livet ut.

tante grusom master of law skrev (Akkurat nå):

Jeg mener at når myndighetene har foretatt en smittevernsfaglig vurdering, og kommet til at påbudet kan fjernes, så er det ingen grunn til at vi skal gå lenger enn hva de krever.

Postet litt fort. Og når du fortsatt ikke klarer å gå uten munnbind mener jeg du er skadet av de tiltakene som har vært.

• Opprett ny...