Gå til innhold

Dette forumet er utrolig frustrerende!!!!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo det jeg sier, men det er lett å tro at noen ønsker råd og hjelp når de skriver inn her og beskriver et konkret problem. Derfor hadde det vært hendig med en egen seksjon, eller at innskriverne i hvertfall gjorde det klart i hovedinnlegget at råd og gode idéer er uønsket. 

Anonymkode: 03f8b...883

Veldig sant! Kanskje det hadde blitt mindre krangling hvis premisset for innlegget kom tydeligere frem . 

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo det jeg sier, men det er lett å tro at noen ønsker råd og hjelp når de skriver inn her og beskriver et konkret problem. Derfor hadde det vært hendig med en egen seksjon, eller at innskriverne i hvertfall gjorde det klart i hovedinnlegget at råd og gode idéer er uønsket. 

Det er ikke lett å tro. Når mennesker ikke gir uttrykk for at de ønsker råd og tips så lar man være. Selv om du har gode hensikter tolker du likevel situasjonen feil. Ber man ikke om råd lar man være å gi råd. Mange ønsker bare litt forståelse og en klem, blåse ut og lufte hodet. Og på den måten finne gode løsninger selv. 

Anonymkode: 67e69...de7

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det kan være jeg utrykte meg dårlig, men altså, jeg var ikke den eneste som kom med tips. Har du prøvd en annen type, bestill mat hjem så slipper du å gå i butikken og så videre. Alt blir kontant avvist, for hun var egentlig ikke interessert i råd eller hjelp, ville bare klage litt over hvor urettferdig det var at akkurat hun måtte bruke munnbind og få sympati. Samme med de som klager over hjemmekontor,  det kommer alltid tips (det hjelper å kjøpe en ordentlig stol og noen lystette gardiner, få unna klesvasken på dagtid, har du snakket med sjefen om dette, kanskje de eldste barna kan gå tur med hunden?). Alt avvises, for poeng med tråden var ikke å få hjelp til å få det bedre, det var bare å klage.

Det er selvsagt ok at noen bare vil klage, men det hadde egentlig vært fint med en separat seksjon for det her, så folk slapp å kaste bort masse til på råd og tips som bare gjør trådstarteren mer og mer irritert og tverr.

Hvor mange seksjoner skal vi ha her da? En for klaging, en for råd, en for "se hvor flink jeg er", en for å diskutere hva som kan gjøres bedre og så videre.  

At folk ikke ser av hovedinnlegget at hi ikke ønsker råd er nå én ting, men når folk ikke tar hintet som egentlig er ganske stort, da er det jo noe fundamentalt galt. 

Noen ganger må enkelte skjønne at rådene deres ikke er ønsket i tråden.  Det er ikke nødvendig å krangle side opp og side ned om at hi ikke vil ta til seg råd, hvis hi sin intensjon var å få ut gruff.  Enkel matematikk det.

Anonymkode: bd99a...b4e

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Veldig sant! Kanskje det hadde blitt mindre krangling hvis premisset for innlegget kom tydeligere frem . 

Tenk så deilig hvis alle skrytetrådene fikk sin egen seksjon

Anonymkode: 064df...573

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvor mange seksjoner skal vi ha her da? En for klaging, en for råd, en for "se hvor flink jeg er", en for å diskutere hva som kan gjøres bedre og så videre.  

At folk ikke ser av hovedinnlegget at hi ikke ønsker råd er nå én ting, men når folk ikke tar hintet som egentlig er ganske stort, da er det jo noe fundamentalt galt. 

Noen ganger må enkelte skjønne at rådene deres ikke er ønsket i tråden.  Det er ikke nødvendig å krangle side opp og side ned om at hi ikke vil ta til seg råd, hvis hi sin intensjon var å få ut gruff.  Enkel matematikk det.

Og slik er det på alle områder i livet. Vi puttrer og klager litt jevnt og trutt. Over gubben, ungene, været, lønna, bensinpriser, lærerne osv. Tenk om vi alltid skulle bli møtt med velmente råd istedenfor litt forståelse og annerkjennelse. Bortsett fra når vi tydelig legger premisser for samtalen og tydelig sier ‘jeg ønsker ikke råd’

’Du Guri. Jeg er bare så sliten og lei. Gubben er borte og i dag streika bilen, ungene var bare sur og jeg kom for seint på jobb. Men for å avklare: Jeg ønsker ikke råd. Det er ikke meningen med dette. Jeg bare lufter meg’

Gjør folk virkelig dette? Eller er man mer: 

‘Du Guri. Jeg er bare så sliten og lei. Gubben er borte og i dag streika bilen, ungene var bare sur og jeg kom for seint på jobb’

Guri: ‘Livet er kjipt innimellom. Skjønner godt at du har en drittdag❤️‘ 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Og slik er det på alle områder i livet. Vi puttrer og klager litt jevnt og trutt. Over gubben, ungene, været, lønna, bensinpriser, lærerne osv. Tenk om vi alltid skulle bli møtt med velmente råd istedenfor litt forståelse og annerkjennelse. Bortsett fra når vi tydelig legger premisser for samtalen og tydelig sier ‘jeg ønsker ikke råd’

’Du Guri. Jeg er bare så sliten og lei. Gubben er borte og i dag streika bilen, ungene var bare sur og jeg kom for seint på jobb. Men for å avklare: Jeg ønsker ikke råd. Det er ikke meningen med dette. Jeg bare lufter meg’

Gjør folk virkelig dette? Eller er man mer: 

‘Du Guri. Jeg er bare så sliten og lei. Gubben er borte og i dag streika bilen, ungene var bare sur og jeg kom for seint på jobb’

Guri: ‘Livet er kjipt innimellom. Skjønner godt at du har en drittdag❤️‘ 

Dette!!!!

Måtte bare. Helt enig med deg.  Som oftest sier det seg selv hva man er ute etter. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Dette!!!!

Måtte bare. Helt enig med deg.  Som oftest sier det seg selv hva man er ute etter. 

Jeg tenker det stort sett sier seg selv. Og tolker man situasjonen feil så stopper man når vedkommende åpenbart ikke er ute etter råd og tips. Det er mitt råd, hehe, til velmente og ivrige rådgivere;) 

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg tenker det stort sett sier seg selv. Og tolker man situasjonen feil så stopper man når vedkommende åpenbart ikke er ute etter råd og tips. Det er mitt råd, hehe, til velmente og ivrige rådgivere;) 

👍👍😊😊

11 hours ago, Anonym bruker said:

Med mindre man omfavner alle tiltak og begrensninger med den største glede blir man sabla ned av visse brukere i det sekundet man stiller kritiske spørsmål, er oppgitt over tingenes tilstand eller bare trenger å lufte sin frustrasjon. Et sukk over hjemmekontor på n'te måneden møtes med "ååå vi koser oss sånn på hjemmekontor vi med felles lunch og sex hver dag"...er man lei for at ferien går i dass for andre år på rad er det "ååå så glad jeg har fått min vaksine og skal ut av landet i år....eller fortviler man over barn som mistrives med hjemmeskole eller stengt idrett er det "ååå mine elsker den nye hverdagen"....Vaksine må man ta for det har regjeringen sagt, for all del ikke vær skeptisk. Tiltakene er laget for å gi oss muligheter, ikke begrensninger og koronapasset er den beste oppfinnelse siden hjulet ble laget. Alvorlig talt - det må være rom for alle, også de som ikke syns korona er tipp topp. Det er UTROLIG frustrerende å ikke kunne si noe uten å bli med møtt med den som venter får svar. 

Anonymkode: 88ff1...a18

stakkars deg da

Anonymkode: 4c02a...c32

• Opprett ny...