Gå til innhold

Hvor mye betaler dere til velforening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere regning fra velforeningen deres?

Pleier dere å betale?

Hvor mye pleier fakturaen å være på?

Hvor mye synes du det er greit å betale pr. år maks. ? 

Anonymkode: ad1a0...2f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

200 kr i året fast og litt mer ved behov. Da de byttet ut lekene på lekeplassen her betalte vi 500 kr hver.

Mange år mellom hver gang vi betaler noe ekstra.

Anonymkode: d6c2e...e05

Skrevet

250 i året. 

Anonymkode: 7ac1f...95c

Skrevet

Jeg fikk plutselig regning på flere hundre hvor de skulle ha for flere år tilbake, aldri fått regning før. Jeg kastet den, ikke hørt noe siden det.

Anonymkode: 7e458...1b2

Skrevet

Vi betaler vel 300,- i måneden mener jeg det er. ALT FOR MYE! Vi ser ikke en dritt igjen av pengene og lurer på hva i alle dager vi sponser resten av feltet med.

Anonymkode: 41ec9...44b

Skrevet

500 per måned, så 6000 per år. Vi er bare 5 husstander i velet da. Pengene dekker felles renovasjon, brøyting, strøm i, og vedlikehold av fellesgarasje og vedlikehold av privat vei

Anonymkode: 45a37...b0a

Skrevet

Dere to siste; det er vel penger til borettslag dere snakker om, eller? 

Jeg tenker på velforening som holder dugnader, og arrangerer st. Hans-fest og julenissebesøk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg tenker på velforening som holder dugnader, og arrangerer st. Hans-fest og julenissebesøk. 

Her organiserr velforeningen brøyting ogcstrøing. De samler inn hageavfall tar seg av noen stier og lekeplasser.

Anonymkode: 38b3f...99c

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Nei det er vel forening. Halve feltet har privat vei så hele feltet må sponse brøyting på denne. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei det er velforening

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

500 per måned, så 6000 per år. Vi er bare 5 husstander i velet da. Pengene dekker felles renovasjon, brøyting, strøm i, og vedlikehold av fellesgarasje og vedlikehold av privat vei

Det er kanskje litt vesentlig å få med ja, for da dekker jo utgiftene flere ganske viktige ting.

Her dekker det bare vedlikehold av en lekeplass og ellers ingenting. Men det er greit å ha et vel i tilfelle noe dukker opp, f.eks da vel'et klagde på noe utbygging, sendte inn ønske om fartsdumper o.l. Det går år mellom hver gang det er noe, men greit at vel'et er der de gangene noe dukker opp.

Anonymkode: d6c2e...e05

Skrevet

Velforening her også. Vi har også privat vei som blir brøyter og dekket av velforeningen. Betaler 3000,- én gang i året.

Anonymkode: 99581...db8

Skrevet

300kr/år. Går til fellesområdet. Dette inkl en lekeplass og vedlikeholdet av den.

Anonymkode: 6f29a...d9d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei det er vel forening. Halve feltet har privat vei så hele feltet må sponse brøyting på denne. 

Bor vi i samme felt skal tro? Her har det vært mye bråk om den brøytingen… 🙈

Anonymkode: c8bac...724

Skrevet

300 kr. per år.

Anonymkode: b587b...f4c

Skrevet

Velforeningen her er veldig veldreven, har ingenting med boliger, veibrøyting etc å gjøre, men arrangerer juletrefest, julegrantenning, festdag hver sommer for små og store, drifter velhuset og er generelt en veldig positiv faktor på hjemstedet vårt. Vi betaler 400 kroner i året i (frivillig) medlemsskap. 

Anonymkode: 844ff...742

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...