Gå til innhold

Er dere fagorganisert?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Høyre ønsker ikke at staten skal drive det privat næringsliv kan gjøre så mye bedre. Det er en grunn til at det heter velferdssamfunnet og ikke velferdsstaten. Det er samfunnet som skal drive velferd som helse, skole, og så videre. Det gjøres mye bedre under privat næringsliv enn av staten. Staten tror at statskassen er en endeløs pengebinge. Privat næringsliv driver så effektivt som mulig, ellers går de konkurs. Det gjør ikke statlige bedrifter, samme hvor mye penger de sløser. Derfor har Høyre hatt noen bedre forslag, men endt med å støtte de forslag som i det minste har opprettholdt velferdssamfunnet Høyre har skapt.

Anonymkode: 024f1...ecd

Standard høyreretorikk, med varierende rot i virkeligheten. Lykke til med valgkampen 😀

Anonymkode: 780dc...2fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Standard høyreretorikk, med varierende rot i virkeligheten. Lykke til med valgkampen 😀

Anonymkode: 780dc...2fd

Takk! Med tanke på at ingen regjering før har innført så store skattekutt som nåværende så ser det ut til at dette bare vil gå godt. 😊

Ser ut til at vi vil få en del støtte blant de unge i år.

Sanner varsler skattekutt for unge under 30 år
Gjennom et nytt jobbfradrag skal unge arbeidstakere med «lave og middels inntekter» få inntil 20 prosents kutt i skatten.
https://e24.no/privatoekonomi/i/1BmwPq/sanner-varsler-skattekutt-for-unge-under-30-aar

Skrevet

Selvfølgelig er jeg fagorganisert! 

Det er arbeidstakerorganisasjonene vi skal takke for rett til permisjon, sykelønn, ferieregler - alle godene vi har som arbeidstakere. Det er arbeidstakerorganisasjonene som i dag passer på at godene ikke blir inndratt, særlig er dette viktig nå, med dagens Høyreregjering. Høyre er forkjemper for arbeidsgivere, og slett ikke for arbeidstakere. 

Og til Høyre-aktivisten i denne tråden: Jeg synes godt du kan lese historien om opprettelsen av velferdsstaten en gang til. Hvorfor? Rett og slett for å lære. 

Anonymkode: b2325...240

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Takk! Med tanke på at ingen regjering før har innført så store skattekutt som nåværende så ser det ut til at dette bare vil gå godt. 😊

Ser ut til at vi vil få en del støtte blant de unge i år.

Sanner varsler skattekutt for unge under 30 år
Gjennom et nytt jobbfradrag skal unge arbeidstakere med «lave og middels inntekter» få inntil 20 prosents kutt i skatten.
https://e24.no/privatoekonomi/i/1BmwPq/sanner-varsler-skattekutt-for-unge-under-30-aar

I og med at skattekutt bygger ned velferdsstaten, så sier det jo litt om at det er på tide med et regjeringsbytte. 

Anonymkode: e93a8...caf

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

I og med at skattekutt bygger ned velferdsstaten, så sier det jo litt om at det er på tide med et regjeringsbytte. 

Anonymkode: e93a8...caf

Men det styrker velferdssamfunnet. Husk på vannfast sminke til valgnatten! 😁

Skrevet

Jeg er i FO, og mener det er en selvfølge å være organisert. Å tenke noe annet er historieløst, og en farlig retning hvor man gir arbeidsgiver for stor makt og spillerom. 

Anonymkode: 42550...436

Skrevet

Nei. 25 år i arbeidslivet og aldri vært organisert. Lønnen har økt med 850 000 på de årene, kun pga knallhard jobbing. (Og ja, jeg forstår at mange jobber hardt men dette er sammenlignet med kolleger i denne bransjen)

Selvsagt ikke bare lønn det dreier seg om og jeg har vært på nippet til å melde meg inn noen ganger kun av solidaritet, men de gangene har jeg også vært vitne til kolleger som behøver støtte fra forbundet sitt og ikke fått NOE hjelp, så da har jeg latt det være.

Anonymkode: 58b69...a61

Skrevet

Ja. Jeg er medlem i Finansforbundet, selv om jeg jobber med IT og har byttet arbeidsplass hvor andre fagforeninger er representert. I praksis står jeg da utenfor lønnsoppgjøret og er uten tariffavtale. 

Opplever ikke Finansforbundet som like tafatt og forlengelse av arbeidsgiver som jeg gjorde i Negotia og i El og IT. 

Anonymkode: 112be...ed3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...