Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 Og hvorfor? Eller hvorfor ikke? og evt hvilken organisasjon er du organisert i? Anonymkode: 5bc41...4e3
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Jeg var. Er bare tull å være medlem i dag. Anonymkode: dbada...30f
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 Selvsagt. Arbeidslivet må møtes kollektivt. Solidaritet og samhold og styrke. Anonymkode: 34e81...d34
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 Selvsagt. Har vært medlem av OPF (Oslo Politiforening). Var medlem i mange år. Nå er jeg i Akademikerforeningen. Anonymkode: b9f63...173
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 Nei, fordi lederen av fagforeningen hos oss slikker alle lederene opp etter ryggen og er derfor ikke bra representant for oss på gulvet . Anonymkode: 45284...799
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #6 Skrevet 15. juni 2021 Nei, jeg driver eget foretak. Men om jeg var en vanlig ansatt så ville jeg likevel heller valgt å kjempe for mine egne rettigheter og diskutere lønn med min sjef på egen hånd, heller enn å kaste bort en masse penger på noe jeg hadde klart selv. Anonymkode: 024f1...ecd
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #7 Skrevet 15. juni 2021 Meldte meg ut av fagforbundet etter at de har sittet på ræva og sett på at jeg blir grovt diskriminert i lønnsforhandlingene, uten å gjøre noe som helst. Da jeg etterlyste forklaring, hadde de ingenting å si. Hvis jeg skal betale nesten 5000 i året i kontingent og samtidig oppleve reallønnsnedgang, er det jo bare økonomisk tap for meg som ikke dekker opp noen ting. Helt ubrukelige folk i mitt forbund. Ellers synes jeg det er viktig å være organisert hvis man har et ordentlig forbund som tar vare på sine medlemmer. Anonymkode: f0bf6...47a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Nei, fordi lederen av fagforeningen hos oss slikker alle lederene opp etter ryggen og er derfor ikke bra representant for oss på gulvet . Anonymkode: 45284...799 Samme opplevelse her. Da alle de andre fikk store lønnsforhøyelser unntatt meg, som i tillegg er nøkkelpersonell, kunne ikke forbundet forklare hvorfor det skjedde. De sa til meg at jeg bare ikke ble prioritert av sjefen. Anonymkode: f0bf6...47a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 Ja, jobber i helsevesenet. Har opplevd mange vanskelige sjefer, da er det greit med tillitsvalgt som kan ta opp problemer på vegne av ansatte uten at sjefen vet hvem som har tatt kontakt. Anonymkode: f518b...3f5
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2021 #10 Skrevet 16. juni 2021 Selvsagt. Vi hadde ikke vært her vi i er i dag med sykepengeordning, ferie, oppsigelsesvern osv uten fagforeningen. Å ikke være fagorganisert er usolidarisk og historieløst. Anonymkode: c015c...d98
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2021 #11 Skrevet 16. juni 2021 Ja selvfølgelig, i Norsk tjenestemannslag Anonymkode: d48dc...794
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2021 #12 Skrevet 16. juni 2021 Ja, så klart. Viktig å støtte dem som jobber vår sak. Gjelder ikke bare lønn, men også arbeidsforhold. Er medlem av Akademikerne. Anonymkode: a2e10...1d6
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2021 #13 Skrevet 16. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Selvsagt. Vi hadde ikke vært her vi i er i dag med sykepengeordning, ferie, oppsigelsesvern osv uten fagforeningen. Å ikke være fagorganisert er usolidarisk og historieløst. Anonymkode: c015c...d98 For noe vrøvl! Selvfølgelig hadde vi det! Høyre er faktisk de som har kjempet gjennom det meste vi har av velferd i velferdssamfunnet vårt. Les gjerne mer her: https://hoyre.no/2021/03/16/vi-skal-ta-vare-pa-jobber-og-velferd/ Anonymkode: 024f1...ecd
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2021 #14 Skrevet 16. juni 2021 Ja, det er jeg. Fram til i høst var jeg med i Utdanningsforbundet, men så byttet jeg til Lektorlaget. Grunnen er jobben som gjøres lokalt, jeg fikk ikke støtte fra Utdanningsforbundet, men god hjelp fra Lektorlaget. Anonymkode: e93a8...caf
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2021 #15 Skrevet 16. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): For noe vrøvl! Selvfølgelig hadde vi det! Høyre er faktisk de som har kjempet gjennom det meste vi har av velferd i velferdssamfunnet vårt. Les gjerne mer her: https://hoyre.no/2021/03/16/vi-skal-ta-vare-pa-jobber-og-velferd/ Anonymkode: 024f1...ecd Jeg orker faktisk ikke å bruke til på å forsøke å forklare hvor feil det du sier er. Du får tro det du vil, jeg regner det som totalt bortkastet å forklare dette for deg. Anonymkode: c015c...d98
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2021 #16 Skrevet 16. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): For noe vrøvl! Selvfølgelig hadde vi det! Høyre er faktisk de som har kjempet gjennom det meste vi har av velferd i velferdssamfunnet vårt. Les gjerne mer her: https://hoyre.no/2021/03/16/vi-skal-ta-vare-pa-jobber-og-velferd/ Anonymkode: 024f1...ecd Du må nok gå litt lenger tilbake.. Anonymkode: d9e7f...8cd
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2021 #17 Skrevet 16. juni 2021 Er selvsagt fagorganisert. Det er ingen arbeidsgivere som gir ved dørene. til Høyre-propagandisten- ditt parti ved Torbjørn Røe Isaksen har i årets lønnsoppgjør fratatt kommunale ansatte streikeretten og bedrevet fagforeningsknusing. Høyre er ikke, og har aldri vært (noensinne) på arbeidstakerens side. Anonymkode: 780dc...2fd
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2021 #18 Skrevet 16. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): For noe vrøvl! Selvfølgelig hadde vi det! Høyre er faktisk de som har kjempet gjennom det meste vi har av velferd i velferdssamfunnet vårt. Les gjerne mer her: https://hoyre.no/2021/03/16/vi-skal-ta-vare-pa-jobber-og-velferd/ Anonymkode: Du tror det var Høyre som kjempet frem velferdsstaten på første del av 1900-tallet? Jeg anbefaler noen grunnleggende moduler i nyere norsk og europeisk historie. En ting er at Høyre ikke lenger er mot alle velferdsreformer som arbeiderbevegelsen i sin tid kjempet frem, men dette var helt fjernt og historieløst. Dere er jo tjent med å fortsatt fremstå som et ansvarlig styringsparti med forankring i realitetene, så her gjør du dine egne en bjørnetjeneste. Anonymkode: 77251...1b2
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2021 #19 Skrevet 16. juni 2021 Jeg er organisert og har vært det siden jeg startet i jobb. Det er en selvfølge. Jeg er i NSF. Anonymkode: c5088...167
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2021 #20 Skrevet 16. juni 2021 Selvfølgelig er jeg organisert, noe annet ville vært både historieløst og pinlig. Jeg er medlem av Norsk lektorlag. Anonymkode: 5e8d9...930
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2021 #21 Skrevet 16. juni 2021 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Du tror det var Høyre som kjempet frem velferdsstaten på første del av 1900-tallet? Jeg anbefaler noen grunnleggende moduler i nyere norsk og europeisk historie. En ting er at Høyre ikke lenger er mot alle velferdsreformer som arbeiderbevegelsen i sin tid kjempet frem, men dette var helt fjernt og historieløst. Dere er jo tjent med å fortsatt fremstå som et ansvarlig styringsparti med forankring i realitetene, så her gjør du dine egne en bjørnetjeneste. Anonymkode: 77251...1b2 Det var Høyre som innførte velferdssamfunnet. Hvis du leser faktisk.no sin side om de latterlige påstandene mot Høyre så ser du at det meste vi har av velferd i velferdssamfunnet har vi Høyre å takke for. Selv når Høyre ikke satt i regjering med stemte for forskjellige forslag for velferdssamfunnet. https://www.faktisk.no/artikler/1l6/innsikt-var-hoyre-imot-stemmerett-for-kvinner-arbeidsmiljoloven-uforetrygd-og-sfo Anonymkode: 024f1...ecd
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2021 #22 Skrevet 16. juni 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det var Høyre som innførte velferdssamfunnet. Hvis du leser faktisk.no sin side om de latterlige påstandene mot Høyre så ser du at det meste vi har av velferd i velferdssamfunnet har vi Høyre å takke for. Selv når Høyre ikke satt i regjering med stemte for forskjellige forslag for velferdssamfunnet. https://www.faktisk.no/artikler/1l6/innsikt-var-hoyre-imot-stemmerett-for-kvinner-arbeidsmiljoloven-uforetrygd-og-sfo Anonymkode: 024f1...ecd Hvis du leser din egen artikkel ser du at de aller fleste velferdstiltakene er ført av AP, og ikke Høyre. De har prøvd seg med ulike dissenser og endt opp med å stemme for, men ingen av disse tiltakene er initiert av Høyre du. Anonymkode: 780dc...2fd
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2021 #23 Skrevet 16. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er selvsagt fagorganisert. Det er ingen arbeidsgivere som gir ved dørene. til Høyre-propagandisten- ditt parti ved Torbjørn Røe Isaksen har i årets lønnsoppgjør fratatt kommunale ansatte streikeretten og bedrevet fagforeningsknusing. Høyre er ikke, og har aldri vært (noensinne) på arbeidstakerens side. Anonymkode: 780dc...2fd Høyre har ikke tatt fra noen noen som helst demokratiske rettigheter. Høyre sitter i regjering og da må man faktisk ta ansvar. Det betyr at regjeringen måtte ta en avgjørelse når liv og helse sto på spill. Anonymkode: 024f1...ecd
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2021 #24 Skrevet 16. juni 2021 Ja, er medlem av Handel og Kontor. 🙂 Anonymkode: d332c...69e
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2021 #25 Skrevet 16. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvis du leser din egen artikkel ser du at de aller fleste velferdstiltakene er ført av AP, og ikke Høyre. De har prøvd seg med ulike dissenser og endt opp med å stemme for, men ingen av disse tiltakene er initiert av Høyre du. Anonymkode: 780dc...2fd Høyre ønsker ikke at staten skal drive det privat næringsliv kan gjøre så mye bedre. Det er en grunn til at det heter velferdssamfunnet og ikke velferdsstaten. Det er samfunnet som skal drive velferd som helse, skole, og så videre. Det gjøres mye bedre under privat næringsliv enn av staten. Staten tror at statskassen er en endeløs pengebinge. Privat næringsliv driver så effektivt som mulig, ellers går de konkurs. Det gjør ikke statlige bedrifter, samme hvor mye penger de sløser. Derfor har Høyre hatt noen bedre forslag, men endt med å støtte de forslag som i det minste har opprettholdt velferdssamfunnet Høyre har skapt. Anonymkode: 024f1...ecd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå