Gå til innhold

Snart 10 år, sår og vond brystvorte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min blir snart 10 år. Brystvortene hennes har forandret seg, og blitt større. I går ble den ene sår og vond. Den er veldig rød. Har dere vært borti det? Tenkte ta henne med til lege. 

Anonymkode: 1a1ab...551

Skrevet

Jeg hadde skikkelig vondt i begge brystvortene, så ille at min mor tok meg til lege. Husker ikke om dette var begge på likt, og tror ikke det var rødt, men de var skikkelig hovne og dette var (rett) før brystene hadde begynt å vokse. Det var bare normal utvikling, og jeg vil absolutt tro det er det med datteren din også. 

Anonymkode: 5e208...162

Skrevet

De begynner å vokse,  trenger ikke gå til legen for det 🙈🙈

Anonymkode: fe0ad...215

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde skikkelig vondt i begge brystvortene, så ille at min mor tok meg til lege. Husker ikke om dette var begge på likt, og tror ikke det var rødt, men de var skikkelig hovne og dette var (rett) før brystene hadde begynt å vokse. Det var bare normal utvikling, og jeg vil absolutt tro det er det med datteren din også. 

Takk for svar. Ja, jeg tenker vel at det er normalt. Beystvortene har blitt større  og gnisser mot klær antar jeg. 

Skrevet

Kjøp sånne topper til henne, mine jenter var helt avhengig av det en periode. De er såre, hovne og vonde når de begynner vokse...

https://www2.hm.com/no_no/productpage.0655833027.html

Anonymkode: 62cc7...3da

Takk for svar. Hun har noen slike topper, men hun liker ikke bruke de. Jeg skal kjøpe noen flere, kanskje hun liker de bedre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Ja, jeg tenker vel at det er normalt. Beystvortene har blitt større  og gnisser mot klær antar jeg. 

Ja, jeg tror det kan være det. Hun kan kanskje smøre med Purelan? Og ha en singlet/topp som ikke gnisser?

En liten kuriositet fra den tiden;

Jeg husker at vi hadde et morelltre i hagen, hvor morellene først var små og grønne og harde, og så ble røde og modne og veldig gode. Men ett år ble de grønne morellkartene bare større og større, harde og grønne, og ikke røde eller modne. De kunne ikke spises, noe var gått galt.

Så da mine brystvorter begynte å vokse så fort uten at brystene hang med, så ble jeg redd for at mine bryster skulle bli som de morellene som bare ble større og større, grønne og harde, men aldri røde og modne. Skikkelig skrekkscenario  husker jeg.

Men, det gikk bra! :) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg tror det kan være det. Hun kan kanskje smøre med Purelan? Og ha en singlet/topp som ikke gnisser?

Jeg husker at vi hadde et morelltre i hagen, hvor morellene først var små og grønne og harde, og så ble røde og modne og veldig gode. Men ett år ble de grønne morellkartene bare større og større, harde og grønne, og ikke røde eller modne. De kunne ikke spises, noe var gått galt.

Så da mine brystvorter begynte å vokse så fort uten at brystene hang med, så ble jeg redd for at mine bryster skulle bli som de morellene som bare ble større og større, grønne og harde, men aldri røde og modne. Skikkelig skrekkscenario  husker jeg.

Så søt fortelling ❤

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Og takk for tips. Skal kjøpe purelan og flere topper 😊

Skrevet

Og takk for tips. Skal kjøpe purelan og flere topper 😊

Purelan er gull!

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så søt fortelling ❤

Haha, ja, nå i ettertid er den det, men herregud, da jeg var på den alderen så var jo dette noe jeg ikke turde å si til noen. Så jeg var livredd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...