Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært litt usikker, det er ikke til å komme forbi at det er litt skummelt å skulle ta en så ny vaksine. Alle andre vaksiner jeg har fått har vært i bruk lenge før det ble min tur. Men jeg tenkte at det er det beste vi kan gjøre nå som vi har en pandemi. Jeg tok første vaksine for 2 uker siden og har ikke merket noe annet enn litt ømhet i armen i 2 dager. Av alle mine kollegaer er det noen som har vært litt dårlige etterpå, hatt litt feber og vært slappe i 2-3 dager, men ingen har hatt noen alvorlige bivirkninger. 

Anonymkode: b1297...f82

Annonse

Jeg har tatt første dose

Litt vondt arm og litt kvalm og trett et par dager. Jeg er naturlig skeptisk, men samtidig tenker jeg at det er kjempeviktig at vi tar den slik at vi etterhvert kan komme tilbake til en mer normal hverdag.

Anonymkode: 66882...073

Annonse

Nå er det nok en stund til jeg får tilbudet, som dritten i midten, men ut fra det jeg vet nå blir det ja her i og med AZ og JJ er tatt ut. De to ville jeg nok sagt nei til, jeg har alt hatt DIC en gang tidligere og føler meg like utrygg mtp VITT vs alvorlig sykdom ved infeksjon. 

For min del handler det mest om at jeg har ungdom som har mistet mye dette året, det er derfor en motivasjon at jeg gjør det jeg kan for å få tilbake normaltilstander. Det føles litt skummelt å ta en vaksine som er såpass ukjent for oss til nå og som rent teknisk kun opererer med midlertidig godkjenning. Samtidig vet jeg jo at kroppen min allerede er full av gift fra før, de fleste som vokste opp på 80-tallet har vært utsatt for mye rart gjennom teflon, matpakkepapir og Gore-tex. Så målet om giftfri kropp er helt utopisk i utgangspunktet. 

Anonymkode: b556a...3cb

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Nå er det nok en stund til jeg får tilbudet, som dritten i midten, men ut fra det jeg vet nå blir det ja her i og med AZ og JJ er tatt ut. De to ville jeg nok sagt nei til, jeg har alt hatt DIC en gang tidligere og føler meg like utrygg mtp VITT vs alvorlig sykdom ved infeksjon. 

For min del handler det mest om at jeg har ungdom som har mistet mye dette året, det er derfor en motivasjon at jeg gjør det jeg kan for å få tilbake normaltilstander. Det føles litt skummelt å ta en vaksine som er såpass ukjent for oss til nå og som rent teknisk kun opererer med midlertidig godkjenning. Samtidig vet jeg jo at kroppen min allerede er full av gift fra før, de fleste som vokste opp på 80-tallet har vært utsatt for mye rart gjennom teflon, matpakkepapir og Gore-tex. Så målet om giftfri kropp er helt utopisk i utgangspunktet. 

Hva var galt med gore-tex på 80-tallet?

Anonymkode: 6e534...615

Hvorfor skriver dere «selvfølgelig?» Det er helt åpenbart ikke selvfølgelig når så mange lurer. Det er sunt å være skeptisk, det er bra å lete etter nøytral informasjon og ikke sluke rått alt som presenteres i media. 
Jeg syns det blir arrogant og feil å bruke ordet «selvfølgelig.» 

Anonymkode: ad3ab...159

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hva var galt med gore-tex på 80-tallet?

Anonymkode: 6e534...615

PFOA. 

Miljøskadelig stoff som påvirker alt fra stoffskifte, immunsystem, tarm, organer og til og med redusere effekt av vaksiner. Vi har hatt forbud i Norge siden 2013, men dette er ett (av nok mange, listen over skadelige stoffer er laaaaang) giftige stoff som hoper seg opp i kroppen. Det du får i deg bruker kroppen rundt tre år på å halvere, det sier litt. Det overføres til barn gjennom navlestrengen og via morsmelk. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skriver dere «selvfølgelig?» Det er helt åpenbart ikke selvfølgelig når så mange lurer. Det er sunt å være skeptisk, det er bra å lete etter nøytral informasjon og ikke sluke rått alt som presenteres i media. 
Jeg syns det blir arrogant og feil å bruke ordet «selvfølgelig.» 

For meg er det en selvfølge å ta vaksinen . Regner med det gjelder for de andre som svarer selvfølgelig også 

mamma til adhd gutt<3 skrev (13 minutter siden):

For meg er det en selvfølge å ta vaksinen . Regner med det gjelder for de andre som svarer selvfølgelig også 

Regner med til og med du ser ordbruken kan virke nedlatende?

" Ja selvfølgelig skal jeg ta den" er noe helt annet enn "ja, jeg skal ta vaksinen". 

Svarer jeg deg at selvfølgelig skal jeg ikke ta den er det en helt annen betydning enn nei jeg skal ikke. 

Anonymkode: 3d134...fc1

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Regner med til og med du ser ordbruken kan virke nedlatende?

" Ja selvfølgelig skal jeg ta den" er noe helt annet enn "ja, jeg skal ta vaksinen". 

Svarer jeg deg at selvfølgelig skal jeg ikke ta den er det en helt annen betydning enn nei jeg skal ikke. 

Anonymkode: 3d134...fc1

Haha! Sånn helt ærlig ; akkurat såpass får vi tåle uten å bli krenket altså ! 

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Haha! Sånn helt ærlig ; akkurat såpass får vi tåle uten å bli krenket altså ! 

Sånn helt ærlig. Det handler overhodet ikke om å bli krenket. Hvor tok du det fra? Typisk å rope krenkefest med en gang det er noe en ikke kan argumentere for. 
Å bruke ordet «selvfølgelig» blir feil all den tid det ikke er selvfølgelig. See?

• Opprett ny...