Gå til innhold

Dere som messet og messet om at alle voksne skulle være vaksinert innen sommeren - hva sier dere nå?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det gjorde jeg ikke. Men de har ikke begynt med denne gruppen noe sted i landet. 

Anonymkode: 6f775...a50

Mange mellom 25 - 44 som er i risikogrupper eller er helsepersonell og dermed har fått 1 eller 2 doser, så du aner jo ikke noe som helst om de er vaksinert eller ei.

Anonymkode: 5cfca...93b

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Mange mellom 25 - 44 som er i risikogrupper eller er helsepersonell og dermed har fått 1 eller 2 doser, så du aner jo ikke noe som helst om de er vaksinert eller ei.

I risikogruppen er de nok ikke. Dette er en utfordrende tur, og de gikk mye raskere enn meg, så muskuløse og friske ut. Kanskje de jobber i helsevesenet, hva vet jeg. Men det er jo ikke forbudt for folk fra andre stedet i Norge å komme hit. 

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Har dere gledet dere over at hver eneste antagelse har vist seg å ikke stemme? At dere har blitt skuffet gang på gang på gang? Eller er du en av dem som allerede er vaksinert og får masse muligheter fremover? Min motto har alltid vært at man må være forberedt på det verste, da blir et bedre utfall som en gledelig overraskelse. Når folk alltid tror det beste, og blir skuffet gang på gang, er dette psykisk tyngre. 

Jeg gleder meg over at skoler og barnehager er på grønt nivå. At besteforeldre har fått vaksine og kan klemme og få besøk. At min lungesyke venninne føler seg tryggere som vaksinert. At min datter som er student i Oslo kan føle seg trygger i ekstrajobben, både mtp vaksine og at de åpner mer og mer. Jeg gleder meg over at jeg er så frisk at jeg faktisk kan vente til oktober med å bli fullvaksinert. 

Alt i alt så tror jeg at jeg har det bedre med meg selv enn dere som bare griner og fokuserer på alt som er feil. 

Anonymkode: ed48c...803

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har tatt første dose å koronapasset mitt er rødt. Det vil det være helt til jeg har får dose nr 2. Så nei koronpasset er brukelig før en er fullvaksinert!

Anonymkode: 49790...f68

Du bør sjekke at vaksinen din er registrert korrekt hvis det er gått mer enn tre uker siden vaksinering, for sertifikatet skal være grønt tre uker etter første dose. Er det mindre enn tre uker siden vaksinen ble satt, er det rødt fram til du når tre ukers grensen.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nei, det gjorde jeg ikke. Men de har ikke begynt med denne gruppen noe sted i landet. 

Joda, det har de. Her i Oslo tar de 40-44 sammen med 18-åringene. Enkelte bydeler er snart ferdige med denne gruppen også, de som tidligere fikk ekstra doser i Oslo har kommet langt.

I tillegg er det som nevnt av andre mange som av ulike årsaker har fått vaksine tidligere. Jeg har flere venner og bekjente som eksempelvis har vært på helgeturer de siste ukene, fullvaksinerte hele gjengen og i den aldersgruppen du nevner.

Anonymkode: c3719...247

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg gleder meg over at skoler og barnehager er på grønt nivå. At besteforeldre har fått vaksine og kan klemme og få besøk. At min lungesyke venninne føler seg tryggere som vaksinert. At min datter som er student i Oslo kan føle seg trygger i ekstrajobben, både mtp vaksine og at de åpner mer og mer. Jeg gleder meg over at jeg er så frisk at jeg faktisk kan vente til oktober med å bli fullvaksinert. 

Alt i alt så tror jeg at jeg har det bedre med meg selv enn dere som bare griner og fokuserer på alt som er feil. 

Så nesten hele din omgangskrets er vaksinert. Her jeg bor er verken attenåringer med ekstrajobb i helsevesenet eller sekstiåringer vaksinert. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

I risikogruppen er de nok ikke. Dette er en utfordrende tur, og de gikk mye raskere enn meg, så muskuløse og friske ut. Kanskje de jobber i helsevesenet, hva vet jeg. Men det er jo ikke forbudt for folk fra andre stedet i Norge å komme hit. 

Seriøst? Kan ikke folk i risikogrupper se friske og muskuløse ut. Du vet vel at både f.eks diabetes og astma er i risikogrupper, og det kan du ikke se på mennesker, og mange av de kan fint gå på utfordrende turer.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Seriøst? Kan ikke folk i risikogrupper se friske og muskuløse ut. Du vet vel at både f.eks diabetes og astma er i risikogrupper, og det kan du ikke se på mennesker, og mange av de kan fint gå på utfordrende turer.

Jeg har astma, og jeg regnes ikke som risikogruppe, er helt bakerst i køen. Så det stemmer ikke.

Jeg har astma, og jeg regnes ikke som risikogruppe, er helt bakerst i køen. Så det stemmer ikke.

I min kommune registreres alle astmatikere i risikogruppe.

HvittHus skrev (6 minutter siden):

Du bør sjekke at vaksinen din er registrert korrekt hvis det er gått mer enn tre uker siden vaksinering, for sertifikatet skal være grønt tre uker etter første dose. Er det mindre enn tre uker siden vaksinen ble satt, er det rødt fram til du når tre ukers grensen.

Det har ikke gått mer enn 2 uker da.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har dere gledet dere over at hver eneste antagelse har vist seg å ikke stemme? At dere har blitt skuffet gang på gang på gang? Eller er du en av dem som allerede er vaksinert og får masse muligheter fremover? Min motto har alltid vært at man må være forberedt på det verste, da blir et bedre utfall som en gledelig overraskelse. Når folk alltid tror det beste, og blir skuffet gang på gang, er dette psykisk tyngre. 

Oj! Mitt motto er at jeg alltid håper på det beste og tar alle andre utfall med fatning . Personlig så lever JEG best slik. Noen ganger er det selvsagt tilfredsstillende å få rett , men for min del er det utelukkende angående gode ting og ting jeg håper at skal skje. For min del helt konkret nå; at turen til Hellas mange sa jeg ikke kunne drømme om at skulle bli noe av , akkurat nå , ser ut til å bli noe av . Skulle det endre seg så tar jeg også det utfallet med fatning . 

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Nå fabler du bare for å ro deg unna. De fleste av mine venner er i denne aldersgruppen, og siden vi er helsepersonell er vi alle ferdig vaksinert.

Anonymkode: 38f53...8e5

Ikke bare det - nå skal de ut og reise, både innenlands og utenlands. For å sikre at mer smitte spres, ikke minst også til de stedene som har gjort alt riktig i nesten halvannet år nå, men som nå også har måttet gi fra seg vaksinedoser til sentrale østlandsstrøk.

Min kommune ble ferdig med å vaksinere risikogrupper forrige uke (dvs. ikke ferdige, for de fleste av disse har jo bare fått første dose), så at alle voksne skal ha fått første dose innen juli, det var utopi, selv før vi fikk vite at landet får færre vaksiner noen uker eller måneder igjen.

Her har utbrudd blitt taklet svært raskt og profesjonelt, mye takket være en veldig offensiv kommunelege som ofte har vært langt tydeligere og i forkant enn det regjeringen og helsemyndighetene har vært. Dette har gjort at vi bortsett fra få uker har kunnet leve med åpne butikker og til og med små arrangement. Folk har vært veldig gode på å holde avstand, og få har trengt å bruke munnbind. Når det har vært smitte her har det vært som å trykke på en knapp, folk går nesten ikke i butikker, bruker da munnbind om de må, holder seg unna andre inntil man ser at det igjen er kontroll på alle smittede. Så har folk kunnet leve mer normalt igjen.

Men, kommunen har ikke kapasitet til særlig mer testing enn de har i dag. Dvs. testing for koronasertifikat vil være vanskelig å få. Vi har én testestasjon som ikke er enkelt tilgjengelig for alle, og de som har dårligst råd vil slite med kostnader for transport. Og så mener regjeringen at vi skal få frihet nå? Det er jo stikk motsatt! Fordi de skal åpne for mye opp for de områdene som har vært hardest rammet, og de åpner for unødvendige utenlandsreiser og innreiser, så får store deler av befolkningen med koronasertifikat nå innskrenket sine friheter.

Selv skulle jeg for første gang på halvannet år på noe neste uke, lite arrangement, få deltakere, god avstand. Men nå snakkes det om at man må ha grønt koronasertifikat for å komme inn, og det har jeg ikke mulighet til å få så lenge testkapasiteten ikke er der i kommunen.

Anonymkode: e9e13...9a8

Hva mener du med at det snakkes om grønt koronasertifikat. Koronapass i forbindelse med innenlands arrangement skal ikke bare innføres som det passer for de som arrangeres, det følger antall og tiltaksnivå. Hvis du kunne reise forrige uke, kan du i hvert fall reise nå. De arrangement som krever pass må gi informasjon om hvor du kan teste, testen skal dekkes, dette får arrangøren refundert. 

Utenlandsreise og cruise er noe annerledes, der gjelder kun passet for de som en beskyttet, dvs fullvaksinert eller gjennomgått infeksjon. Der er ikke test ett alternativ. 

Anonymkode: 16942...a73

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (47 minutter siden):

Oj! Mitt motto er at jeg alltid håper på det beste og tar alle andre utfall med fatning . Personlig så lever JEG best slik. Noen ganger er det selvsagt tilfredsstillende å få rett , men for min del er det utelukkende angående gode ting og ting jeg håper at skal skje. For min del helt konkret nå; at turen til Hellas mange sa jeg ikke kunne drømme om at skulle bli noe av , akkurat nå , ser ut til å bli noe av . Skulle det endre seg så tar jeg også det utfallet med fatning . 

Men du er jo en av de heldige som myndighetene synes er viktig nok til å vaksinere før sommeren. De fleste på dette forumet er ikke ferdig vaksinert før i oktober. 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Nå fabler du bare for å ro deg unna. De fleste av mine venner er i denne aldersgruppen, og siden vi er helsepersonell er vi alle ferdig vaksinert.

Så du mener at alle turister som springer rundt her, er helsepersonell? 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men du er jo en av de heldige som myndighetene synes er viktig nok til å vaksinere før sommeren. De fleste på dette forumet er ikke ferdig vaksinert før i oktober. 

Mottoet gjelder uansett 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så du mener at alle turister som springer rundt her, er helsepersonell? 

Nei, jeg mener at du vrir på sannheten hver gang du tas i falske argumenter og forutsetninger.

Nei, jeg mener at du vrir på sannheten hver gang du tas i falske argumenter og forutsetninger.

Falske argumenter og forutsetninger? Hva var falsk med det jeg skrev? Hver gang når? Nå falt jeg helt av lasset her. 

Så nesten hele din omgangskrets er vaksinert. Her jeg bor er verken attenåringer med ekstrajobb i helsevesenet eller sekstiåringer vaksinert. 

Nei? Mine foreldre og svigerforeldre er vaksinert. Min kollega på 63 år skal få første dose neste uke. Min datter får nok sin dose om ikke så lenge, hun bor som sagt i Oslo. Jeg svarte på hva som gleder meg i hverdagen, hvorfor trekker du frem antall vaksinerte jeg omgir meg med?

Er det den samme miserable sjelen som gang på gang finner glede i å lage slike innlegg? Vaksinene settes så fort de ankommer landet og blir distribuert. 

Anonymkode: a2f9d...d1c

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor skal man bli skuffet gang på gang på gang? Jeg er i gruppen som får sist vaksine, og har innstilt meg på at jeg får vaksinen når det er min tur og at det er helt greit. Får jeg den i sommer er det fint, får jeg den i høst er det fint, uansett så blir sommeren min fin innenfor de restriksjonene som gjelder meg som uvaksinert. 

Anonymkode: 0ed11...c69

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Alle vil få første dose ila sommeren. De vil da kunne nyte godt av koronapasset. Det er fullvaksinasjon det er snakk om i oktober.

Anonymkode: 7ad89...a0d

Ikke alle. Jeg vil få første dose tidligst i august/september. Er 45år 

Anonymkode: 79a73...4e8

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

På Hammerfest sykehus er det fortsatt 200 ansatte som ikke er vaksinert. Her for litt siden måtte sykehuset igjen stenge pga. smitte og uvaksinerte ansatte. Og et stort område får mellom 5 og 6 timers kjøretur til nærmeste sykehus 

Anonymkode: 79a73...4e8

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg har tatt første dose å koronapasset mitt er rødt. Det vil det være helt til jeg har får dose nr 2. Så nei koronpasset er brukelig før en er fullvaksinert!

Nei, du får grønt i koronasertifikatet tre uker etter første dose ble satt.

Anonymkode: e9e13...9a8

Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke tror jeg blir vaksinert før til neste år. Nå kan det se ut som om det nærmer seg sakte min aldersgruppe her (er 46). Men så kommer det mindre vaksiner, og det er mange som venter på dose nr. 2, så vi får se. Det fryder meg absolutt IKKE om jeg har rett - håper virkelig jeg tar feil!

Anonymkode: 6b0ae...295

• Opprett ny...