Gå til innhold

Kjøpte for stort sengetøy, investere i ny dyne?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg sengetøy. Har nettopp flyttet og målebånd ble såklart ikke med. Jeg så på lappen på sengetøyet mitt som passer og så står det 140x220, men når jeg brettet ut det nye sengetøyet så var det for stort. Merkelig. Jeg får heller ikke byttet inn igjen sengetøyet da jeg har pakket det ut. Ser det veldig dumt ut om sengetrekket er større enn dyna? Det er jo billige sommerdyner å få kjøpt.. men vet ikke om det er verdt det 🤔

Anonymkode: 1fdec...38b

Fortsetter under...

Mitt inntrykk er at enkelte sengesett er for store. Men det betyr jo ikke at de er en størrelse over. Noen krymper i vask. 

Er du sikker på at dynen din ikke er 140x220?

For hvis den er det, og du kjøper ny, så vil jo dynetrekket være for stort fremdeles. 

Anonymkode: f0193...734

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Mitt inntrykk er at enkelte sengesett er for store. Men det betyr jo ikke at de er en størrelse over. Noen krymper i vask. 

Er du sikker på at dynen din ikke er 140x220?

For hvis den er det, og du kjøper ny, så vil jo dynetrekket være for stort fremdeles. 

Det står 140x220 på dynetrekket.. jeg trodde cm var cm jeg. 

Og bør jeg kjøpe ny pute? Jeg går i ett med senga føler med den jeg har, men den er veldig gammel også. Jeg vet jo ikke om jeg bare innbiller meg eller om jeg faktisk trenger en hardere/høyere pute. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det står 140x220 på dynetrekket.. jeg trodde cm var cm jeg. 

Ja, det er det. Men 140x220 refererer til dyna, trekket er ofte litt større enn dyna. 

Så du må nesten sjekke dyna, om den er 140x220 eller annen størrelse. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og bør jeg kjøpe ny pute? Jeg går i ett med senga føler med den jeg har, men den er veldig gammel også. Jeg vet jo ikke om jeg bare innbiller meg eller om jeg faktisk trenger en hardere/høyere pute. 

Er den gammel så bør du nok kjøpe ny ja. 

Annonse

Spør om noen bekjente har en symaskin. Vrng sengetøyet og sy en rett linje 20cm inn på toppen, klipp sv det overflødige stoffet og vipps passer den. Dette klarer du selv om du ikke er flink til å sy og er rimelig sikker på at noen på fscebooken dinhar dymaskin om du legger ut en forespørrsel. 

Anonymkode: 69b3e...7e6

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er det. Men 140x220 refererer til dyna, trekket er ofte litt større enn dyna. 

Så du må nesten sjekke dyna, om den er 140x220 eller annen størrelse. 

Men trekker jeg sjekket passer dyna. Det nye trekket er mye lenger tross at det står det samme på det. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Spør om noen bekjente har en symaskin. Vrng sengetøyet og sy en rett linje 20cm inn på toppen, klipp sv det overflødige stoffet og vipps passer den. Dette klarer du selv om du ikke er flink til å sy og er rimelig sikker på at noen på fscebooken dinhar dymaskin om du legger ut en forespørrsel. 

Anonymkode: 69b3e...7e6

Blir rot når det er meg. Jeg kan ikke gjøre det. Men kanskje like gjerne kjøpe ny dyne da.. eller ha den jeg har med litt for stort trekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...