Gå til innhold

Hjelp, hard kul midt i panna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en liten hard kul i panna som jeg har kjent i mellom 2,5 - 3 år. Var hos fastlegen som sa at det var bein kul og ikke noe farlig når han kjente på den. Var hos fysioterapeut som masserte meg i panna rundt de tider som jeg var hos legen og hun sa: har du slått deg litt hardt en gang? Kan få sånn kul av å slå seg.. Idag har jeg hos min nye fastlege og han ville undersøke det,så nå blir det MR av hodet for å se at det ikke er noe som vokser innover 🙈 Så nå er det jo nesten katastrofetanker her 🙈 Men det positive var at den ikke har vokst særlig på 2,5 år da.. Noen som har vært borti lignende og kan roe meg litt? 

Anonymkode: 9759f...25a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gror du horn? 

Anonymkode: 1a140...ce1

Skrevet

Det er bra du får MR. Dårlig av tidligere leger å ikke ta det alvorlig. Alle kuler skal undersøkes. 

Anonymkode: 04dc1...72c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er bra du får MR. Dårlig av tidligere leger å ikke ta det alvorlig. Alle kuler skal undersøkes. 

Forrige fastlege bare undersøkte den og sa det var en beinkul...Nye fastlegen trodde ikke det var nor farlig siden jeg hadde hatt den lenge men kjenner jeg blir litt nervøs her...

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Forrige fastlege bare undersøkte den og sa det var en beinkul...Nye fastlegen trodde ikke det var nor farlig siden jeg hadde hatt den lenge men kjenner jeg blir litt nervøs her...

Hi

Ikke bli nervøs. Men en kul skal undersøkes. Det er trolig ingenting og etter MR vet du det 100%. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ikke bli nervøs. Men en kul skal undersøkes. Det er trolig ingenting og etter MR vet du det 100%. 

Takk,skal prøve å ikke være nervøs 😃 Har fått time 16 august så får la det hele gå i glemmeboka til da 😉

Hi

Skrevet

Jeg har en kul midt i panna. Fikk den som barn, lekte med å ha en vinterjakke over hodet og sprang rett inn i hjørnet på en benk med sånn stålplate på. Fikk ikke sår og tror ikke en gang jeg ble særlig hoven. Men fikk en ben/brusk-kul der en god stund senere. Den har faktisk variert litt i størrelse gjennom årene, akkurat nå tror jeg den er mindre enn noen gang, men den er der fremdeles.

Poenget mitt er vel at det tydeligvis ikke trenger å være et sånt slag mot hodet at du tenker på det særlig etterpå, for at du kan få en slik kul.

Jeg har fått lignende kuler på leggene etter å fått kraftig støt mot leggbenet foran, og slike benkuler kan sitte i årevis etterpå, og ikke alle forsvinner.

Men veldig greit at du får det undersøkt, da kan du slå det fra deg etterpå :)

Anonymkode: 313df...fbb

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 15.6.2021 den 22.36):

Jeg har en kul midt i panna. Fikk den som barn, lekte med å ha en vinterjakke over hodet og sprang rett inn i hjørnet på en benk med sånn stålplate på. Fikk ikke sår og tror ikke en gang jeg ble særlig hoven. Men fikk en ben/brusk-kul der en god stund senere. Den har faktisk variert litt i størrelse gjennom årene, akkurat nå tror jeg den er mindre enn noen gang, men den er der fremdeles.

Poenget mitt er vel at det tydeligvis ikke trenger å være et sånt slag mot hodet at du tenker på det særlig etterpå, for at du kan få en slik kul.

Jeg har fått lignende kuler på leggene etter å fått kraftig støt mot leggbenet foran, og slike benkuler kan sitte i årevis etterpå, og ikke alle forsvinner.

Men veldig greit at du får det undersøkt, da kan du slå det fra deg etterpå :)

Håper det bare er en slik kul hos meg også 😊 Kan ikke huske å ha slått meg men det er da mulig allikevel 😉 Slo du deg veldig hardt eller må det ikke være så hardt for at slike kuler kan oppstå? 

Fått time langt uti august så litt tid å gruble på 🥴

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Håper det bare er en slik kul hos meg også 😊 Kan ikke huske å ha slått meg men det er da mulig allikevel 😉 Slo du deg veldig hardt eller må det ikke være så hardt for at slike kuler kan oppstå? 

Fått time langt uti august så litt tid å gruble på 🥴

Hi

Jeg var lita, men husker det godt. Var vondt og jeg skrek, men vanskelig å si hvor hardt det var, for jeg hadde jo en polstret vinterjakke over hodet ;) Kan ikke huske at jeg fikk blåmerke eller hovnet opp, men var vel heller ikke så opptatt av slikt i den alderen ;) Tror det var mest at jeg ble litt redd fordi det ble en bråstopp.

Hvis du ikke føler deg trygg på å vente, så purr på legen. Man skal alltid ta kuler på alvor, selv om de fleste er harmløse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...