Gå til innhold

Å tenke vekt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veier 64/65 kg og er ikke tykk. Uansett kjemper jeg for å gå ned i vekt.Jeg er lei av å tenke mat hele tiden.
Er det bare meg her inne som er litt for opptatt av det?Kunne ønske jeg kunne gi blaffen og nyte livet:...

Anonymkode: 47a57...ba0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg veier 64/65 kg og er ikke tykk. Uansett kjemper jeg for å gå ned i vekt.Jeg er lei av å tenke mat hele tiden.
Er det bare meg her inne som er litt for opptatt av det?Kunne ønske jeg kunne gi blaffen og nyte livet:...

Anonymkode: 47a57...ba0

Hvorfor skal du ned i vekt? Hvor høy er du? 

Begynn å trene istedet, stramme opp kroppen. 

Anonymkode: f96f0...c6f

Skrevet

Jeg har et bevisst forhold til vekta mi ja. Jeg er 171 og veier 65-67. Så fort det blir mer enn 67 så må jeg stramme inn litt på inntak og trene litt mer. Utover dét så lever jeg og koser meg. Det er nok hverdager der kontrollert matinntak og trening lar seg gjennomføre og så koser jeg meg i helger. 

Anonymkode: 1bdbd...a97

Skrevet

Jeg har kvittet meg med vekta! Jeg veier rett over 100kilo og er 176 høy, veldig klar over at jeg er overvektig. Men jeg er så lei av å leve livet mitt med dårlig samvittighet for alt mulig. Det siste året har jeg fått en fin rutine på trening, nå trener jeg variabelt, 3-4 ganger i uka. Kroppen min er sterkere og smidigere, jeg orker og kan det jeg vil, og jeg har lyst til mer aktiviteter enn tidligere. 

Jeg har mistet mye og mange i livet, men nå vil jeg ikke grave meg ned og trøstespise eller mure meg inne. Jeg vil ut, jeg vil leve, jeg vil ha en kropp som fungerer og jeg vil kose meg. Jeg kjøpte meg noen nye, fine klær, bruker mer penger på mat og frukt og grønt, prøver å gjøre gode valg i hverdagen, men er ferdig med dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 6c6cd...708

Skrevet

Ja, er som deg, men hva er alternativet? Jeg vil heller være oppmerksom og ta tak raskt, enn å plutselig oppdage at jeg har gått opp 5 kg. Da sitter ikke klærne pent på meg lenger og jeg vil ikke ut å kjøpe nytt tøy.

Jeg koser meg i helgene, men i hverdagene prøver jeg å spise mest grønnsaker og ikke sukker. Trener 1-2 ganger i uken, trening har lite å si for vekten, men har mange andre helsefordeler.

Vi lever i et overflodssamfunn med stillesittende kontorjobber (meg), det har sin pris.

Anonymkode: 45210...3b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...