Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 Så fort noen finner noe de tror er hundemøkk liggende ut, kommer det oppslag på FB gruppen til området vi bor i. Man leser stadig om fordømte hundeeiere som ikke tar opp driten etter hundene sine (og, ja jeg er enig i at de SKAL gjøre det) Men med katter er det helt annerledes. Dersom man prøver å kalle inn til dugnad hvor man ber katteeiere i området rydde sandkassen som barna egentlig skal leke i for katte møkk kommer ingen. Dersom man plages av katter som graver opp og skiter i blomsterbedene side er det ens egen feil siden man har bosatt seg i et bolig felt. I mine øyne er dritt dritt og alle som eier dyr SKAL rydde opp etter dyrene sine. Hvorfor i h**** kan ikke bare katteeiere også gjøre det? Anonymkode: 5e759...3e4
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #3 Skrevet 14. juni 2021 Vanskelig å bevise hvilken katt som har driti hvor. Nei, vi kommer nok ikke til å begynne å lufte katta i bånd. Anonymkode: 5b48b...33a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #4 Skrevet 14. juni 2021 Fordi katten gjerne driter på et sted, mens bikkjene driter over alt hvor man går. Anonymkode: 66b93...606
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #5 Skrevet 14. juni 2021 Kommer det noen for å plukke opp hundedriten om det inviteres til dugnad altså? Det visste jeg ikke, men det skal jeg jammen begynne å gjøre. Invitere til «plukke opp hundebæsj-dugnad» regner med at mange møter opp Anonymkode: ed6fb...ea1
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #6 Skrevet 14. juni 2021 Haha enkelt! Katten graver ned dritten..det gjør ikke hunder. Å skal man ha hund så må man plukke opp dritten etter dem..hunder driter gjerne på gang og sykkelsti når dere lufter dem..jeg har trådt i veeeeldig mange hunde driter i min tid men har aldrig trådt i katte drit! Det er vel ganske åpenlyst dette....... Anonymkode: 4da6b...8f4
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #7 Skrevet 14. juni 2021 Jeg bodde en tid i spania hvor det var bøter på rundt 1500 kr hvis du ble tatt i å ikke plukke opp hundedritt etter hunden din.jeg synes dette burde være innført i norge også!!! Anonymkode: 4da6b...8f4
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Haha enkelt! Katten graver ned dritten..det gjør ikke hunder. Å skal man ha hund så må man plukke opp dritten etter dem..hunder driter gjerne på gang og sykkelsti når dere lufter dem..jeg har trådt i veeeeldig mange hunde driter i min tid men har aldrig trådt i katte drit! Det er vel ganske åpenlyst dette....... Anonymkode: 4da6b...8f4 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg bodde en tid i spania hvor det var bøter på rundt 1500 kr hvis du ble tatt i å ikke plukke opp hundedritt etter hunden din.jeg synes dette burde være innført i norge også!!! Anonymkode: 4da6b...8f4 Jeg er 110% enig i at hundeeiere skal plukke opp driten etter hundene sine, og hadde ikke hatt noe i mot et system med bøter til de som ikke gjør det. Men mene det gjelder for katter også. Hva så om de graver det ned, jeg vil IKKE finne kattemøkk når jeg luker i MINE bed eller ha blomstene MINE gravd opp av en katt som må drite. Jeg ønsker ikke at ungene mine skal STINKE katte dritt etter å ha lekt i sandkassen, med bøtte og spann og gravd Anonymkode: 5e759...3e4
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Haha enkelt! Katten graver ned dritten..det gjør ikke hunder. Å skal man ha hund så må man plukke opp dritten etter dem..hunder driter gjerne på gang og sykkelsti når dere lufter dem..jeg har trådt i veeeeldig mange hunde driter i min tid men har aldrig trådt i katte drit! Det er vel ganske åpenlyst dette....... Anonymkode: 4da6b...8f4 Nei. Ikke alltid katter graver ned dritten sin. De driter rett på plenen og på asfalten utenfor trappa her. Det har jeg gjentatte ganger observert. (I tillegg til grønnsakshagen, blomsterbedene og ungenes sandkasse når vi hadde det) jeg synes det er kjipt å ha utgifter fordi andre absolutt vil ha et kjæledyr de ikke tar ansvar for. Anonymkode: 39b01...dfd
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #10 Skrevet 15. juni 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Vanskelig å bevise hvilken katt som har driti hvor. Nei, vi kommer nok ikke til å begynne å lufte katta i bånd. Anonymkode: 5b48b...33a "Hvilken katt som har driti hvor"?? Så du nekter å ta noe som ikke kommer fra din katt men du krever at jeg som ikke har katt skal ha det i min hage og på mine barnevognhjul? Anonymkode: b1fcf...dd4
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #11 Skrevet 15. juni 2021 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Nei. Ikke alltid katter graver ned dritten sin. De driter rett på plenen og på asfalten utenfor trappa her. Det har jeg gjentatte ganger observert. (I tillegg til grønnsakshagen, blomsterbedene og ungenes sandkasse når vi hadde det) jeg synes det er kjipt å ha utgifter fordi andre absolutt vil ha et kjæledyr de ikke tar ansvar for. Anonymkode: 39b01...dfd Et kjæledyr de ikke tar ansvar for?? Du mener de skal forfølge katten å plukke opp etter dem da eller? Katter går fritt, da blir det litt sånn. Vi har grevlingbæsj, rådyrbæsj, fuglenes osv i vår hage. H EM skal plukke opp etter de dyra da? Staten som ikke tar ansvar? Anonymkode: d9762...d94
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #12 Skrevet 15. juni 2021 Jeg tror katteeiere må innse at kjæledyret deres skaper problemer for andre, uten å bli så krenket når det påpekes. Anonymkode: 6a1b5...120
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #13 Skrevet 15. juni 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Et kjæledyr de ikke tar ansvar for?? Du mener de skal forfølge katten å plukke opp etter dem da eller? Katter går fritt, da blir det litt sånn. Vi har grevlingbæsj, rådyrbæsj, fuglenes osv i vår hage. H EM skal plukke opp etter de dyra da? Staten som ikke tar ansvar? Anonymkode: d9762...d94 Men så lenge DU har skaffet deg er kjæledyr så er det faktisk DITT ansvar om det så er hund eller katt Anonymkode: 5e759...3e4
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #14 Skrevet 15. juni 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Jeg tror katteeiere må innse at kjæledyret deres skaper problemer for andre, uten å bli så krenket når det påpekes. Anonymkode: 6a1b5...120 Katter er frie dyr, sånn har det alltid vært og sånn kommer det alltid til å være. Jeg har aldri møtt noen der ute i det virkelige liv spm har sånn motstand mot katter som enkelte her inne har. Anonymkode: 5dfb3...ea2
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #15 Skrevet 15. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Katter er frie dyr, sånn har det alltid vært og sånn kommer det alltid til å være. Jeg har aldri møtt noen der ute i det virkelige liv spm har sånn motstand mot katter som enkelte her inne har. Anonymkode: 5dfb3...ea2 Jeg har ikke noe i mot at enkelte har katter. Det jeg har noe i mot er at når jeg luker og planter i bedene i min egen hage må jeg som ikke har katt plukke opp dritten etter andres katter, og katter som graver opp mine planter for å bruke bedet som do. Jeg bruker en del tid og penger for å få det fint i hagen min og syns ikke noe om at andres katter skal komme å ødelegge. Hadde det vært barn som kom og dro opp plantene hadde det heller ikke vært greit, det er alle enige om selv om man også kan si at det ligger i deres natur å få slike innfall. Jeg liker heller ikke å nekte mine barn å leke i sandkassen som de elsker, og som tro det eller ei er laget for barna ikke som en stor kattedo siden den er full av kattemøkk. Poenget er at andres kattehold dersom eierne ikke aktivt går sammen for å rydde opp etter dyrene sine blir et problem for mange andre. Akkurat som det vil bli et problem dersom ingen av hundeeierne plukker opp sliten etter hundene sine. Anonymkode: 5e759...3e4
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #16 Skrevet 15. juni 2021 Man får ta irritasjonen med fordelene. En hund går man på tur med = lett å se når de gjør fra seg og man kan plukke det opp. Katter går fritt = man aner ikke hvor de gjør fra seg. Ok, det er kanskje plagsomt, men dere som klager på katter, har dere tenkt over hvordan det ville blitt i nabolaget deres over tid hvis det ikke bodde en eneste katt i mils omkrets? Hint: mus, rotter .... Jeg vet hva jeg foretrekker i hvert fall. Heller litt kattedritt i bedet (jeg har hund, ikke katt) enn museinvasjon. Anonymkode: 4d65f...3d7
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #17 Skrevet 15. juni 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Man får ta irritasjonen med fordelene. En hund går man på tur med = lett å se når de gjør fra seg og man kan plukke det opp. Katter går fritt = man aner ikke hvor de gjør fra seg. Ok, det er kanskje plagsomt, men dere som klager på katter, har dere tenkt over hvordan det ville blitt i nabolaget deres over tid hvis det ikke bodde en eneste katt i mils omkrets? Hint: mus, rotter .... Jeg vet hva jeg foretrekker i hvert fall. Heller litt kattedritt i bedet (jeg har hund, ikke katt) enn museinvasjon. Anonymkode: 4d65f...3d7 For å ikke snakke om flere fugler. Katter er faktisk en ganske stor trussel mot fuglelivet flere steder i Norge. Men det er en helt annen diskusjon Anonymkode: 5e759...3e4
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #18 Skrevet 15. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg tror katteeiere må innse at kjæledyret deres skaper problemer for andre, uten å bli så krenket når det påpekes. Anonymkode: 6a1b5...120 Hva mener du katteeiere skal gjøre da? Dreier seg ikke om å bli krenket, bare oppgitt over folk som ikke forstår katt. Anonymkode: d9762...d94
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #19 Skrevet 15. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men så lenge DU har skaffet deg er kjæledyr så er det faktisk DITT ansvar om det så er hund eller katt Anonymkode: 5e759...3e4 Joda, men katter går fritt. Mener du man skal følge dem rundt? Anonymkode: d9762...d94
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #20 Skrevet 15. juni 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jeg har ikke noe i mot at enkelte har katter. Det jeg har noe i mot er at når jeg luker og planter i bedene i min egen hage må jeg som ikke har katt plukke opp dritten etter andres katter, og katter som graver opp mine planter for å bruke bedet som do. Jeg bruker en del tid og penger for å få det fint i hagen min og syns ikke noe om at andres katter skal komme å ødelegge. Hadde det vært barn som kom og dro opp plantene hadde det heller ikke vært greit, det er alle enige om selv om man også kan si at det ligger i deres natur å få slike innfall. Jeg liker heller ikke å nekte mine barn å leke i sandkassen som de elsker, og som tro det eller ei er laget for barna ikke som en stor kattedo siden den er full av kattemøkk. Poenget er at andres kattehold dersom eierne ikke aktivt går sammen for å rydde opp etter dyrene sine blir et problem for mange andre. Akkurat som det vil bli et problem dersom ingen av hundeeierne plukker opp sliten etter hundene sine. Anonymkode: 5e759...3e4 Tror du jeg liker å vaske fugledritt av bilene, fjerne grevlingbæsj og annen avføring fra dyr som går løst? Man må jo bare gjøre det. Dyr må jo også få leve, eller? Du burde bodd et isolert sted uten noe annet levende rundt deg da. Anonymkode: d9762...d94
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #21 Skrevet 15. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Joda, men katter går fritt. Mener du man skal følge dem rundt? Anonymkode: d9762...d94 Og det er derfor jeg mener at katteeiere i et område bør samarbeide for sammen rydde opp etter kattene i området ved for eksempel sammen jevnlig gå over sandkasser og lignende. Katter graver ikke ned driten sin så dypt. Kan lett gjøres med å gå over sandkassen med en rive og plukke opp det som kommer opp. Gjøres det jevnlig blir det heller ikke så mye hver gang. Anonymkode: 5e759...3e4
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #22 Skrevet 15. juni 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Og det er derfor jeg mener at katteeiere i et område bør samarbeide for sammen rydde opp etter kattene i området ved for eksempel sammen jevnlig gå over sandkasser og lignende. Katter graver ikke ned driten sin så dypt. Kan lett gjøres med å gå over sandkassen med en rive og plukke opp det som kommer opp. Gjøres det jevnlig blir det heller ikke så mye hver gang. Anonymkode: 5e759...3e4 Ja, sandkasser er jo greit, selv om det jo blir bæsj etter andre dyr der og. Men vil du virkelig at katteeiere skal tusle rundt i hagen din og spa opp bedene for å lete etter bæsj? De må jo da systematisk spa opp alle bed i nabolaget... Anonymkode: d9762...d94
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #23 Skrevet 15. juni 2021 Er enig med deg. Har selv en katt som kommer inn frå tokt for å drite i kattedoen, men likevel en hage full av skiten på grunn av nabokattene. Hadde ikke gjort noe om alle katteeiere i området tok en dugnad i ny og ne. Jeg hadde blitt med selv om jeg altså har verdens særeste katt. Anonymkode: 29385...e5d
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #24 Skrevet 15. juni 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ja, sandkasser er jo greit, selv om det jo blir bæsj etter andre dyr der og. Men vil du virkelig at katteeiere skal tusle rundt i hagen din og spa opp bedene for å lete etter bæsj? De må jo da systematisk spa opp alle bed i nabolaget... Anonymkode: d9762...d94 Jeg vet hvilke katter som bruker bedene min, har kontaktet eierne og spurt om de kan rake over en gang i uken. Fikk bare til beskjed om at det måtte jeg bare regne med. La ut appelsinskall siden det vet jeg katter ikke liker lukten av, da var den ene av eierne på døren med en gang siden personen så hva jeg gjorde og sa at det kunne jeg ikke gjøre siden katter ikke tåler appelsinskall og vil få vondt i magen dersom de får det i seg. Prøvd å spyle vann etter kattene, får da beskjed om at jeg er dyreplager. Alt skal gå på kattens premisser visstnok. Ja, jeg er lei. Anonymkode: 5e759...3e4
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #25 Skrevet 15. juni 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Er enig med deg. Har selv en katt som kommer inn frå tokt for å drite i kattedoen, men likevel en hage full av skiten på grunn av nabokattene. Hadde ikke gjort noe om alle katteeiere i området tok en dugnad i ny og ne. Jeg hadde blitt med selv om jeg altså har verdens særeste katt. Anonymkode: 29385...e5d Det er ikke uvanlig, nesten alle kattene jeg har hatt gikk inn på do😅 Har de en velstelt do inne foretrekker de ofte den. De bæsjer jo ekstremt sjelden oppå bakken, det graves ned. Har aldri sett en katt ikke grave ned etter seg. Anonymkode: d9762...d94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå