Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 Du kan maksimalt få sykepenger i 52 uker. Tidsbegrensingen er den samme enten du er helt eller delvis sykmeldt. Perioder 3 år tilbake i tid blir lagt sammen hvis det er mindre enn 26 uker mellom noen av periodene. Dette står det på nettsiden til nav, men legger ikke nav sammen periodene selv? Om en person er sykemeldt i 8 mnd, jobber i 4 mnd og blir sykemeldt på nytt, skal ikke nav da fange det opp når det har blitt 52 uker med sykemelding til sammen? Jeg trodde ikke man hadde krav på sykepenger i mer enn 52 uker og måtte søke arbeidsavklaringspenger, men denne personen får sykepenger enda... Er det noen spesielle regler pga korona eller går denne personen på en kjempesmell nå og må betale tilbake sykepenger som er utbetalt uberettiget eller noe sånt? Og før noen hisser seg opp om misbruk av skattepenger osv, personen har vært i en ulykke og makter ikke stå i full jobb akkurat nå. Anonymkode: 21a43...892
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Jeg er langtidssykemeldt. Inne på Nav står max datoen min og jeg har også blitt opplyst fra nav om at tiden nærmer seg . Har søkt og fått innvilget AAP når perioden er over. Anonymkode: 618dd...90d
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg er langtidssykemeldt. Inne på Nav står max datoen min og jeg har også blitt opplyst fra nav om at tiden nærmer seg . Har søkt og fått innvilget AAP når perioden er over. Anonymkode: 618dd...90d Når søkte du om aap, altså hvor lang tid tok det å få vedtak? Anonymkode: 00c8a...c1a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Du kan maksimalt få sykepenger i 52 uker. Tidsbegrensingen er den samme enten du er helt eller delvis sykmeldt. Perioder 3 år tilbake i tid blir lagt sammen hvis det er mindre enn 26 uker mellom noen av periodene. Dette står det på nettsiden til nav, men legger ikke nav sammen periodene selv? Om en person er sykemeldt i 8 mnd, jobber i 4 mnd og blir sykemeldt på nytt, skal ikke nav da fange det opp når det har blitt 52 uker med sykemelding til sammen? Jeg trodde ikke man hadde krav på sykepenger i mer enn 52 uker og måtte søke arbeidsavklaringspenger, men denne personen får sykepenger enda... Er det noen spesielle regler pga korona eller går denne personen på en kjempesmell nå og må betale tilbake sykepenger som er utbetalt uberettiget eller noe sånt? Og før noen hisser seg opp om misbruk av skattepenger osv, personen har vært i en ulykke og makter ikke stå i full jobb akkurat nå. Anonymkode: 21a43...892 joda, systemet fanger det opp. Man kan også logge seg inn selv og se maxdaoen for sykepenger. Husk at maxdato vil forskyve seg ved feks uttak av ferie. Anonymkode: 1eda3...08b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå