Gå til innhold

Denne treninga folk driver så med..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den egentlig bra? Folk jogger på asfalten som bare det, henger på styrketreningsapparatene. Jeg skal ærlig innrømme at jeg har vært der, men det gikk bare over til å bli tvangshandlinger. Jeg gjorde det liksom bare fordi jeg ikke ville føle meg dårligere enn andre, følte det var forventet og den der «en må få rævva si ut». Det er sant at det er bra å få opp pulsen, men jeg føler ikke lenger at det er bra å hver dag drive å løpe intenst og trene styrke hver uke. Dessuten virker det som folk flest gjør det bare for å se bra ut. 
Hva tror dere? Gjør folk flest dette for å holde seg i form eller for å se bra ut? 

Anonymkode: f6778...26b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: 25e8d...7bd

Skrevet

Hva med ja takk, begge deler. Nå er det en stund siden jeg har trent regelmessig og jeg irriterer meg skikkelig over det. Knaker i hofta og skuldrene/ryggen er stiv og vond. Styrketrening er helt kanon for dette. Løping i timesvis på asfalt er jeg nok mer i tvil om. 

Så er det vel ingen som ikke ønsker velkommen en litt flatere mage, strammere/definerte armer og en rumpe som sprette opp ett par hakk. Det er ikke som om en ser seg i speilet og tenker, søren heller, hvorfor må magen bli flatere av dette 😂

Anonymkode: decf2...33a

Skrevet

For min del fordi det genererer ekstra energi. Jeg tåler mer både fysisk og psykisk, jeg får egentid til å klarne tankesett og blir et bedre rustet menneske, rett og slett. 

Skrevet

Jeg løper fem dager i uken. Stort sett på asfalt. Selvsagt er en av årsakene å beholde fasongen. Jeg spiser mye og er glad i mat, det kan jeg ikke fortsette med om jeg ikke trener. Jeg liker å jogge da. Løfter også litt vekter hjemme. Det er kun av forfengelighet. Jeg vil ikke ha slappe armer. 

Anonymkode: 24873...549

Skrevet (endret)

Nå bryr jeg meg ikke et døyt om hva andre mener eller gjør. Jeg trener fordi jeg synes det er gøy, får meg til å føle meg bra og sterk, samt at det holder meg slank. Det er ingenting negativt med det. Trener kampsport, styrke og mye løping. 

Endret av tante grusom master of law
Skrevet

Jeg trener for helse og velvære. Jeg både ser bedre ut og føler meg bedre når jeg trener. Trening gir meg overskudd og lykke . 

Skrevet

Hvis du utvikler tvangstanker så er vel det et problem du selv bør ta tak i, HI.

Alle har godt av både kondisjons- og styrketrening for å ta vare på helsa for livet.

Trening er ferskvare, man må alltid trene.

Så er det selvfølgelig forskjell på å overdrive og bli manisk med trening og det å gjøre det på en sunn og riktig måte som er bra for helsa.

At det kanskje påvirker utseendet er jo bare en positiv bivirkning. Det viktigste er bedret funksjon og det å opprettholde funksjon i årene som kommer. En annen positiv bivirkning av sunn trening er jo at det påvirker hormonene våre slik at det har en positiv virkning på psyken vår og selvfølelsen.

Anonymkode: 5ae39...b2a

Skrevet

Her blir ungene bare raskere og raskere. Jeg trener for å kunne holde følge med dem. Er ikke helt ung lenger, og kondisen kommer ikke av seg selv…

Men jeg må trene på en måte jeg liker, da. Eier ikke viljestyrke til å drive med noe som både er slitsomt og kjedelig. 

Skrevet

Både ja og nei tenker jeg. Om dette er det som skal til for at de kommer ut av sofaen og er aktive, så ja. Er det en mote sak som varer en kort periode, nei. 

Det er ikke til å legge under en stol at vi blir mer og mer stillesittende og dermed får i flere helseplager, så alt er vel igrunn positivt såfremt det er noe som holder over tid og ikke tar helt av eller går utover noe. 

Jeg hadde en periode der jeg var mye innom leger og sykehus, da kom spm om jeg trente hver eneste gang. Hver gang fikk jeg beskjed om at det var grunnen til mine problemer. Like morsomt hver gang når legene undersøkte kroppen min og de ikke fant ut st kroppen min var så dårlig som de skulle ha den til å være. Siste legen er den eneste som faktisk spurte om jeg mente at jeg ikke trente, for kroppen min sto ikke i samsvar til å ikke trene. Og da kunne jeg igjen svare, men jeg kunne fortelle jeg har en fysisk jobb og i løpet av en arbeidsdag har jeg gått flere skritt enn lang joggetur tilsvarer, jeg har løftet og bært mer enn hva styrkeløftere hadde løftet på en god treningsøkt. Samt at jeg sjeldent sitter stille når jeg er hjemme, jeg finner ro i å kløve ved, hjelper naboer med å hogge ned trær, grave, male og igrunn alt som er aktivt eller fysiskt (kjedelig å bo i leid leilighet som ikke noe skal gjøres med, men perfekt med naboer og venner jeg kan hjelpe. Eller dra på hytta og gjøre slikt) 
Slikt er vist helt unormalt, og han så ingen grunn til at jeg skulle trene utifra hvordan kroppen min er. Kondis har jeg ikke, så den kunne jeg nok ha trent litt, men jeg får til alt jeg vil så det er ingen hinder. Har ikke hatt behov for en lang joggetur enda, har løpt etter unger i mange år så er ikke helt ubrukelig heller. Så hvordan livet vårt er avhenger av om vi trenger eller bør trene. Jeg har ingen planer om å begynne med det, men jeg har begynt å tøye ut. Jeg kjennerr kroppen begynner å bli eldre, så den trenger litt pleie når jeg har brukt kroppen mer eller anderledes enn jeg pleier. 

Anonymkode: 45106...40c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg løper fem dager i uken. Stort sett på asfalt. Selvsagt er en av årsakene å beholde fasongen. Jeg spiser mye og er glad i mat, det kan jeg ikke fortsette med om jeg ikke trener. Jeg liker å jogge da. Løfter også litt vekter hjemme. Det er kun av forfengelighet. Jeg vil ikke ha slappe armer. 

Du forbrenner ca 300 kcal på en joggetur i en halvtime. Det er ikke veldig mye mer man kan spise av det. Skal man holde vekten eller gå ned så har trening lite å si, også ofte fordi man spiser mer hvis man trener hardt.

Vektnedgang er 90% kosthold.

Anonymkode: f1efb...407

Skrevet

For meg startet det med at jeg ville se bra ut, så jeg meldte meg inn på treningsstudio og begynte å trene styrke. Så oppdaget jeg at jeg syntes det var gøy. Så oppdaget jeg at kroppen kjennes helt rævva ut når jeg ikke får trent minimum annenhver dag. Og plutselig hadde jeg funnet en idrett jeg syntes var interessant. Og nå har jeg drevet med styrkerelatert konkurranseidrett i flere år.

Treningen er for meg ikke bare målrettet, ambisiøs og motivert av konkurranseinstinkt, men også en av mine viktigste sosiale arenaer. Jeg får tid sammen med venner og venninner som deler samme lidenskap, og i 12-15 timer i uka trenger jeg bare å være meg selv. Ikke mamma, kjæreste, kollega. Treningen er ikke tvangspreget, men rutinepreget. Det er gøy å utfordre deg selv, oppleve motgang og frustrasjon, etterfulgt av mestring og en vanvittig glede. Også er det jo et pluss at kroppen er sunn, sterk og glad :)

Anonymkode: 3c543...ab1

Skrevet

Trener fordi det er morro. Det jeg trener er kampsport og styrke. Pluss at jeg går mye toppturer med tempo.

Jeg synes jogging og løping er dønn kjedelig! Så det gjør jeg ikke hvis jeg absolutt ikke må. Så ser noen meg løpe, så bør virkelig de også løpe. For da er det fare på ferde 😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du forbrenner ca 300 kcal på en joggetur i en halvtime. Det er ikke veldig mye mer man kan spise av det. Skal man holde vekten eller gå ned så har trening lite å si, også ofte fordi man spiser mer hvis man trener hardt.

Vektnedgang er 90% kosthold.

Anonymkode: f1efb...407

Skrev ikke at jeg løp 30 minutter da. 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Er den egentlig bra? Folk jogger på asfalten som bare det, henger på styrketreningsapparatene.

Selvsagt er det bra med trening.  Det skjønner de som trener, og det er derfor folk trener, hvorfor ellers? Det er bra å være i form, det gjør bra å se trent ut framfor utrent, og kroppen responderer med å skille ut hormoner som gjør deg glad og tilfreds.
Folk trener, de "henger ikke på styrkeapparatene", det handler om hvem som ser, og hvilke fordommer du har. 

Anonymkode: e09fe...ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...