Gå til innhold

Da jeg hentet barnet mitt i bhg i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da fortalte bhg dama at sønnen min hadde vært helt forfedelig hele formiddagen. Sønnen min hadde hylt og vært frekk osv. Sønnen min fikk skylden for at de andre barna også hadde hylt. Dette ble fortalt foran mange barn og en annen voksen mens hun pekte på sønnen min.

Hva hadde du gjort med denne situasjonen? 

Anonymkode: e3c5b...7ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok svart hun der og da at hun ikke burde ta dette opp i plenum foran andre barn og voksne og at hun burde ordlegge seg bedre. Et barnehagebarn er ikke forferdelig! Hadde nok gått videre til styrer og sagt at måten den ansatte snakket om barnet er ikke greit og at dette burde styrer ta opp med den ansatte. 

Anonymkode: f07ac...11a

Skrevet

Jeg hadde irettesatt barnet mitt og sakt at han får slutte å oppføre seg som en drittunge. 

Anonymkode: ddc6b...fd0

Skrevet

Veldig lite profesjonelt håndtert av den ansatte. Hvor gammelt er barnet? Kan du snakke med ham og finne ut årsaken til at dagen har vært vanskelig?

Anonymkode: 7432c...bd2

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da fortalte bhg dama at sønnen min hadde vært helt forfedelig hele formiddagen. Sønnen min hadde hylt og vært frekk osv. Sønnen min fikk skylden for at de andre barna også hadde hylt. Dette ble fortalt foran mange barn og en annen voksen mens hun pekte på sønnen min.

Brukte hun akkurat disse ordene? 

Det er i såfall ikke greit. Men hun må kunne si ifra om sønnen din ikke kan oppføre seg. Da er det viktig at det blir sagt på en ordentlig måte. 

Hadde nok latt denne fare, om det var første gangen hun ordla seg slik. Så hadde jeg tatt en samtale med sønnen min om hva god oppførsel er. 

Anonymkode: c2ccc...473

Skrevet

Jeg hadde irettesatt barnet mitt og sakt at han får slutte å oppføre seg som en drittunge. 

Sånne monstre som deg burde miste omsorgen for barnet!!

Anonymkode: 3218e...a2a

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Eh, ok, hun hadde nok ikke sagt drittunge. Men hva er galt i å irettesette en unge som går ape bananas? Pedagogifiserer du ungene dine i senk er jeg stygt redd det er du som ender opp med drittunge. 

Anonymkode: 9a62d...f74

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Var den andre voksne en ansatt på samme avdeling? Hadde tatt det opp med pedleder og sagt at det ikke er greit med en sånn samtale foran andre, så ville jeg visst litt mer om det som hadde skjedd, så en kunne prøve å nøste litt i hvorfor han oppførte seg sånn og om den voksne overdramatiserte kitt eller ei.

Anonymkode: 7f18e...823

Skrevet

Synes det kan være litt vanskelig å være dommer i sånne saker. Sa hun det kjempehøyt, i en «alle hør her!»-tone, eller snakket hun rolig til deg på et sted hvor det var andre som kunne hørt det hvis de lyttet? Og sa hun ordrett det du sier, eller tolket du meningen til å være omtrent det? Hvordan hadde han vært frekk? Hvor lenge hadde han hylt? Var det første eller tjuende gang han lagde baluba? Og dere fikk beskjed? Og så videre?

Anonymkode: 5abb0...d5c

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Eh, ok, hun hadde nok ikke sagt drittunge. Men hva er galt i å irettesette en unge som går ape bananas? Pedagogifiserer du ungene dine i senk er jeg stygt redd det er du som ender opp med drittunge. 

Nå gjorde jo AB det samme da, hun irettesatte en AB som gikk bananas.

Anonymkode: 58d47...a41

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde sagt til sønnen min at ikke dette er greit, slik gjør man ikke. Selvfølgelig... 

Anonymkode: 6ca36...8f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde sagt til sønnen min at ikke dette er greit, slik gjør man ikke. Selvfølgelig... 

Anonymkode: 6ca36...8f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det kan være gode grunner til at små barn ikke oppfører seg perfekt. Kanskje barnet blir ertet og plaget i barnehagen uten at de ansatte har sett det. Kanskje barnet ikke har det bra å derfor oppfører han/hun seg sånn. Tror du virkelig det hjelper  da å kalle barnet drittunge og skjemme han ut for andre voksne og barn???

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det kan være gode grunner til at små barn ikke oppfører seg perfekt. Kanskje barnet blir ertet og plaget i barnehagen uten at de ansatte har sett det. Kanskje barnet ikke har det bra å derfor oppfører han/hun seg sånn. Tror du virkelig det hjelper  da å kalle barnet drittunge og skjemme han ut for andre voksne og barn???

Eller kanskje barnet ikke er vant med å få grenser og får gjøre som han vil hjemme? For tenkning han skulle bli lei seg om han får nei eller må dempe deg? 

Anonymkode: d6bc1...383

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Eller kanskje barnet ikke er vant med å få grenser og får gjøre som han vil hjemme? For tenkning han skulle bli lei seg om han får nei eller må dempe deg? 

Uff håper virkelig ikke du jobber med barn med den holdningen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Eller det kan være så utrolig mange andre grunner til at barnet oppførte seg som han gjorde.

Skrevet

Personlig hadde det avhengt av hvem som sa det av de som jobbet der. Med flere hadde vi en fleipete tone, så med de så hadde det gått helt greit. Med de som skulle være veldig pedagogiske og ordentlige så hadde det vært en annen sak. Jeg hadde nok rimelig sagt at dette skal hun ikke ta opp her når alle er rundt. Jeg kan være rimelig krass og avslutter slike samtaler veldig kjapt. 

Jeg vet mine unger ikke er engleungerhele tiden og de kan erte på seg gråstein når de vil. Så jeg hadde tatt samtalen og forhørt meg om hva som skjedde, pratet med mitt barn og pratet igjen dagen etterpå i barnehagen. 

Anonymkode: 53f4e...d22

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Noen burde lært deg å ikke oppføre deg som en dritt og kanskje....🤔

Anonymkode: 04b3e...5f2

Skrevet

Skal han få oppføre seg som en ape bare fordi han er en gutt!? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Skal han få oppføre seg som en ape bare fordi han er en gutt!? 

Hvilket kjønn det er spiller da ingen rolle her! Foreldrene bør prøve å finne årsaken til plutselig endring i væremåten. Kjeft foran alle andre og å kalle ungen for drittunge,sånne skulle ikke fått lov å ha barn! Tror du at barnet oppfører seg dårlig bare på gøy?? Barnet har det nok vanskelig å å bli møtt forståelse og omsorg!

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Uff håper virkelig ikke du jobber med barn med den holdningen.

Fordi jeg mener grenser er viktig for barn, selv om barna kanskje er uenige i grensene? Så de må være først i køen alltid, få mest og slå andre barn for å få det som de vil? Fordi ellers kan man ikke jobbe med barn? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg mener grenser er viktig for barn, selv om barna kanskje er uenige i grensene? Så de må være først i køen alltid, få mest og slå andre barn for å få det som de vil? Fordi ellers kan man ikke jobbe med barn? 

Grenser er selvfølgelig viktig. Men du kan ikke ha holdingen at barnet er ett problembarn! Barnet må bli møtt med forståelse!

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ville ikke hatt deg som kollega.

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Jeg ville ikke hatt deg som kollega.

Jeg ville ikke hatt deg heller. Grenser trenger ikke å være at man er streng/sint/urimelig. Man kan være på barnas side, lage grenser sammen, og finne ut hvilke regler man skal ha. Grenseløse barn vil dessverre møte mange utfordringer den dagen de får motstand i livet, og de ikke forstår hvorfor det finnes regler (som er fornuftige og rimelige). Som fartsgrenser for eksempel, motsetter du deg det? Nei, det er en regel som er bestemt for ditt eget beste. 
Voksne som er varme og gode setter også grenser. Barn uten grenser gjør grenseløse og hensynsløse ting for å oppnå det de vil. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ville ikke hatt deg heller. Grenser trenger ikke å være at man er streng/sint/urimelig. Man kan være på barnas side, lage grenser sammen, og finne ut hvilke regler man skal ha. Grenseløse barn vil dessverre møte mange utfordringer den dagen de får motstand i livet, og de ikke forstår hvorfor det finnes regler (som er fornuftige og rimelige). Som fartsgrenser for eksempel, motsetter du deg det? Nei, det er en regel som er bestemt for ditt eget beste. 
Voksne som er varme og gode setter også grenser. Barn uten grenser gjør grenseløse og hensynsløse ting for å oppnå det de vil. 

Og barn som bare blir møtt med «anerkjennelse» og «forståelse» i ett og alt blir drittunger! Unger trenger grenser, tydelige voksne og klare regler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...