Gå til innhold

Kan man rense bort infeksjon i visdomstannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller må jeg bare gå på antibiotika kur? Er gravid i uke 8 og har lite lyst å gå på det. Så har fått munnskyld og saltvann jeg tenkte å prøve før jeg utsetter kroppen for den kuren. Eller bør jeg rett på den? Har problemer med å gape og har vondt i øret og nedover i halsen, men sånn har det vært i 2 uker nå, i tillegg følte jeg litt bedring nå etter at tannlege skylte med saltvann. 

Anonymkode: 3f7ea...996

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Skrevet

Du må spørre en odontolog. Jeg tror ikke slike henger på et forum som dette.

Anonymkode: b77a9...d63

Skrevet

Jeg har brukt corsodyl munnvan, og det har alltid hjulpet ved innfeksjon i munnen.

Anonymkode: bdb55...0c2

Skrevet

Det må du faktisk spør tannlegen om. 

Jeg har ikke hørt om noen som har klart å skylle bort en infeksjon noe sted. 

Anonymkode: e9fc6...d04

Skrevet

Corsodyl virker på meg også når jeg hadde betennelse slik som du beskriver. Vet ikke om den kan brukes ved graviditet

Anonymkode: 0a67a...ebc

Skrevet

Kjøp en stor sprøyte og en stor, butt spiss (du skal ikke stikke, men komme godt til rundt tannen og under den eventuelle husfliden over tannen, operculum). Skyll godt med fysiologisk saltvann (det kan du lage selv) 2-3 ganger daglig. 

Anonymkode: f10a6...b71

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kjøp en stor sprøyte og en stor, butt spiss (du skal ikke stikke, men komme godt til rundt tannen og under den eventuelle husfliden over tannen, operculum). Skyll godt med fysiologisk saltvann (det kan du lage selv) 2-3 ganger daglig. 

Anonymkode: f10a6...b71

Tusen takk ❤🙏 har fått dette av tannlege. Føler det funker allerede ❤

Skrevet

Corsodyl virker på meg også når jeg hadde betennelse slik som du beskriver. Vet ikke om den kan brukes ved graviditet

Anonymkode: 0a67a...ebc

Tusen takk. Har fått noe lignende. Fungerer faktisk allerede  føler jeg. Kanskje jeg slipper antibiotika 

Skrevet

Hei igjen. Har vondt fortsatt men føler det er spenninger i kjeve og ikke visdomstann. Om det hadde vært betennelse i visdomstann så bør vel smertene være der hele dagen, og ikke være bedre etter søvn?

Skrevet

Vil absolutt ikke ta antibiotika men redd det blir verre om jeg ikke tar det?

Skrevet

Så lenge det er en antibiotika som er godkjent for gravide ville jeg mye heller tatt den enn år risikere en skikkelig infeksjon i kroppen altså.

En ting er en verkefinger, men en betennelse i munnen kan spre seg i kjevebein osv og bli litt skummel fordi den er så nære hjernen.

Må da være bedre for babyen i magen med en antibiotikakur enn en langvarig infeksjon i kroppen? Hele immunsystemet ditt jobber jo på høygir med denne infeksjonen...

Anonymkode: a0733...a25

Skrevet

Hei igjen. Har vondt fortsatt men føler det er spenninger i kjeve og ikke visdomstann. Om det hadde vært betennelse i visdomstann så bør vel smertene være der hele dagen, og ikke være bedre etter søvn?

Da hadde jeg ringt tannlegen på mandag, og fått time. Så får de se om infeksjonen er verre eller bedre. Da jeg hadde infeksjon så verket det i hele kjeven.

Skrevet

Da hadde jeg ringt tannlegen på mandag, og fått time. Så får de se om infeksjonen er verre eller bedre. Da jeg hadde infeksjon så verket det i hele kjeven.

Fikk du antibiotika? Ja verker i hele kjeven nå. Ganske godt i begge sider. Begynte på antibiotika nå. Håper det ikke er for sent? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Så lenge det er en antibiotika som er godkjent for gravide ville jeg mye heller tatt den enn år risikere en skikkelig infeksjon i kroppen altså.

En ting er en verkefinger, men en betennelse i munnen kan spre seg i kjevebein osv og bli litt skummel fordi den er så nære hjernen.

Må da være bedre for babyen i magen med en antibiotikakur enn en langvarig infeksjon i kroppen? Hele immunsystemet ditt jobber jo på høygir med denne infeksjonen...

Ganske sikker på at det allerede er i kjevebeinet ja. Har kjempe smerter. Håper ikke jeg begynte for sent med antibiotika. Tusen takk for svar. Har tatt en dose for 2 timer siden. Uff så vondt. 

Skrevet

Tok du antibiotika? Hvor lang tid tok det før smertene ga seg?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ganske sikker på at det allerede er i kjevebeinet ja. Har kjempe smerter. Håper ikke jeg begynte for sent med antibiotika. Tusen takk for svar. Har tatt en dose for 2 timer siden. Uff så vondt. 

Det er ofte sånn at man må velge mellom to onder, og det er ikke sånn at antibiotika er grusomt for fosteret, ihvertfall ikke når alternativet er en skikkelig infeksjon som sprer seg i kroppen....

Jeg har selv endt på sykehus med infeksjon, crp på flere hundre, intravenøs antibiotika osv. Heller en tablettkur hjemme.

Jeg fikk lungebetennelse da jeg gikk gravid med yngste, og det spøker man heller ikke med. Jeg tok selvfølgelig antibiotika selv om jeg var gravid.

Greit at man skal være forsiktig med medisiner når man er gravid, men ikke for enhver pris.

God endring, håper tablettene virker i løpet av kort tid.

Skrevet

En betennelse i munn og kjeve kan være livstruende. Så du bør slutte å søke medisinske råd på dette forumet og heller komme deg til tannlege/lege. 

Anonymkode: f6ba5...2ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er ofte sånn at man må velge mellom to onder, og det er ikke sånn at antibiotika er grusomt for fosteret, ihvertfall ikke når alternativet er en skikkelig infeksjon som sprer seg i kroppen....

Jeg har selv endt på sykehus med infeksjon, crp på flere hundre, intravenøs antibiotika osv. Heller en tablettkur hjemme.

Jeg fikk lungebetennelse da jeg gikk gravid med yngste, og det spøker man heller ikke med. Jeg tok selvfølgelig antibiotika selv om jeg var gravid.

Greit at man skal være forsiktig med medisiner når man er gravid, men ikke for enhver pris.

God endring, håper tablettene virker i løpet av kort tid.

Tusen tusen takk. Hadde faktisk crp under 5. Bør den ligge høyere om det virkelig er en betennelse i kjeve? ❤

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

En betennelse i munn og kjeve kan være livstruende. Så du bør slutte å søke medisinske råd på dette forumet og heller komme deg til tannlege/lege. 

Forstår budskapet 👍😊 Ikke noe hyggelig å gjøre en allerede redd gravid kvinne enda mer redd..

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Forstår budskapet 👍😊 Ikke noe hyggelig å gjøre en allerede redd gravid kvinne enda mer redd..

Du har hatt smerter og betennelse symptomer i snart 3 uker og fortsetter å stille spørsmålstegn på ett mamma forum. Er du virkelig bekymret så slutter du å innhente medisinsk råd her og retter deg heller til de som har medisinsk kompetanse. Dette er noe du forøvrig bør gjøre med alle dine medisinske spørsmål gjennom svangerskapet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...