Gå til innhold

Jeg er så redd for tretthet

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag klarte jeg å sovne. Ikke slik at jeg var borte mange timer, men jeg slappet liksom bare av. Likevel er det en litt kjip følelse når du blir så trett at du ikke orker å gjøre noen ting. Det er nok været, for når det er lavtrykk blir jeg "tung" i hodet. Men så liker jeg at det er skyer og, jeg liker ikke blå himmel, det er energikrevende på en annen måte. 
Likevel, jeg blir redd for at det er starten på ny runde med søvnproblemer. Jeg har hatt god og stabil søvn det siste året, altså siden i fjor og håper dette fortsetter. Jeg ligger ikke lenger til klokken blir 13 slik som jeg gjorde intil i fjor vår. Det var etter jeg startet med adhd medisnene at døgnrytmen bedret seg, jeg la meg altså uten tankekjør. 
Men dessverre har jeg i perioder en falsk følelse av å være på disse medisinene. Jeg føler de forsterker tvangstankene på en måte, som om de sier "du er ikke ekte nå. lykkefølelsen er ikke ekte, du kommer til å bli syk en gang for dette er konsentrasjon og energi på kreditt" og da blir jeg sint med en gang fordi kroppen er utstyrt med så tåpelig fattig dopaminnivå og energinivå. Som om vi skal sove hele tiden. Som om den trenger å slappe av for alt. 
Jeg har hatt en bra dag, jeg bare blir litt bekymret når jeg føler på tretthet til tross for å ha sovet i natt. Nå lettet det lille trykket i hodet siden skyene forsvinner da.. 
Men hva er dette? sitter det i hodet eller påvirkes vi av været ? 

Anonymkode: 14e06...9db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar du vitaminer?

Anonymkode: d53b2...fcd

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Tar du vitaminer?

Ikke nå så mye men av og til. Det er veldig mye vitaminer i næringsdrikkene mine. Og jeg tar magnesium for det mister jeg fort. Av og til d vitamin. 

Skrevet

Enda en tråd du bør vise til legen når du skal til dobbeltimen denne uken, samt til terapeuten din når du skal dit.

Anonymkode: 89495...654

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Enda en tråd du bør vise til legen når du skal til dobbeltimen denne uken, samt til terapeuten din når du skal dit.

Ja. Men hvor trette skal vi være? Jeg er livredd og fikk angst pga jeg ble trett i dag. Skal vi egentlig være trette? Synes kroppen er så kjip. Men synes kanskje litt synd på min egen kropp av og til og fordi den er meg. Jeg er minimum 20.000 skritt om dagen, og det er minimum. Likevel synes jeg at jeg har stakkarslig energi og det er aldri nok.

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ja. Men hvor trette skal vi være? Jeg er livredd og fikk angst pga jeg ble trett i dag. Skal vi egentlig være trette? Synes kroppen er så kjip. Men synes kanskje litt synd på min egen kropp av og til og fordi den er meg. Jeg er minimum 20.000 skritt om dagen, og det er minimum. Likevel synes jeg at jeg har stakkarslig energi og det er aldri nok.

Du får snakke med legen din om dette.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ikke nå så mye men av og til. Det er veldig mye vitaminer i næringsdrikkene mine. Og jeg tar magnesium for det mister jeg fort. Av og til d vitamin. 

https://pharmahelse.no/produkt/multivitamin-for-kvinner-flytende/

Denne hjalp meg. Har virkelig aldri følt meg bedre❤❤

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er den for «eldre»? Jeg er 30. 

Hehe ja, og det er vel de "eldre" som virkelig trenger litt ekstra. Jeg er 33 år, og tar denne 😃

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hehe ja, og det er vel de "eldre" som virkelig trenger litt ekstra. Jeg er 33 år, og tar denne 😃

Jeg tenkte i retning overgangsalder. For de tar jo femarelle og sånt. Har pleid å ta kapsel. Har merke egentlig noe å si? Kiwi selger jo til under 100kr

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg tenkte i retning overgangsalder. For de tar jo femarelle og sånt. Har pleid å ta kapsel. Har merke egentlig noe å si? Kiwi selger jo til under 100kr

Kapsel er bare tull. Har kanskje 5% opptak i kroppen, og kiwi sine er jo ren gift for kroppen. Det er vel en grunn til at de koster 100kr? Men altså hey opp til deg, men jeg putter kun i meg naturlig tilskudd som jeg kjenner på kroppen. Ikke placebo piller 🥰🙏

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Kapsel er bare tull. Har kanskje 5% opptak i kroppen, og kiwi sine er jo ren gift for kroppen. Det er vel en grunn til at de koster 100kr? Men altså hey opp til deg, men jeg putter kun i meg naturlig tilskudd som jeg kjenner på kroppen. Ikke placebo piller 🥰🙏

Hva er forskjellen igrunn? På kiwi og denne. Siden du mener kiwi sin er placebo. Er du selger? 

Anonymkode: a60d2...5f6

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hva er forskjellen igrunn? På kiwi og denne. Siden du mener kiwi sin er placebo. Er du selger? 

Anonymkode: a60d2...5f6

Jeg har forsøkt begge 😅Selger? Eller en som deler erfaring? Gjør som du vil da 👍😊🤦‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...