Anonym bruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Min datter skal ta koronatest i morgen. Vi tror det bare er en helt vanlig forkjølelse siden det er veldig lavt smittetall har vi bor, men på helsedirektoratet sine sider står følgende: Du må ikke i smittekarantene hvis du ved nærkontakten: var fullvaksinert. hadde fått én vaksinedose, og det hadde gått mellom 3 og 15 uker siden du fikk dosen, og du tester deg mellom dag 3 og 7 etter nærkontakten med en smittet. (Du må ikke i karantene frem til du tester deg. Hvis du tester positivt må du i isolasjon). hadde gjennomgått covid-19. Dette gjelder fra du har avsluttet isoleringen og i seks måneder etter prøvedato. Betyr det at jeg som har fått dose en for mellom 3 og 15 uker siden ikke skal gå i karantene da, og vil jeg da kunne få min siste dose på onsdag som planlagt? Anonymkode: b8d4f...6cb
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Jeg fikk min første dose med barn hjemme som ventet på svar på covid-test. Ettersom testen ble tatt pga symptomer og ikke nærkontakt med smittet, var jeg ikke i karantene. Jeg trodde selv jeg måtte vente, men dette var altså det de opplyste på vaksinasjonskontoret (i Oslo). Anonymkode: be5ae...1bc
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg fikk min første dose med barn hjemme som ventet på svar på covid-test. Ettersom testen ble tatt pga symptomer og ikke nærkontakt med smittet, var jeg ikke i karantene. Jeg trodde selv jeg måtte vente, men dette var altså det de opplyste på vaksinasjonskontoret (i Oslo). Anonymkode: be5ae...1bc Jeg tenkte dersom testen hennes er positiv. Vi får svar på testen tirsdag, og jeg har time for vaksinasjon på onsdag. Slik jeg tolker det som står vil jeg da ikke være i karantene siden jeg fikk første dose 3-15 uker siden. Men for å være helt ærlig får jeg ikke det helt til å stemme. HI Anonymkode: b8d4f...6cb
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Du skal uansett ikke i karantene siden du ikke er syk. Jeg tror du egentlig tenker på ventekarantene nå, og det er noe annet. Datteren din skal derimot være i karantene til hun har fått negativ test Anonymkode: 4bd9c...1ee
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du skal uansett ikke i karantene siden du ikke er syk. Jeg tror du egentlig tenker på ventekarantene nå, og det er noe annet. Datteren din skal derimot være i karantene til hun har fått negativ test Anonymkode: 4bd9c...1ee Tenkte mer dersom hun tester positivt. Vet hun er i karantene og har avtalt med læreren hennes og hente bøker på skolen i morgen tidlig som hun trenger på hjemmeskolen, og informert sjefen min om at frem til hun får svaret må jeg kombinere hjemmekontor med hjemmeskole Anonymkode: b8d4f...6cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå