Gå til innhold

Altså, nå er jeg sjokkert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde med en venninne av datteren min på stranden i dag. Vi sto for mat/niste. Venninnen hadde med seg en imsdalflaske med vann. Denne klarte vi å få med oss hjem. Nå fikk jeg melding fra moren om min datter kan ta med flasken på skolen i morgen. Hva er greia? Det er en engangsflaske det er snakk om. Gjør dere slikt?

Anonymkode: 3236a...3df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan de ikke bare sende den med på skolen? Gjør det noe? 

Anonymkode: d92a0...a91

Skrevet

Var det nok til å få deg så sjokkert altså?

Anonymkode: f82d0...1ac

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vi hadde med en venninne av datteren min på stranden i dag. Vi sto for mat/niste. Venninnen hadde med seg en imsdalflaske med vann. Denne klarte vi å få med oss hjem. Nå fikk jeg melding fra moren om min datter kan ta med flasken på skolen i morgen. Hva er greia? Det er en engangsflaske det er snakk om. Gjør dere slikt?

Er det så rart da. Jeg tenker at det kanskje er den drikkeflaska de har eller noe sånt. Jeg hadde overhodet ikke tenkt noe rart om det.

Anonymkode: 33484...fd8

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Send den med posten på pur faen. 

Skrevet

De vil sikkert ha den for å bruke den igjen. Virker som du er snurt fordi du ikke får den brukte Imsdalflasken i betaling for at du laget niste. Hva er greia?

Anonymkode: c69df...870

Skrevet

Barnet mitt har veldig angst på skolen. Hun bruker imsdalsflaska si på skolen. Alle andre flasker lekker. Så hun blir trygg hvis hun har den. I morgen er det jo mandag, så hadde barnet mitt glemt den hos venninnen, hadde vi faktisk dratt og hentet den i dag. Vi har råd til en ny flaske i morgen, men uansett så må det være bra med gjenbruk og 20 kr spart? Ser ikke problemet ditt. 

Anonymkode: 8f6a6...dd2

Skrevet

Skal sikkert bruke den som drikkeflaske på skolen i morgen. 

Anonymkode: a3fdc...217

Gjest KenCreek
Skrevet

Jeg synes det er litt rart ja. Jeg bruker imsdalsflasker flere ganger jeg også, men... Blir den borte så kjøper jeg en ny.

Skrevet

Jeg hadde sikkert ikke gjort det, men hva så? Spiller det noen rolle hva andre gjør, og hva er problemet? 

Anonymkode: a8439...7db

Skrevet

Det skal tydligvis lite til for at du blir sjokkert. Jeg hadde tenkt at det var litt rart at det var så viktig å ta flasken med imorgen;men hadde ikke tenkt noe mer over det. Kanskje det er den eneste drikkeflasken de har.

Anonymkode: 7c882...d2c

Skrevet

Sjokkert?

Anonymkode: 76fd2...e94

Skrevet

Jeg syns også dette er kjempeartig, HI! Imsdalflasker kastes i pant når innholdet er drukket. Er dessuten fare for bakterieoppblomstring hvis man bruker den lenge uten å få vasket, og slike flasker er vanskelige å vaske ordentlig. Så enig, de høres litt snodige ut!

Anonymkode: 3bf40...91b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns også dette er kjempeartig, HI! Imsdalflasker kastes i pant når innholdet er drukket. Er dessuten fare for bakterieoppblomstring hvis man bruker den lenge uten å få vasket, og slike flasker er vanskelige å vaske ordentlig. Så enig, de høres litt snodige ut!

Men er du sjokkert? En ting er at mange ikke hadde gjort det samme selv og sikkert til og med tenkt at det var litt rart. Men å virkelig bli helt sjokkert? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Veldig veldig mange bruker de som drikkeflasker flere ganger

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Men er du sjokkert? En ting er at mange ikke hadde gjort det samme selv og sikkert til og med tenkt at det var litt rart. Men å virkelig bli helt sjokkert? 

Jeg tolkrt ordet "sjokkert" som mer et uttrykk enn en klinisk, medisinsk tilstand. Uttrykket å bli sjokkert brukes av omtrent alle når man blir litt mer enn forbauset, og det tror jeg nok du også forstår, egentlig? Du trodde nok ikke hun fikk hurtig puls, BT-fall, osv....

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Barnet mitt har veldig angst på skolen. Hun bruker imsdalsflaska si på skolen. Alle andre flasker lekker. Så hun blir trygg hvis hun har den. I morgen er det jo mandag, så hadde barnet mitt glemt den hos venninnen, hadde vi faktisk dratt og hentet den i dag. Vi har råd til en ny flaske i morgen, men uansett så må det være bra med gjenbruk og 20 kr spart? Ser ikke problemet ditt. 

Anonymkode: 8f6a6...dd2

Tenker det samme.

Hi sin holdning er mer pinlig og sjokkerende enn denne damas, i alle fall. 

Anonymkode: bbc00...d82

Skrevet

Jeg forstår heller ikke HIs reaksjon.

Jeg ville kanskje et lite øyeblikk stusset litt over meldingen, før jeg ville konkludert med at hun helt sikkert har en veldig god grunn for å be om dette. Så jeg ville svart at jeg puttet flasken i datters sekk her og nå.

Anonymkode: a6b0f...03f

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg tolkrt ordet "sjokkert" som mer et uttrykk enn en klinisk, medisinsk tilstand. Uttrykket å bli sjokkert brukes av omtrent alle når man blir litt mer enn forbauset, og det tror jeg nok du også forstår, egentlig? Du trodde nok ikke hun fikk hurtig puls, BT-fall, osv....

Nettopp! Jeg svimte ikke av akkurat🤣

Men ja, jeg synes det er rart å be noen returnere en engangsflaske ja. Hadde jeg sendt med barnet mitt en slik flaske, hadde jeg aldri bedt om å få den tilbake hvis den ble glemt igjen hos noen. 

Skrevet

Uansett hva HI skriver i dette forumet, så skal "alle" andre motsi henne.

Tror de aller, aller fleste hadde blitt litt forundra over at noen ville ha tilbake en panteflaske.

Anonymkode: 89e74...371

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Jeg tenkte ikke på det medisinske uttrykket. 

Skrevet

Tror de aller, aller fleste hadde blitt litt forundra over at noen ville ha tilbake en panteflaske.

De aller fleste hadde nok blitt forundret, ja. Men slik HI fremstiller det, virker hun snurt over at de ber om flasken tilbake, når hun har fóret og hatt datteren med på stranda. 

Anonymkode: d92a0...a91

Skrevet

Jeg synes også det var merkelig å bli 'sjokkert' over dette. 

Mange bruker slike flasker som drikkeflaske. Mine barn har gjort det selv, min eldste var notorisk til å miste flaska si i en periode, og vi pleier ikke å ha et ubegrenset arsenal av flasker liggende her hjemme alltid. 

Så jeg kunne sikkert godt ha sendt en liknende beskjed. 

Skrevet

Men kanskje ikke like forundret over at noen vil ha tilbake en drikkeflaske.

Skrevet

Du ble så sjokkert at du måtte inn på dib å lage innlegg om det? Det gjør meg sjokkert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...