Gå til innhold

Hvilken hårkur bruker du

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Aussie blå moist treminutters kur.

Wella SP mask, den cerise for farget hår.

Kurer håret hver gang jeg vasker det. 

Anonymkode: d6c25...a0a

Supert! Skal sjekkes ut!

Annonse

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Best er kuren som følger med Nutrisse hårfarge

Anonymkode: b4a6b...68c

Haha, de som følger med slike hårfarger er ofte gode, ja. Mistenker at de velger en vidunderkur som de utelukkende legger i fargepakkene, slik at mennesker kjøper mer hårfarge fordi kuren er så god. 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Haha, de som følger med slike hårfarger er ofte gode, ja. Mistenker at de velger en vidunderkur som de utelukkende legger i fargepakkene, slik at mennesker kjøper mer hårfarge fordi kuren er så god. 

Den er jo super, for det er nok til to behandlinger.

Anonymkode: b4a6b...68c

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor hårkur?

Anonymkode: 7db7b...801

For mitt hår så er det en nødvendighet . Spesielt om sommeren. Sol og saltvann driver rovdrift på håret mitt og håret trenger ekstra pleie.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor hårkur?

Da må jeg nesten få spør: Hvorfor tror du?  Kan du kanskje tenke deg noen situasjoner hvor folk trenger en kur til håret? Eller er du bare opptatt av å fortelle oss at du ikke trenger/vil ha/bryr deg om det?

Anonymkode: be355...075

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Da må jeg nesten få spør: Hvorfor tror du?  Kan du kanskje tenke deg noen situasjoner hvor folk trenger en kur til håret? Eller er du bare opptatt av å fortelle oss at du ikke trenger/vil ha/bryr deg om det?

Jeg er faktisk oppriktig nysgjerrig. Jeg har aldri noen gang brukt hårkur (er 40 år) og lurer rett og slett på om det er nødvendig og hvorfor. Håret er jo dødt, så jeg forstår ikke helt hvordan det skal bli "pleiet". At det kan vaskes rent (shampo) er greit, og at man til en viss grad kan kaplse inn hårstråene med glattere overflate for å redusere floker (balsam) skjønner jeg, men kur? Hva, sånn helt nøyaktig, er det en kur faktisk gjør med håret som shampo og balsam ikke gjør? Jeg spør fordi jeg ikke vet, men gjerne vil lære.

Anonymkode: e0b84...fea

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er faktisk oppriktig nysgjerrig. Jeg har aldri noen gang brukt hårkur (er 40 år) og lurer rett og slett på om det er nødvendig og hvorfor. Håret er jo dødt, så jeg forstår ikke helt hvordan det skal bli "pleiet". At det kan vaskes rent (shampo) er greit, og at man til en viss grad kan kaplse inn hårstråene med glattere overflate for å redusere floker (balsam) skjønner jeg, men kur? Hva, sånn helt nøyaktig, er det en kur faktisk gjør med håret som shampo og balsam ikke gjør? Jeg spør fordi jeg ikke vet, men gjerne vil lære.

Jeg vet ikke hvordan, men mitt hår blir sunnere og mer glansfullt med hårkur, så helt dødt kan det da ikke være. 

Se for deg dødt treverk, planker. De blir tørre, flisete og skrumper inn, ser ikke bra ut. Har du på olje, maling, beis osv så holder de seg bedre og ser finere ut. De tørre fibrene suger til seg fukt.

Slik gjør hår også. Det trenger fukt, proteiner og pleie rett og slett. Drt trenger å bli holdt rent, få balsam og kur. Og krøllete hår trenger også produkter etter vask for å holde seg fint, eller spriker fibrene og det ser stygt og pistrete ut. Det trenger fukt.

Anonymkode: fef76...e8f

Akkurat dette lurte jeg på. Hår er dødt. Hva er det i kur som gjør at håret føles bedre? Silikon? Olje? Hva? Kan det være en form for placebo? Noe dere tror dere trenger?

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Akkurat dette lurte jeg på. Hår er dødt. Hva er det i kur som gjør at håret føles bedre? Silikon? Olje? Hva? Kan det være en form for placebo? Noe dere tror dere trenger?

Jeg får omtrent ikke gredd gjennom mitt med mindre jeg kurer det. Mister store mengder hår hvis jeg må dra for hardt til med børsten, og sliter meg helt ut i armene. Balsam er ikke nok.

Har man kortere hår eller ikke så tykt, så behøver man sikkert ingen kur. 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hvordan går det an å ikke skjønne dette? Hår og hud trenger pleie, selv om hår er "dødt". Vi innbiller oss ikke dette, vi erfarer det. 

Tipper du har rett fett hår? Da trenger kanskje ikke du slikt. Men tørt krøllete hår må ha hjelp.

Anonymkode: fef76...e8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...