Gå til innhold

Ungarske menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har vært sammen med en ungarsk mann i over ett år nå. Og jeg har i tillegg fått et barn med han. Har aldri vært med en mann som krangler mer,mer sjalu enn han,og som kverulerer om alt,uærlig,truer meg,jeg har aldri rett og han vet "best" opplegg... kjempe frustrerende.  Han kan til og med skjelle ut familiemedlemmene mine osv. Det er helt bak mål. Man begynner da å lure på om dette er normalt blant folk derifra. 

Kan noen fortelle meg om dette er normalt blant ungarske menn/kulturen.??? 

Noen erfaringer? 

Aldri hatt så mye problemer som jg har hatt med han. 😔 

Anonymkode: fbdc1...6dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe kulturforskjeller kan det nok være mellom dere, men det høres mer ut som dårlig oppførsel og bedriten personlighet enn kultur dette altså. 

Jeg har ikke ungarsk mann da, men jobber sammen med en og han er da veldig hyggelig, ydmyk og lett å samarbeide med. 

Anonymkode: 6d6bd...d4f

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hei. Har vært sammen med en ungarsk mann i over ett år nå. Og jeg har i tillegg fått et barn med han. Har aldri vært med en mann som krangler mer,mer sjalu enn han,og som kverulerer om alt,uærlig,truer meg,jeg har aldri rett og han vet "best" opplegg... kjempe frustrerende.  Han kan til og med skjelle ut familiemedlemmene mine osv. Det er helt bak mål. Man begynner da å lure på om dette er normalt blant folk derifra. 

Noen erfaringer? 

Norske kvinner lærer aldri... 

Anonymkode: 699d4...1ad

Skrevet

Du lever i et forhold med trusler og psykisk vold, HI.

Hvilken nasjonalitet og kultur den mannen har er uvesentlig, for HAN er voldelig.

Din rolle som mor er nå å få deg selv og barnet unna ham, dvs. flytte fra ham. Dette er et forhold du ikke kan fortsette, for da utsetter du både deg selv og barnet ditt for vold, og det er omsorgssvikt fra din side.

Be familien din om hjelp til å komme deg ut av dette forholdet!

Anonymkode: c0956...a54

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Norske kvinner lærer aldri... 

Anonymkode: 699d4...1ad

Har vært sammen med to norske som var slik. Nå fant jeg meg en utlending, bare fryd og gammen. 

Anonymkode: 273e2...47d

Skrevet

Jeg tror de er mer vant til at mannen er sjefen i forholdet enn det vi er vant med her. Kjenner flere som har vært i forhold med østeuropeere, og det samme får igjen. De er sjefen, ferdig snakket

Anonymkode: c5111...c7e

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg tror de er mer vant til at mannen er sjefen i forholdet enn det vi er vant med her. Kjenner flere som har vært i forhold med østeuropeere, og det samme får igjen. De er sjefen, ferdig snakket

Anonymkode: c5111...c7e

Ungarn ligger ikke i østeuropa. Google. Til hi: Dette er ikke normalt, uansett hvor man er fra. Jeg er halvt ungarsk, har bodd der i mange år.

Anonymkode: 3b64c...f8f

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Noen erfaringer? 

Visste man ikke om dette? Dette har jeg alltid visst, og derfor holdt meg unna. Hmm. Håper du får noen gode råd. Hva med at du kontakter Familiesenteret og spør om råd? 

Anonymkode: 91cc9...f52

Skrevet

Dette har nok lite å gjøre med at han er ungarer. Han er dessverre "bare" en "vanlig" drittsekk. 

Anonymkode: 202ee...c14

Skrevet

Kom deg vekk og bruk prevansjon.

Anonymkode: ee25d...420

Skrevet

Dere som krangler i tråden nå - hva godt gjør deres krangling og avsporing HI og hennes situasjon?

Jeg svarte deg i går, Hi. Mannens nasjonalitet og kultur har ikke noe med dette å gjøre.

Han er en voldelig mann, en farlig mann for deg og ditt barn. Du kan ikke fortsette å være sammen med en mann som driver med psykisk vold og truer deg. Det at han også skjeller ut din familie viser at han har mistet enda flere sperrer, så det neste hos denne mannen er trolig fysisk vold - og da er det du eller baby det vil gå utover.

Ta kontakt med nærmeste krisesenter og be om samtale der. Om du trenger et sted å bo kan de gi deg det, men du kan også bare få rådgivning der. Ofte trenger man hjelp til å komme seg ut av slike voldelige forhold som du nå lever i.

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Snakk med familien din også, de har jo sett og opplevd hvordan mannen holder på, så det vil ikke komme som en overraskelse på dem at han er enda verre med deg. Du kan også snakke med helsestasjonen og legen din.

For ditt barns skyld MÅ du komme deg unna ham. NÅ!

Anonymkode: c0956...a54

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 13.6.2021 den 15.06):

Har vært sammen med to norske som var slik. Nå fant jeg meg en utlending, bare fryd og gammen. 

Anonymkode: 273e2...47d

Har også vært sammen med to norske menn som var sånn. Ikke vært sammen med en utenlandsk da, men kjenner flere gode utenlandske menn som er hyggelige og snille. 

Når det er sagt så spiller det liten rolle om det er kulturelt eller ikke. Dette er ikke bra for verken deg eller barnet. 

Anonymkode: 1ea9d...c70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...