Gå til innhold

Lommepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje egentlig ett umulig spørsmål å gi svar på 🤷🏼‍♀️, ettersom man er forskjellig med forskjellige behov. 
Men uansett, 19 år, flytter på andre siden av landet og starter på folkehøyskole. Stipend/lån er på akkurat samme sum som skolen koster. 
Hvor mye trenger hun ekstra? Til lommepenger? Røyker eller snuser ikke. Tlf betaler jeg.  Penger til hjemreise skal hun få utenom.

Anonymkode: f90c5...71e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på samme alder får ikke lommepenger lenger, lån, studielån og ekstrajobb i butikk, skal jobbe i hele sommer. 

Det er vel ikke vanlig at de får lommepenger når de er ferdig på vgs?

Jeg betaler forsikringen til de er ferdig å studere  også gir jeg litt ekstra til mat og sånt av og til da, men ikke noe fast. Betalte tannlegen nå, så litt drypper det jo.

Sikker på at hun ikke får mer i lån? Rart om de tar så mye skolepenger at det ikke blir noe igjen...

Uansett tenker jeg at hun får kost og losji for de pengene, så det hun trenger blir klær, sminke/ hygiene og litt til hygge (snop, kino, en fest osv), men om hun ikke har spart, ikke jobber i sommer og skal ha alt av deg må hun leve litt sparsommelig. Max 1500 i måneden. 

Anonymkode: 1286e...11b

Skrevet

Ganske umulig å vite ja 😄

Hun får vel all mat og drikke på folkehøgskolen. Har dere råd til 1500-2000 i mnd ville jeg overført det. Man gjør jo en del på kveldene også, går ut og spiser burger/kebab/pizza for det sosiale sin del. Og noe klær i blant 😊 Så kan dere jo heller ha en dialog på det. Der hvor jeg gikk måtte man f.eks betale skikort og slikt selv. Og vi gikk ofte på nærbutikken 😄

Anonymkode: bd921...e1c

Skrevet

Utenom det skolen koster, kanskje 1000 pr mnd. Det burde være riklig. De får tross alt alt de trenger der.

Anonymkode: 1aa1d...ba6

Skrevet

Hun skal jobbe helt frem til skolestart, disse pengene skal noe brukes til det siste hun trenger til skolestart, og så går mesteparten til sparing, slik at hun har til en studietur.
Overfører fast nå til henne for forsikring til bilen hennes (1000kr), og bilen blir å selges/vrakes når hun flytter, og kommer til å fortsette å overføre den 1000-lappen til lommepenger til henne. Håper det hyrer, eller at faren også overfører litt til henne. Synes bare at det er kjempeviktig at hun får være med på det som skjer, kjøpe seg det hun trenger og ut å spise med de andre (uten frotsing og sløsing).

Anonymkode: f90c5...71e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...