Gå til innhold

Besøk av folk med småunger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har selv store barn/tenåringer og unge voksne. Vi lever et deilig liv med god tid og ryddig hus. Og jeg fordrar ikke å få besøk av folk med unger lengre! Jeg er nok drittlei unger, mas og styr, og det å få folk med unger på besøk er skrekkelig! Jeg har inntil nylig hatt en stor kasse med leker, tegneutstyr o.l til barn som kom på besøk, nå har jeg kastet alt! Dette reagerte noen veldig på nå i helga. De kom på besøk med to barn og mora spurte kjapt om jeg kunne hente lekene. Da jeg sa at jeg ikke lenger har lekene, ble hun litt snurt. Fikk nesten litt dårlig samvittighet, men jeg gidder ikke oppbevare leker for at andre sine unger skal leke med, og dessuten roter de jo noe inni h*******!

Flere som har fått forandret syn på små barn etter at egne barn har blitt store? Jeg misliker faktisk å måtte ha småunger i hus, og vil helst ikke at foreldrene drasser med seg unger på besøk. 

Anonymkode: 64213...954

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo by på utfordringer den dagen du får barnebarn.  

Er det virkelig så ille å ha en liten kasse med leker til små gjester? 

Anonymkode: df6e7...0f1

Skrevet

Drasser med seg ungene på besøk? Seriøst? 

For et utrivelig menneske du er da. 

Så nei, jeg er ikke lei av å få småfolk på besøk. Det rotet du snakker om er da virkelig borte 10 min etter at gjestene har gått. 

Anonymkode: 52a97...5f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kan jo by på utfordringer den dagen du får barnebarn.  

Er det virkelig så ille å ha en liten kasse med leker til små gjester? 

Anonymkode: df6e7...0f1

Barnebarn blir nok noe helt annet. Det er andre sine unger jeg ikke liker. Jeg VIL IKKE ha en kasse med leker stående fordi det er rot. Og "små gjester"? Det er jo det som er problemet, jeg anser dem ikke som gjester, men som en plage som medfølger foreldre som kommer på besøk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Drasser med seg ungene på besøk? Seriøst? 

For et utrivelig menneske du er da. 

Så nei, jeg er ikke lei av å få småfolk på besøk. Det rotet du snakker om er da virkelig borte 10 min etter at gjestene har gått. 

Anonymkode: 52a97...5f0

Men jeg vil ikke være nødt til å rydde etter andres unger, og det er ingenting som er gøy med andre sine unger. Bråk, mas, sutring, griser med mat, får ikke snakke en hel setning uten å bli avbrutt.

Folk tror at jeg er så glad i barn, og jeg var nok en som hadde huset fullt før. Men nå hater jeg det!

Skrevet

Du får slutte å invitere folk med små barn da. Verre er det ikke

Anonymkode: fc287...754

Skrevet

En kasse med leker er da ikke rot, det er jo bare å rydde vekk når den ikke er i bruk. 

Du har da vel invitert disse menneskene,  da kan du ikke bli sur for at de har med seg barna, med mindre du har sagt spesifikt at det er et voksenselskap? 

Jeg hadde syntes det var koselig med barnebesøk, jeg. Litt tegnesaker og leker hadde jeg gladelig oppbevart for å underholde de små. 

Du høres så humørløs og sær ut at jeg nesten tror du troller.

Skrevet

Jeg forstår deg HI.

Har barn på 9 og 13 år selv og noen ganger møter vi andre med yngre barn og det kjenner jeg at tærer litt på😂 Koselig er det selvsagt, men de bråker, avbryter og noen er limt på særlig mødrene sine så vi får ikke pratet sammen vi voksne.

Det ble foreslått felles hyttetur for noen år siden og da kjente jeg at, det orker jeg ikke å bruke ferien min på. Jeg liker barn bevares, men synes egentlig det er greit at de underholder hverandre.

Barnebarn er noe helt annet for de kommer du til å forgude. 

Anonymkode: 915cf...a5c

Skrevet

Dette  minner meg på at jeg faktisk skal lage i stand en liten kasse med litt forskjellige småleker! 

Etter flytting ble de fleste småbarnslekene sjaltet ut, men litt må jeg jo ha! Har heldigvis ei kjempestor kasse med Lego, i det minste. 

Anonymkode: 3e16d...8ba

Skrevet

Man må tåle at folk med små barn har dem med på besøk i hverdagen. Man kan ikke forventes å finne barnevakt hver gang man skal besøke noen, da vil veldig mange bli sittende hjemme. Vi stoler ikke på barnevakter etter en ekstremt negativ opplevelse, og har ingen familiemedlemmer som kan passe, så da blir barna med eller så holder vi oss hjemme.

Jeg ville imidlertid ryddet opp lekene etter barna mine da. Lar det selvfølgelig ikke flyte utover når vi går derifra. Men litt rot blir det uansett når man har gjester, i form av kaffekopper osv. Da er det vel ikke så mye ekstra det er snakk om fordi barna er med?

Skrevet

Minner meg litt om meg selv... har et vennepar som stadig spør om vi kan feriere sammen. Dem har 3 unger som er 4, 8 og 10 år yngre enn mine... jeg bare orker ikke....

Anonymkode: 3b308...a69

Skrevet

Så trist! Moren min er nok en slik som deg. Hun har gitt bort alle barneleker siden «hun ikke trenger dem» og ønsker nok egentlig ikke besøk av barn. Trist for barnebarna som er under tre år.

Anonymkode: 4c901...b74

Skrevet

Du lærer altså dine ungdommer at småbarn er en pest og plage. De blir sikkert trivelige. Som deg kanskje 😆

Anonymkode: 54bb9...f06

Skrevet

Leker er ikke rot. Hadde jeg hatt med barna på besøk til deg, så hadde jeg hjulpet barna å rydde før vi gikk.

Her har barnas oldeforeldre en kasse med leker. Barna henter selv når vi kommer, og rydder og setter de tilbake før vi går.  

Anonymkode: 07b78...5ff

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Vi har selv store barn/tenåringer og unge voksne. Vi lever et deilig liv med god tid og ryddig hus. Og jeg fordrar ikke å få besøk av folk med unger lengre! Jeg er nok drittlei unger, mas og styr, og det å få folk med unger på besøk er skrekkelig! Jeg har inntil nylig hatt en stor kasse med leker, tegneutstyr o.l til barn som kom på besøk, nå har jeg kastet alt! Dette reagerte noen veldig på nå i helga. De kom på besøk med to barn og mora spurte kjapt om jeg kunne hente lekene. Da jeg sa at jeg ikke lenger har lekene, ble hun litt snurt. Fikk nesten litt dårlig samvittighet, men jeg gidder ikke oppbevare leker for at andre sine unger skal leke med, og dessuten roter de jo noe inni h*******!

Flere som har fått forandret syn på små barn etter at egne barn har blitt store? Jeg misliker faktisk å måtte ha småunger i hus, og vil helst ikke at foreldrene drasser med seg unger på besøk. 

Tok du ikke med deg barma når du besøkte venner og familie da de var små selv?

Anonymkode: 6dcf0...5cc

Skrevet

Jeg har også store barn, yngste er 12. 

Ikke ofte vi har besøk av små barn nå, noen timer en sjelden gang gjør ingenting. Synes det er litt vondt akkurat nå at ei god venninne fikk baby under pandemien, så kan jeg ikke reise dit å holde babyen engang. Opplever ikke unger som klasser rundt eller roter, har i grunnen litt vondt av foreldrene som knapt klarer å fullføre en setning fordi de er så redd for at ungene skal finne på noe «galt», i og med huset mitt ikke er helt barnevennlig lenger. 

Anonymkode: 0a6d1...8f0

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg er ganske enig med deg, HI. Nå har jeg rett og slett fått småbarn litt i vrangstrupen etter mange og veldig intense år med småbarn selv, og ønsker nok derfor en god pause fra dette før barnebarn kommer. 

Dette medfører at jeg aldri inviterer venninner med småbarn hit på type lunsj ol., men heller på kveldstid. Mannen foreslo nylig å invitere et vennepar på grilling, med "hele gjengen" (de har tre unger på 3, 5 og 8 år) og jeg kjente bare i hver nerve i kroppen at det føltes helt uaktuelt. 

Det er ikke det at jeg hater eller misliker andres babyer eller småbarn, på ingen måte, men jeg orker dem ikke over tid. Helt greit å få søte Snaps eller hilse om vi møter på hverandre ute osv., men jeg orker ikke flere timer.

Anonymkode: 24e43...1e7

Skrevet

Jeg lar meg stadig overraske her inne, faktisk. Ikke i min villeste fantasi trodde jeg at det fantes alminnelige mennesker som hater at slekt og venner tar med seg barna sine på besøk! 

Skrevet

Å ha besøk av barn er helt ok. Jeg er jo god i folk som jeg omgås og har besøk av. Å reise på ferie med små barn gjør jeg ikke lengre. Det blir for mye hensyn å ta. Når jeg er på ferie ønsker jeg å bruke tiden 100% på det familien vil, ikke ta hensyn til hvor det er best å bade for en toåring, leggetider og dempe musikk og lyd før sola har gått ned. For ikke å snakke om grytidlige morgener. 😊 Der er jeg egoist. Men er folk på besøk hos meg skal alle føle seg velkommen. 

Anonymkode: 267a7...0bf

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Å ha besøk av barn er helt ok. Jeg er jo god i folk som jeg omgås og har besøk av. Å reise på ferie med små barn gjør jeg ikke lengre. Det blir for mye hensyn å ta. Når jeg er på ferie ønsker jeg å bruke tiden 100% på det familien vil, ikke ta hensyn til hvor det er best å bade for en toåring, leggetider og dempe musikk og lyd før sola har gått ned. For ikke å snakke om grytidlige morgener. 😊 Der er jeg egoist. Men er folk på besøk hos meg skal alle føle seg velkommen. 

God i folk = glad i folk

Skrevet

Men du har vel drasset med dine bort på besøk vel? Kanskje da til folk som den gang ikke hadde barn...siden du kjenner så mange som har små barn nå.

Anonymkode: bd6d5...a4e

Skrevet

Folk har tålt at jeg kom drassende på mine små. Så selvfølgelig tåler jeg at folk kommer med sine.

Anonymkode: f9032...b00

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg noen ganger tenker at jeg jammen er glad vi er ferdig med den fasen 😉 F.eks når broren min som har tre barn på 2, 4 og 7 år har vært på besøk.

Men fra det til å ikke ønske besøk av dem er det ganske langt for min del altså 

Selvfølgelig har jeg noen leker tilgjengelig, og selvfølgelig er de velkommen. 

Anonymkode: 77868...887

Skrevet

Om du har gjester som slipper barna løs i fri dressur når de er hos dere, så skjønner jeg deg. Jeg husker selv barna til et vennepar. Når de skulle komme så ryddet vi vekk alt med smådeler og alt ungene våre var glad i og låste det inn på vårt soverom, for alt som kunne tømmes ut ble tømt ut og alt som kunne knuses ble knust. Om det derimot er folk med alminnelig folkeskikk, som rydder etter barna sine, og det er snakk om et besøk i ny og ne, så skjønner jeg ikke helt motviljen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Aiai. Jeg hadde aldri orket å være sammen med deg. Så pottesur! 😳 Den dårlige energien du sender ut bevisst / ubevisst merker folk. 

Hvilke barn kommer på besøk? Det må da være barn du er glad i? Familie, venninner barn? Din nærmeste krets? 

Skjønner virkelig ikke at du kastet den kassa med leker, det må da være ypperlig å ha den. Da kan jo ungene drive med det, og la deg være i fred? 

0 takhøyde hos deg skjønner jeg. 

Anonymkode: 54a90...e12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...