MammantilNurket Skrevet 13. juni 2021 #51 Skrevet 13. juni 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Gjelder det ALLE. Det er ikke alle jeg synes det er ok med, men besteforeldre synes jeg feks er ok. Anonymkode: 172a5...fd9 Det gjelder absolutt alle. Husker med gru en gang en kollega (!) «bare stakk innom». Forferdelig. Jeg synes fortsatt at det er vanskelig å like henne 😂😂😂
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2021 #52 Skrevet 13. juni 2021 Anonym bruker skrev (På 12.6.2021 den 20.20): Etter 09 er greit synes jeg, men jeg forsto ikke helt settingen. Dere skal få hjelp til noe. Det er planlagt, men likevell står du ikke opp? Anonymkode: d0cc0...a0a Mannen kommer for å hjelpe min mann med noe, og så kommer alltid kona med barna etterpå. Tror hun fikser dårlig å være alene med dem. Anonymkode: aae8d...d9b
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2021 #53 Skrevet 13. juni 2021 Av barn så etter kl 10 og voksne etter kl 12. Før den tid slapper vi av , koseklær mm. Anonymkode: c67f2...e7b
Sommerkroppen 2029 Skrevet 13. juni 2021 #54 Skrevet 13. juni 2021 Mostly Harmless skrev (23 timer siden): Uanmeldt foretrekker jeg etter elleve, men det du beskriver er vel en gråsone? Har dere avtalt å få hjelp av en slektning med små barn klokka ni-ti, er det kanskje ikke så unaturlig at resten av familien tror dere er klare for innrykk i den tida. Det synes jeg er feil. Dersom en av partene har blitt spurt om å hjelpe med noe, så er det ingen selvfølge at resten av familie blir med hele dagen. Min mann er en sånn som ofte hjelper andre. Jeg kunne aldri fått meg til å ta med meg små barn og komme etter tidlig en lørdag formiddag bare fordi jeg ikke klarte å aktivisere meg selv og barna. Med slik «hjelp» kan man likegodt heller engasjere fagfolk. Da slipper man i det minste å varte opp en hel familie en hel dag bare fordi den ene parten skal jobbe der.
Sommerkroppen 2029 Skrevet 13. juni 2021 #55 Skrevet 13. juni 2021 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Fra 12 er greit. Men når en person med familie er bedt komme for å hjelpe deg med noe, er det ikke unaturlig at familien følger på lasset. Om min mann ble spurt om å hjelpe deg for eksempel, og barna var små, kunne jeg fint forventa at du hjalp til med ungene imens. Jeg hadde neppe spurt deg heller, du sa fra deg retten til å si nei da du spurte en familiefar om hjelp en lørdags morgen. Anonymkode: c5a0f...3b3 Og det er nettopp derfor det er greiest å bare betale fagfolk. Det går helt greit å si nei, at mannen din ikke får lov for du orker ikke ha ungene alene en hel dag. Det er mer redelig det enn å bare komme og plassere ungene hos andre sånn uten videre. Om dere får hjelp av noen, er du barnevakt hele dagen da?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2021 #56 Skrevet 13. juni 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Nei. Men da de var små ville jeg blitt rimelig oppgitt om noen la beslag på faren deres en lørdags formiddag. Jeg var alene med de hele uka og likte å være to voksne i helgene. Nå er de store, vi ser de knapt. Anonymkode: c5a0f...3b3 Oppgitt for at de la beslag på han en lørdags formiddag? Spesielt. Slitsomt med små barn ja, men noen ganger går det jo an å regulere seg litt. Vi har alle vært der. Det går fint an å takle egne unger alene noen timer, selv om det er lørdag….. Anonymkode: aae8d...d9b
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2021 #57 Skrevet 13. juni 2021 Anonym bruker skrev (På 12.6.2021 den 19.31): Morgen er fra klokken 0500 til 0700 Formiddag er fra 0700 til 1200 (middag) Ettermiddag er fra 1200 til 2100 Kveld er fra 2100 til midnatt Ved midnatt er det, av innlysende grunner, natt. Frem til det er morgen igjen. Dere har den døgnsrytmen som passer for dere. Hvis det ikke er greit å komme til dere før ut på dagen så er det bare sånn det er. Her er barn velkomne fra klokken er ut på dagen, sånn ca 0900 med andre ord. Enig med hun som skriver at det er koselig at folk kommer uanmeldt, at de føler seg velkomne til å stikke innom. Anonymkode: f112f...28a Anonymkode: 9104f...9de
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2021 #58 Skrevet 13. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Mannen kommer for å hjelpe min mann med noe, og så kommer alltid kona med barna etterpå. Tror hun fikser dårlig å være alene med dem. Anonymkode: aae8d...d9b Alltid? Hvor ofte ber dere egentlig om hjelp? For meg høres det helt naturlig ut at resten av familien da kan være med. Om det er hjelp til div. håndverk anbefaler jeg å leie fagfolk. Problem løst. Anonymkode: 2b75a...c8f
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #59 Skrevet 14. juni 2021 Kjenner at jeg egentlig savner den tiden man fikk, eller kunne dra i, uanmeldt besøk. Den gangen man bare stakk innom. Likevel: Ikke før kl 12 på lørdag og søndag. Anonymkode: 3640d...a22
Mostly Harmless Skrevet 14. juni 2021 #60 Skrevet 14. juni 2021 Sommerkroppen 2029 skrev (12 timer siden): Det synes jeg er feil. Dersom en av partene har blitt spurt om å hjelpe med noe, så er det ingen selvfølge at resten av familie blir med hele dagen. Samtidig høres det ut som dette er et gjentakende problem, og man kan spørre seg hvor mange lørdager TS egentlig legger beslag på denne småbarnsfaren. Kanskje følger familien med på lasset rett og slett for å ha litt kontakt med far? Eller kanskje tenker de den ene tjenesten er den andre verd? Vanskelig å si, men jeg ville vært ganske ydmyk og imøtekommende om jeg på død og liv skulle ha vedvarende hjelp av en småbarnsfar i helgene.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #61 Skrevet 14. juni 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Jeg håper de som kommer på uanmeldt besøk til meg IKKE leser denne tråden, for jeg simpelthen elsker at det plutselig bare ringer på eller at folk bare kommer inn! Ingenting er så hyggelig som plutselig besøk! Så mye mer lettvint om noen bare dukker opp, for da holder det bare med en kopp kaffe og det du ellers måtte ha i skapet! Jeg er vokst opp med at folk bare gikk på besøk til hverandre, ingen avtalte, og det var jo sååå koselig! Anonymkode: 752b9...ab9 Jeg også. Uanmeldte besøk er bare koselig. Anonymkode: d0cc0...a0a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #62 Skrevet 14. juni 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Om du aldri skal få besøk uanmeldt, må du da invitere hver gang? Hvor ofte inviterer du gjester? Og det stiller da litt høyere krav til servering, eller? Jeg er vant med uanmeldt besøk, folk bare kommer innom, og da er en kaffekopp og kanskje noe lefse fra fryseren nok, og veldig enkelt. Jeg er oppvokst på bygda i Nord-Norge og det var ikke vanlig å invitere folk, alle bare dukket opp. Dette har jeg tatt med meg i mitt liv i byen, og det er veldig avslappende og greit. Anonymkode: 752b9...ab9 Er ikke snakk om å invitere, det er snakk om at de som tenker seg innom sender en sms først og hører om det passer... "Hei, er du hjemme, passer det at jeg stikker innom en tur?" Så får man noen minutter til å kle seg eller hva det måtte være og forberede seg litt tilbesøk, eller svare at dessverre, det passer ikke i dag. Anonymkode: 66f58...e58
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #63 Skrevet 14. juni 2021 Ikke før kl 1100. Anonymkode: 8bf05...7ca
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #64 Skrevet 14. juni 2021 Anonym bruker skrev (På 12.6.2021 den 19.31): Morgen er fra klokken 0500 til 0700 Formiddag er fra 0700 til 1200 (middag) Ettermiddag er fra 1200 til 2100 Kveld er fra 2100 til midnatt Ved midnatt er det, av innlysende grunner, natt. Frem til det er morgen igjen. Dere har den døgnsrytmen som passer for dere. Hvis det ikke er greit å komme til dere før ut på dagen så er det bare sånn det er. Her er barn velkomne fra klokken er ut på dagen, sånn ca 0900 med andre ord. Enig med hun som skriver at det er koselig at folk kommer uanmeldt, at de føler seg velkomne til å stikke innom. Anonymkode: f112f...28a eh...? Anonymkode: f117c...2d4
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #65 Skrevet 14. juni 2021 Mostly Harmless skrev (55 minutter siden): Samtidig høres det ut som dette er et gjentakende problem, og man kan spørre seg hvor mange lørdager TS egentlig legger beslag på denne småbarnsfaren. Kanskje følger familien med på lasset rett og slett for å ha litt kontakt med far? Eller kanskje tenker de den ene tjenesten er den andre verd? Vanskelig å si, men jeg ville vært ganske ydmyk og imøtekommende om jeg på død og liv skulle ha vedvarende hjelp av en småbarnsfar i helgene. Vi har veldig sjelden hjelp av ham, det går stort sett motsatt vei. Min mann har hjulpet ham mange ganger selv, også da vi hadde barna små. Så det er overhodet ikke snakk om noen gjentakende problem nei. Anonymkode: aae8d...d9b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #66 Skrevet 14. juni 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Alltid? Hvor ofte ber dere egentlig om hjelp? For meg høres det helt naturlig ut at resten av familien da kan være med. Om det er hjelp til div. håndverk anbefaler jeg å leie fagfolk. Problem løst. Anonymkode: 2b75a...c8f Det er ikke ofte, men de få gangene han har hjulpet, så har dette skjedd. Som sagt i et annet svar, så har min mann ofte hjulpet ham, også da våre barn var små. Men jeg kom aldri som et vedheng etterpå. Anonymkode: aae8d...d9b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #67 Skrevet 14. juni 2021 Jeg har endel utfordringer med helsa, så her må jeg planlegge besøk. Det vet alle jeg kjenner. Hvis kompisen til mannen skal hjelpe til med noe her hjemme, synes jeg det er veldig rart at han tar med familien mens han jobber. Det synes jeg er veldig sært. Anonymkode: 5799e...a98
Mostly Harmless Skrevet 14. juni 2021 #68 Skrevet 14. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vi har veldig sjelden hjelp av ham, det går stort sett motsatt vei. Min mann har hjulpet ham mange ganger selv, også da vi hadde barna små. Så det er overhodet ikke snakk om noen gjentakende problem nei. Anonymkode: aae8d...d9b Da tror jeg rett og slett jeg ville lagt irritasjonen til side og avfunnet meg med at med denne hjelpen kommer en forventning om samvær. Hvis det er så sjelden, tenker jeg det ikke er mye å vinne på å ta det opp. Klart moren burde klare ha ungene alene, men om hun nå synes det er vanskelig, blir det fort såre følelser eller konflikt av å nekte dem å komme. Snart er barna større, og problemet går over av seg selv. Alternativt kan dere leie inn hjelp eller du og mannen kan gjøre jobben sammen etter at du har hatt din rolige morgen. Da kan du fint takke nei til tidlige besøk uten å fremstå uvennlig.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2021 #69 Skrevet 15. juni 2021 On 6/12/2021 at 7:24 PM, Anonym bruker said: Vi har noen familiemedlemmer som er som følger: dersom den ene parten skal hjelpe oss med noe, så kommer alltid den andre parten rett etterpå med alle ungene. Det er ikkeno feil med dem, det er bare det at jeg elsker å kunne sove litt på lørdagen f.eks for uka er veldig hektisk. Vi har også store barn som sover lenge. Idag stod jag faktisk ikke opp da jeg hørte flokken komme klokka ti. Hvordan reagerer dere på slike «visitter»? Anonymkode: aae8d...d9b 11-12 Anonymkode: 6d0dc...b1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå