Gå til innhold

Stor kropp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinne på 182 her. Jeg var hos legen og fikk resept på næringsdrikk fordi jeg var undervektig og sliter med matlyst pga medisiner. Jeg har alltid vært det og anstrenger meg ikke for å bli tynn. Men har spist mye mer enn vanlig i det siste. Har nettopp flyttet og det er ikke terreng for trening her så det blir gåing og løping mellom diverse ting som må gjøres (har 30.000+ skritt hver dag) Men føler meg stor likevel. Jeg kjøpte shorts i går fra Levis i str 27, og synes jeg ser kjempe stor ut i den. Jeg synes jeg har store lår når jeg sitter og ser ned og jeg har i hele dag følt meg som den kjempa. Dette er ikke noe som plager meg hele tiden men jeg er livredd for å bli sett på som stor og at jeg skal få tilbake dette fokuset. Til og med alle menn jeg noen gang har likt har vært lavere enn meg, snakk om 2 cm ca men jeg føler meg bare så stor! Selv om jeg bruker small i topper, noen ganger xs også. 
Jeg føler jeg har store føtter, legger, lår, bred rumpe, brede hofter :( og at jeg blir veldig høyt opp.. sjelden jeg ser ei dame på min høyde og synes hun er pen altså. Det ser så forvokst ut. Synes også det er flaut, for de må tenke at jeg spiser mye mer enn andre

Anonymkode: cf939...610

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du har skrevet her er en av de mange trådene du har skrevet siste ukene som du bør ta utskrift av og ta med til dobbeltimen hos legen din til uka og neste gang du skal til terapeuten din.

Du har tidligere her på forumet og på et annet forum innrømmet at du nesten ikke spiser om dagen, at du fikk dårlig samvittighet av å bruke penger på mat, selv om du hadde nok penger, og at du var redd for å legge på deg. Selv om du var (og tydeligvis fremdeles er) ganske undervektig.

Du må ta dette opp med legen og terapeuten din! Det hjelper ikke at legen skriver ut næringsdrikk til deg når du sliter med spiseforstyrrelser og andre mentale problemer som hindrer deg i å spise. Du må få hjelp for alle problemene dine, også spiseforstyrrelsen!

Ta det med lege og terapeut!

Ingen her kan hjelpe deg - du må begynne å hjelpe deg selv nå, og det kan du bare gjøre ved å bli 100 % ærlig og åpen med lege og terapeuter!

(Kommer ikke til å svare deg mer her, og fortsetter tråden så rapporterer jeg den pga. spiseforstyrrelsesproblematikken.)

Anonymkode: 8326d...db2

Skrevet

Du er høy, ikke stor...

Det hadde virkelig sett rart ut om en jente med din høyde hadde bittesmå føtter og tynne tynne lår, da hadde du jo vært helt ute av proposjon. 

Høye kvinner er vakkert synes jeg, men de kan jo ikke være magre og sammenligne seg med en petit kvinne på 158 cm...!

Niesen min er 17 år, 183 høy og bruker str M i klær og str 42 i sko. Hun er råflott.

Anonymkode: 507bf...980

Skrevet

Vet hvordan det er! Bruker str small selv å syns likevel at magen er for stor;jeg har digre lår og stor rumpe. Jeg haaater det! Men syns ikke det er lett å gå ned i vekt heller

Anonymkode: 26dee...9fb

Skrevet

til deg som skriver at jeg ikke spiser, det er kjempe lenge siden det og det er medisinene som gjør at jeg sliter. Men det kommer så intenst om kvelden igjen, og i dag har jeg tatt svak dose og da har sulten heller ikke vært så "dopet". 
Jo jeg spiser, har i det siste spist 4 egg som jeg blander med feta ost i olje, nachos (chili nacho, ost, bønner og mango), noen ganger pizza (spiser hele på en gang), taco, så drikker jeg 2 næringsdrikker hver dag, har noe grov corn flakes som jeg blander med havremelk og honning og bær.. går ut og kan kjøpe meg en is, smoothie osv.. så lager jeg meg store salat porsjoner... og så et par ss honning som jeg mauler da 😛 + 1 kanelbolle. er vel ikke så lite hver dag dette?

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

til deg som skriver at jeg ikke spiser, det er kjempe lenge siden det og det er medisinene som gjør at jeg sliter. Men det kommer så intenst om kvelden igjen, og i dag har jeg tatt svak dose og da har sulten heller ikke vært så "dopet". 
Jo jeg spiser, har i det siste spist 4 egg som jeg blander med feta ost i olje, nachos (chili nacho, ost, bønner og mango), noen ganger pizza (spiser hele på en gang), taco, så drikker jeg 2 næringsdrikker hver dag, har noe grov corn flakes som jeg blander med havremelk og honning og bær.. går ut og kan kjøpe meg en is, smoothie osv.. så lager jeg meg store salat porsjoner... og så et par ss honning som jeg mauler da 😛 + 1 kanelbolle. er vel ikke så lite hver dag dette?

Det er ikke lenge siden du hadde flere tråder, i hvert fall ikke på kg, om at du ikke spiste.

Om du har begynt å spise mer, så er det bedre. Men det du skriver her - du må få inn langt mer grønnsaker, spise regelmessig, få i deg fisk også.

Men det å eksperimentere med medisinene dine er heller ikke noe du bør gjøre uten avtale med lege, for du risikerer å bli dårligere.

Du MÅ bli helt ærlig og åpen med lege og terapeut om du skal bli bedre!

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke lenge siden du hadde flere tråder, i hvert fall ikke på kg, om at du ikke spiste.

Om du har begynt å spise mer, så er det bedre. Men det du skriver her - du må få inn langt mer grønnsaker, spise regelmessig, få i deg fisk også.

Men det å eksperimentere med medisinene dine er heller ikke noe du bør gjøre uten avtale med lege, for du risikerer å bli dårligere.

Du MÅ bli helt ærlig og åpen med lege og terapeut om du skal bli bedre!

Hvordan dårligere mener du? jeg vet veldig godt hvordan  de virker nå altså.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hvordan dårligere mener du? jeg vet veldig godt hvordan  de virker nå altså.. 

Vær 100 % åpen og ærlig med legen og terapeuten at du eksperimenterer med medisinene dine.

Og påstanden din om at det er medisinene som er årsak til dine nåværende spiseproblemer, det stemmer ikke, for det er utallige tråder både på dette forumet og kg fra før du ble medisinert hvor du skrev at du nesten ikke spiste, og det var tråder over lange perioder.

Kommer ikke til å svare deg mer nå. Det eneste som er viktig er at du forteller lege og terapeut hvordan du holder på, hva du faktisk sliter med og hvor mye du sliter. La dem se trådene du har opprettet her og på kg de siste ukene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...