Anonym bruker Skrevet 13. juni 2021 #26 Skrevet 13. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja. Men ikke av de dyrere modellene altså! Tror det er den typen de selger på Coop Obs? men uansett super gave da. Han har forresten nådd høyeste nivå, er nok derfor Anonymkode: 055ea...71a Hvilken kommune bor dere i? Anonymkode: 047b7...ab2
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2021 #27 Skrevet 13. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja. Men ikke av de dyrere modellene altså! Tror det er den typen de selger på Coop Obs? men uansett super gave da. Han har forresten nådd høyeste nivå, er nok derfor Anonymkode: 055ea...71a Imponerende i løpet av 13 dager! Hvor mange nivåer er det? Anonymkode: 15e68...53b
Bondejenta&lillegutt Skrevet 13. juni 2021 #28 Skrevet 13. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja. Men ikke av de dyrere modellene altså! Tror det er den typen de selger på Coop Obs? men uansett super gave da. Han har forresten nådd høyeste nivå, er nok derfor Anonymkode: 055ea...71a Så gøy da, hva er høyeste nivå? Tror det er mulighet for at gutten min når det før sommeren er over, han er stor fan av lydbok og kan høre flere timer iløpet av en dag, mens han leker eller spiller 😉
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #29 Skrevet 14. juni 2021 Bondejenta&lillegutt skrev (15 timer siden): Så gøy da, hva er høyeste nivå? Tror det er mulighet for at gutten min når det før sommeren er over, han er stor fan av lydbok og kan høre flere timer iløpet av en dag, mens han leker eller spiller 😉 Teller lydbøker også? Hvorfor? Er ikke poenget at de skal lese selv? Anonymkode: c7aa5...82a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #30 Skrevet 14. juni 2021 Sønnen min la inn noen bøker han har lest før sommerles begynte, og fikk hente premier. En haitann og et anheng med stein i... Vet ikke om han ble så happy med gaven, men viste ikke så stor misnøye Anonymkode: 48567...4f2
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #31 Skrevet 14. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Teller lydbøker også? Hvorfor? Er ikke poenget at de skal lese selv? Anonymkode: c7aa5...82a Det teller å bli lest for, lese sammen, lese selv og høre på lydbok. Målet er at det skal leses flest mulig bøker i løpet av perioden, ikke nødvendigvis at barnet leser helt selv. For meg handler det om at barnet skal få leseglede og komme inn i bøkenes verden. Når barnet leser en bok eller blir lest for, bruker barnet fantasien og skaper egne bilder i hodet, i stedet for at bildene allerede er laget som ved filmer og serier på tv. Det er en stor bonus om barnet i tillegg lærer seg å lese selv og selv tar initiativ til å lese alene, men det er så utrolig koselig å dele denne stunden med barnet, enten jeg leser for han eller vi hører på lydbok. 🙂 Anonymkode: c2f07...430
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #32 Skrevet 14. juni 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Det teller å bli lest for, lese sammen, lese selv og høre på lydbok. Målet er at det skal leses flest mulig bøker i løpet av perioden, ikke nødvendigvis at barnet leser helt selv. For meg handler det om at barnet skal få leseglede og komme inn i bøkenes verden. Når barnet leser en bok eller blir lest for, bruker barnet fantasien og skaper egne bilder i hodet, i stedet for at bildene allerede er laget som ved filmer og serier på tv. Det er en stor bonus om barnet i tillegg lærer seg å lese selv og selv tar initiativ til å lese alene, men det er så utrolig koselig å dele denne stunden med barnet, enten jeg leser for han eller vi hører på lydbok. 🙂 Anonymkode: c2f07...430 Her reklameres det med at det er for å øve å lese selv, og at kun egenlesing og lese sammen som teller. Å bli lest for/lydbok teller ikke fikk vi beskjed om. Og det å registrere bøker fra før perioden startet er heller ikke "lov". Anonymkode: c7aa5...82a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #33 Skrevet 14. juni 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Her reklameres det med at det er for å øve å lese selv, og at kun egenlesing og lese sammen som teller. Å bli lest for/lydbok teller ikke fikk vi beskjed om. Og det å registrere bøker fra før perioden startet er heller ikke "lov". Anonymkode: c7aa5...82a Når man skal registrere bøker kan man velge mellom at den er lest selv, lest sammen, blitt lest for eller hørt på lydbok. Boken/antall sider blir registrert uansett hvilken av de fire man velger, så jeg skjønner ikke hva de mener med at det ikke teller? Anonymkode: c2f07...430
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #34 Skrevet 14. juni 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Når man skal registrere bøker kan man velge mellom at den er lest selv, lest sammen, blitt lest for eller hørt på lydbok. Boken/antall sider blir registrert uansett hvilken av de fire man velger, så jeg skjønner ikke hva de mener med at det ikke teller? Anonymkode: c2f07...430 Vi skulle ikke registrere det om ikke barnet leste selv eller leste med oss. Anonymkode: c7aa5...82a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #35 Skrevet 14. juni 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Vi skulle ikke registrere det om ikke barnet leste selv eller leste med oss. Anonymkode: c7aa5...82a Hvem har sagt det? Det er ihvertfall ikke intensjonen med sommerles. Det viktigste er at barnet finner glede i bøker, uavhengig av hvordan man får med seg innholdet i boken. Sommerles er jo for blant annet barn som starter i 1.klasse til høsten og for barn med lesevansker også, kan ikke forvente at de leser selv. Og om barnet blir lest for, eller hører på lydbok spiller ikke så stor rolle. Her i huset gjør vi alt. Leser for barna, leser sammen med barna, barna hører på lydbok og leser selv. Helt topp at barna blir ekstra motivert til å lese selv (det gir jo ekstra poeng), og helt topp at de som sliter med å lese også kan bli med og oppdage gleden med bøker 😊 Anonymkode: 5be6f...4a2
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2021 #36 Skrevet 14. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Sønnen min la inn noen bøker han har lest før sommerles begynte, og fikk hente premier. En haitann og et anheng med stein i... Vet ikke om han ble så happy med gaven, men viste ikke så stor misnøye Anonymkode: 48567...4f2 Det er jo juks? Ja, jeg vet at det "går" å gjøre det og at ingen sannsynligvis finner det ut, men han jukser og at på til ble han ikke særlig happy med premien. Sjarmerende altså. Anonymkode: 59163...91b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå