Gå til innhold

Klesbutikker som har sperret prøverommene sine!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada jeg vet det er pga smittefaren osv, men altså - man kan jo ikke sperre av prøverommene når man driver klesbutikk. Er dette vanlig hvor dere bor? Gjelder et par kjedebutikker her hos meg. 

Anonymkode: 8f669...3a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan man da vel. 

Anonymkode: c4f7b...3e3

Skrevet

Ikke i Oslo.

Anonymkode: c590b...a0f

Skrevet

HM, da tenket jeg? Tror de mer er opptatt av å bruke sjansen til å slippe er rydde så mye etter rotete prøvere.

Synes det er hakket verre med de som sperrer av annet hver prøverom. Så istedenfor at man får prøve avskilt med vegger og forrheng skal en stå dobbelt så lenge i tett kø utenfor 🤷‍♀️

Anonymkode: a3add...fbf

Skrevet

I noen butikker har de hver sin ende flere prøverom. På høyre side er alt stengt ,noe som fører til at køene er endelange utenfor de få prøverommene som er åpen. Skjønner ikke logikken i det! Der fører jo bare til at folk står for tett og fører til lange køer. Hadde begge vært åpent så hadde de blitt mer spredd,å køen hadde gått fortere unna.

Anonymkode: 04194...373

Skrevet

Men ta nå med dere klærne hjem og prøv de der. Så pass må man da kunne forvente i slike tider som dette? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Men ta nå med dere klærne hjem og prøv de der. Så pass må man da kunne forvente i slike tider som dette? 

Men hva er egentlig bedre med det?

Anonymkode: 09aba...b47

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Butikkene vil sikkert ikke godta det. Man får ekstra utgifter til kjøring fram og tilbake. Jeg har til nå ikke vært bort i en butikk som lar kundene ta varer med hjem for å prøve. Kunden må betale for varer, og hvis de ikke passer, får man jo ikke pengene tilbake - man får tilgodelapp, som man kanskje ikke får bruk for hvis man ikke finner noen klær som passer i den aktuelle butikken. 

Anonymkode: 6f99f...260

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Butikkene vil sikkert ikke godta det. Man får ekstra utgifter til kjøring fram og tilbake. Jeg har til nå ikke vært bort i en butikk som lar kundene ta varer med hjem for å prøve. Kunden må betale for varer, og hvis de ikke passer, får man jo ikke pengene tilbake - man får tilgodelapp, som man kanskje ikke får bruk for hvis man ikke finner noen klær som passer i den aktuelle butikken. 

Deponering av klær er helt vanlig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

I noen butikker har de hver sin ende flere prøverom. På høyre side er alt stengt ,noe som fører til at køene er endelange utenfor de få prøverommene som er åpen. Skjønner ikke logikken i det! Der fører jo bare til at folk står for tett og fører til lange køer. Hadde begge vært åpent så hadde de blitt mer spredd,å køen hadde gått fortere unna.

Helt enig i at slike regler er idioti. Det virker jo totalt mot sin hensikt.

Anonymkode: 5be39...a6b

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (27 minutter siden):

Problemet er alt vaset med tilbakebetaling hvis alle kunder skal deponere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Forstår godt alt det kan bli stress for butikkene , men tilbyr de åpent kjøp så tilbyr de åpent kjøp

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (33 minutter siden):

Jepp. Har med meg sommerkjole as we speak. Å prøve i butikk gjør jeg aldri. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det vet vel ikke du?

De fleste treffer vel nokså godt, og så handler de mer. Så alt i alt kan det lønne seg voldsomt, ellers ser jeg ikke for meg hvorfor de skulle gjøre det. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (47 minutter siden):

Er det det enda? Jeg synes nesten ikke jeg får deponert noen steder lenger. Men det er kanskje bare her jeg bor.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis du deponerer får du jo alltid penger tilbake, hvordan kan du ha unngått å høre om det?

Skrevet

Mange av tiltakene begynner å bli latterlige

Anonymkode: 5912b...c9b

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Mange av tiltakene begynner å bli latterlige

Anonymkode: 5912b...c9b

Jeg synes faktisk de fyller sin funksjon med å oppdra folk fremdeles. Bare det at man ikke har hørt om deponering, og nå blir gjort bevisst på det, er jo helt topp. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det vet vel ikke du?

De fleste treffer vel nokså godt, og så handler de mer. Så alt i alt kan det lønne seg voldsomt, ellers ser jeg ikke for meg hvorfor de skulle gjøre det. 

Altså selv om du velger størrelsen du pleier å bruke så varierer fra klær til klær hvor stor eller liten de er i størrelse. Jeg bruker str small å bestillte bukse online når det var tilbud å den var altfor vid selv om det er rett størrelse. Har også prøvd brukser small som er for liten,å noen som passer.  Så er treffe nok så godt er ikke så lett når størrelsene varierer så mye. Kjøper aldri klær lenger uten å prøve de først o butikken.

Skrevet (endret)

Å deponere på klær er vel stort sett forbeholdt de som har godt tid 😛 Å gå i et butikk for å handle seg en ny bukse eller bluse, for så å ta tøyet med hjem og deretter kjøre tilbake for å levere det igjen, er jo vanvittig misbruk av tid! Med min timeplan på jobb så hadde jeg jo aldri fått tid til sånt! 

Ikke rart netthandelen har eksplodert. Man kan sende tilbake varene man ikke ønsker i dagligvarebutikken, og mat må jo alle ha. Så der er man flere ganger i uken. 

Og så skriker butikkene i nærmiljøet om at man må bruke dem.  Vel da må de tilrettelegge for at det er lettere enn netthandel også. 

Endret av Sommerkroppen 2029
Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Men like fullt tungvindt........Jeg går på Vero Moda for å kjøpe en bukse der og da, ikke for å ta den med hjem for å prøve den hjemme. Og om den ikke passer, så må jeg kjøre en time tilbake til butikken for å levere den igjen. Det passer rett og slett ikke for alle. Kommer helt an på om man bor i by eller ikke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det kan man da vel. 

Nei det er rett og slett dårlig service. Man går ikke inn på en skobutikk for å handle nye sko, og får utdelt et par "prøvesko" å ta med hjem liksom. 

Anonymkode: 8f669...3a4

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg synes faktisk de fyller sin funksjon med å oppdra folk fremdeles. Bare det at man ikke har hørt om deponering, og nå blir gjort bevisst på det, er jo helt topp. 

Hvorfor er egentlig deponering så mye bedre enn å prøve tøyet i prøverommet i butikken. Jeg liker overhodet ikke tanken på at tøyet jeg event kjøper har vært hjemme i 14 forskjellige hjem.........

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er egentlig deponering så mye bedre enn å prøve tøyet i prøverommet i butikken. Jeg liker overhodet ikke tanken på at tøyet jeg event kjøper har vært hjemme i 14 forskjellige hjem.........

Det er det jeg heller ikke skjønner.

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Hvis du deponerer får du jo alltid penger tilbake, hvordan kan du ha unngått å høre om det?

Men det blir fort dyrt hvis man skal deponere for flere plagg for å finne de som passer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...