Anonym bruker Skrevet 10. juni 2021 #1 Skrevet 10. juni 2021 De gror aldri. Hvorfor? Anonymkode: 0beea...c4e
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2021 #2 Skrevet 10. juni 2021 Høres ut som fotsopp. Anonymkode: d9435...f5e
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2021 #3 Skrevet 10. juni 2021 Om det bae er hudfliker kan du legge beina i bløt til du får sånn gammeldame hud/skrukkehud. Og så bruke en fotfil når de har blitt tørre. Så smører du inn med olje, her i huset brukes kokosolje (barn med atopisk eksem så hudfliker som ikke gror er ikke ukjent) Smør inn mer enn hva huden klarer å trekke inn, la de ligge og hvile seg en halvtimestid før du smører igjen. Lurt å gjøre på kvelden for da får olja trekt skikkelig inn i løpet av natten. Litt upraktisk å gå rundt med føtter som er oljete på dagen, selv om de får smørt ut det meste andre gang er det oljete. Gjør dette noen kvelder så blir det nok bedre. Ene ungen liker saltvannsbad, har endel havsalt i vannet. Da smører hun seg ikke alltid etterpå, men lar baina lufttørke istede. Hun andre liker grønnsåpevann, hun smører seg alltid. Bare ikke dra av disse hudfillene, da har du vondt lenge. Jeg går ofte på den bommerten på meg selv. Flink til å si hva ungene skal gjøre eller hjelpe de når de var mindre, meg selv er en helt annen sak. (Vi får nok slike hudfliker sidne vi går veldig mye barbeint uansett årstid eller om det er ute eller inne.) Anonymkode: 805d3...832
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2021 #4 Skrevet 10. juni 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Om det bae er hudfliker kan du legge beina i bløt til du får sånn gammeldame hud/skrukkehud. Og så bruke en fotfil når de har blitt tørre. Så smører du inn med olje, her i huset brukes kokosolje (barn med atopisk eksem så hudfliker som ikke gror er ikke ukjent) Smør inn mer enn hva huden klarer å trekke inn, la de ligge og hvile seg en halvtimestid før du smører igjen. Lurt å gjøre på kvelden for da får olja trekt skikkelig inn i løpet av natten. Litt upraktisk å gå rundt med føtter som er oljete på dagen, selv om de får smørt ut det meste andre gang er det oljete. Gjør dette noen kvelder så blir det nok bedre. Ene ungen liker saltvannsbad, har endel havsalt i vannet. Da smører hun seg ikke alltid etterpå, men lar baina lufttørke istede. Hun andre liker grønnsåpevann, hun smører seg alltid. Bare ikke dra av disse hudfillene, da har du vondt lenge. Jeg går ofte på den bommerten på meg selv. Flink til å si hva ungene skal gjøre eller hjelpe de når de var mindre, meg selv er en helt annen sak. (Vi får nok slike hudfliker sidne vi går veldig mye barbeint uansett årstid eller om det er ute eller inne.) Anonymkode: 805d3...832 Jeg kan ikke bruke fotfil. Da revner de opp og jeg begynner å blø... men tusen takk for tips. Jeg blir aldri kvitt dette 🤔 Anonymkode: 0beea...c4e
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2021 #5 Skrevet 10. juni 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Høres ut som fotsopp. Anonymkode: d9435...f5e Kan det være det altså? 🤔 Anonymkode: 0beea...c4e
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2021 #6 Skrevet 10. juni 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Kan det være det altså? 🤔 Anonymkode: 0beea...c4e Slik jeg tolket det du skrev var fotsopp det første jeg tenkte på. Men hvis det er mer flisete, hard hud, da tenker jeg at du må gjøre noe med det både utenfra og innenfra. Er det hard, oppfliset hud du får under stortåen? Det kan jeg også få innimellom, og da er det som regel alltid fordi jeg ikke har fått i meg riktig mat/tilskudd, eller at jeg ikke har pleiet føttene mine. Kan også få det av å gå i sko som ikke er bra for foten min, men det er sjelden nå, for jeg blir mer og mer opptatt av at sko må være gode å gå i Innenfra er tilskudd med omega3 og sink og C-vitamin ofte hjelpsom mot hud som sprekker og blir hard. Du skriver at du ikke kan bruke fotfil, men det er jeg rimelig sikker på er fordi du enten bruker feil fotfil, eller du bruker filen feil. Bruk aldri den groveste delen på fotfilen. Bruk alltid den fine siden av filen! Når du filer skal du aldri bruke kraft eller makt, kun lette bevegelser. Bruker du den grove siden og/eller for mye kraft når du filer, da river du slik hard, oppfliset hud opp. Hvis det er oppfliset, hard hud du har, så må du heller ikke file på tørr hud. Mye enig i det hun over skriver. Jeg foretrekker følgende fotbad: http://www.gehwol.no/ProductPage.aspx?ProductId=351 Pass på at det er det jeg har linket til, det er best til slike problemer. Det brukes av fotterapeuter også. Jeg liker best Scholl sine fotfiler, og bruker alltid bare den finesiden etter at føttene har vært i fotbadet en stund. Filer forsiktig over hard hud. Har du grove, fliser av hard hud, da kan du tenke at du skal fjerne dem på 2-3 ganger, ikke alt med en gang. Bare forsiktig filing! Etterpå smører jeg inn føttene i en god fuktighetskrem, og umiddelbart etterpå smører jeg på olivenolje eller kokosolje. Jeg gjør det gjerne på kvelden. Tar så på en brødpose på hver fot, tar en sokk utenpå og bruker tøfler eller sko inne til jeg skal legge meg. Akkurat tøfler/sko er viktig, for det kan bli farlig glatt å bare gå med poser/sokker på! Tar av posene når jeg skal legge meg, masserer inn overskuddsolje, og tørker av ev. rester, men som regel er det stort sett alltid trukket inn i huden. Gjør du dette et par ganger i uken har du fine føtter på et par uker. Da er det nok for meg å file litt forsiktig på problemområder (hæl og stortå) en gang eller to i uken når jeg dusjer. Hvis hudflikene du har er større, og ikke harde og oppflisede, da tror jeg det er større sjanse for at det kan være fotsopp. Anonymkode: d9435...f5e
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2021 #7 Skrevet 10. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Slik jeg tolket det du skrev var fotsopp det første jeg tenkte på. Men hvis det er mer flisete, hard hud, da tenker jeg at du må gjøre noe med det både utenfra og innenfra. Er det hard, oppfliset hud du får under stortåen? Det kan jeg også få innimellom, og da er det som regel alltid fordi jeg ikke har fått i meg riktig mat/tilskudd, eller at jeg ikke har pleiet føttene mine. Kan også få det av å gå i sko som ikke er bra for foten min, men det er sjelden nå, for jeg blir mer og mer opptatt av at sko må være gode å gå i Innenfra er tilskudd med omega3 og sink og C-vitamin ofte hjelpsom mot hud som sprekker og blir hard. Du skriver at du ikke kan bruke fotfil, men det er jeg rimelig sikker på er fordi du enten bruker feil fotfil, eller du bruker filen feil. Bruk aldri den groveste delen på fotfilen. Bruk alltid den fine siden av filen! Når du filer skal du aldri bruke kraft eller makt, kun lette bevegelser. Bruker du den grove siden og/eller for mye kraft når du filer, da river du slik hard, oppfliset hud opp. Hvis det er oppfliset, hard hud du har, så må du heller ikke file på tørr hud. Mye enig i det hun over skriver. Jeg foretrekker følgende fotbad: http://www.gehwol.no/ProductPage.aspx?ProductId=351 Pass på at det er det jeg har linket til, det er best til slike problemer. Det brukes av fotterapeuter også. Jeg liker best Scholl sine fotfiler, og bruker alltid bare den finesiden etter at føttene har vært i fotbadet en stund. Filer forsiktig over hard hud. Har du grove, fliser av hard hud, da kan du tenke at du skal fjerne dem på 2-3 ganger, ikke alt med en gang. Bare forsiktig filing! Etterpå smører jeg inn føttene i en god fuktighetskrem, og umiddelbart etterpå smører jeg på olivenolje eller kokosolje. Jeg gjør det gjerne på kvelden. Tar så på en brødpose på hver fot, tar en sokk utenpå og bruker tøfler eller sko inne til jeg skal legge meg. Akkurat tøfler/sko er viktig, for det kan bli farlig glatt å bare gå med poser/sokker på! Tar av posene når jeg skal legge meg, masserer inn overskuddsolje, og tørker av ev. rester, men som regel er det stort sett alltid trukket inn i huden. Gjør du dette et par ganger i uken har du fine føtter på et par uker. Da er det nok for meg å file litt forsiktig på problemområder (hæl og stortå) en gang eller to i uken når jeg dusjer. Hvis hudflikene du har er større, og ikke harde og oppflisede, da tror jeg det er større sjanse for at det kan være fotsopp. Anonymkode: d9435...f5e De er store og myke 🤔 hvis jeg går med pensko uten sokker da begynner jeg å blø. Da rivner de opp 😔😔 jeg har ingen andre plager på beina enn dette. Jeg har lavt stoffskifte hvis det har noe å si Anonymkode: 0beea...c4e
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2021 #8 Skrevet 10. juni 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): De er store og myke 🤔 hvis jeg går med pensko uten sokker da begynner jeg å blø. Da rivner de opp 😔😔 jeg har ingen andre plager på beina enn dette. Jeg har lavt stoffskifte hvis det har noe å si Anonymkode: 0beea...c4e Er de store og myke antar jeg det heller er fotsopp, slik jeg først tippet. Eller at det er hudendringer som er knyttet til stoffskiftet ditt, for det kan man få med lavt stoffskifte. Ta en tur til legen og få det sjekket. Legen kan også ta hudprøve for å sjekke om det ev. er fotsopp. Håper du finner ut av det. Men sånn på siden - bortsett fra sandaler og åpne finsko går jeg aldri i sko uten sokker. Bruker i det minste en slik tå-hæl tynnstrømpe, hvis det er snakk om lave sko. Det gjør stor forskjell og kan hindre blemmer og andre hudproblemer. Anonymkode: d9435...f5e
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2021 #9 Skrevet 10. juni 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Er de store og myke antar jeg det heller er fotsopp, slik jeg først tippet. Eller at det er hudendringer som er knyttet til stoffskiftet ditt, for det kan man få med lavt stoffskifte. Ta en tur til legen og få det sjekket. Legen kan også ta hudprøve for å sjekke om det ev. er fotsopp. Håper du finner ut av det. Men sånn på siden - bortsett fra sandaler og åpne finsko går jeg aldri i sko uten sokker. Bruker i det minste en slik tå-hæl tynnstrømpe, hvis det er snakk om lave sko. Det gjør stor forskjell og kan hindre blemmer og andre hudproblemer. Anonymkode: d9435...f5e Tusen takk for tips ❤ Anonymkode: 0beea...c4e
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2021 #10 Skrevet 11. juni 2021 Bestill time på en fotklinikk, de har ofte bedre peiling enn fastlegen og har sett det meste før. Det finnes alt fra spesielle typer psoriasis som bare opptrer under bena, til allverdens hudproblemer, sopp osv og de vet hva du skal gjøre. Husk at det er forskjell på en fotterapeut som jobber med å holde føtter friske og en fotpleier som jobber med å holde føtter pene. Regner med at begge kan gi deg en pekepinn på hva som feiler huden under tåa, men en fotterapeut kan kanskje hjelpe litt lenger enn det. Anonymkode: 79549...384
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2021 #11 Skrevet 11. juni 2021 Jeg ville bare klippet de bort med negleklipper, renset og satt på plaster. Så gror det. Anonymkode: 79de5...810
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2021 #12 Skrevet 11. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg ville bare klippet de bort med negleklipper, renset og satt på plaster. Så gror det. Anonymkode: 79de5...810 Jeg har prøvd det også 🤔 Anonymkode: 0beea...c4e
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2021 #13 Skrevet 11. juni 2021 Jeg skjønner ærlig talt ikke hva du snakker om, greier ikke se det for meg - kanskje like greit når jeg tenker meg om. Anonymkode: 4b72f...cf8
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2021 #14 Skrevet 12. juni 2021 Nå har jeg klippet vekk flikene Sånn ser det ut 🙈🙈 Anonymkode: 0beea...c4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå