Gå til innhold

Hvor barnslig er jeg egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noe koronofornektende vaksinemotstandere som kjemper med nebb og klør mot koronapass i nær krets. De deler i vilden sky alt de finner av propaganda på FB. Dette er jo folk jeg er glad i, bortsett dra denne siden er de bra folk. Jeg lar de holde på uten motsigelser og vi har en stilltiende greie om at dette skal ikke vi prate om (når vi møtes face to face) siden vi er uenige. Jeg har selvsagt gjort meg noen tanker rundt både vaksine og pass og er ikke nødvendigvis enig i alt jeg heller, men jeg evner å se forbi Norges grenser og ser jo at korona er høyst alvorlig og reell og verden sliter. 
Nå har jeg begynt med nedtelling til jeg skal få vaksine og koronapass på FB, bare for å terge de litt. Og responsen uteblir ikke. Jeg finner det rett og slett underholdende å pirke borti dette her. Er jeg veldig barnslig her eller? 

Anonymkode: aa5f3...bd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, veldig barnslig.

Anonymkode: b9d82...624

Skrevet

Når de går høyt ut og deler sin mening i øst og vest, må de vel kunne tåle litt motstand. Tenker det er bra at de ikke går helt uimotsagt, selv om du sikkert overbeviser dem like lite som de overbeviser deg. 

Skrevet

Det er bra å være litt barnslig.

Anonymkode: 01737...9e3

Skrevet

Det er viktig å ta vare på barnet i seg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har noe koronofornektende vaksinemotstandere som kjemper med nebb og klør mot koronapass i nær krets. De deler i vilden sky alt de finner av propaganda på FB. Dette er jo folk jeg er glad i, bortsett dra denne siden er de bra folk. Jeg lar de holde på uten motsigelser og vi har en stilltiende greie om at dette skal ikke vi prate om (når vi møtes face to face) siden vi er uenige. Jeg har selvsagt gjort meg noen tanker rundt både vaksine og pass og er ikke nødvendigvis enig i alt jeg heller, men jeg evner å se forbi Norges grenser og ser jo at korona er høyst alvorlig og reell og verden sliter. 
Nå har jeg begynt med nedtelling til jeg skal få vaksine og koronapass på FB, bare for å terge de litt. Og responsen uteblir ikke. Jeg finner det rett og slett underholdende å pirke borti dette her. Er jeg veldig barnslig her eller? 

Akkurat det synes jeg bare du skal fortsette med😊 De ber jo på en måte om det. 

Skrevet (endret)

Det er så man kunne skaffet seg fb bare av den grunn. Håper de klør.

Endret av sug lut
Skrevet

Hvorfor er egentlig vaksinemotstandere så imot Koronapasset, er det fordi de ikke selv vil kunne få det?

Anonymkode: 0b057...ea8

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er egentlig vaksinemotstandere så imot Koronapasset, er det fordi de ikke selv vil kunne få det?

Det herligste er de som sier at de aldri i verden kommer til å *laste ned det passet* .. sånn når alle har det inne på helsenorge. Alle kan bruke pass. Vaksinert eller ikke😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (34 minutter siden):

Det herligste er de som sier at de aldri i verden kommer til å *laste ned det passet* .. sånn når alle har det inne på helsenorge. Alle kan bruke pass. Vaksinert eller ikke😊

Du lurte jo på i går om koronapasset var en app. Da er det ikke så rart om andre og tror det. Ingen grunn til å være så høy på pæra.

Anonymkode: 06cee...f5c

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du lurte jo på i går om koronapasset var en app. Da er det ikke så rart om andre og tror det. Ingen grunn til å være så høy på pæra.

Anonymkode: 06cee...f5c

Jeg lurte på om det kom en app. Jeg visste at det lå info på helsenorge. DET har vært kommunisert hele veien. Det jeg lurte på var hvorvidt det skulle lages en app også . 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fordi det grupperer borgerne som «snille og slemme» eller «smarte og dumme» om du vil, enkelt forklart. Og at vaksine er frivillig men at man mister rettigheter om man ikke vil ta vaksinen. 

Skrevet

Hehe, dette er min humor. Deilig smålighet. 🤩

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fordi det grupperer borgerne som «snille og slemme» eller «smarte og dumme» om du vil, enkelt forklart. Og at vaksine er frivillig men at man mister rettigheter om man ikke vil ta vaksinen. 

Som med alt annet i samfunnet? Egne valg og handlinger styrer hvilke muligheter man får i livet?

F. eks.

Ikke lov å kjøre bil/båt/fly mm. uten gyldig førerbevis.

Lov å røyke, men ikke over alt. 

Lov å drikke alkohol, men da utelukker man f.eks. bilkjøring, jobb og en del andre ting mens man er alkoholpåvirket.

Man mister jobben om man ikke overholder diverse skrevne og uskrevne regler ved arbeidsplassen. osv osv.

Alle andre pass/godkjenninger/bevis/sertifikater i samfunnet er vi jo vant til, men koronapasset må man kanskje protestere litt på før det også blir en del av hverdagen`?

Nå er det mulig å få "grønt koronapass" uten å være vaksinert, bare ved å ha tatt en negativ test innen de siste 48 (?) timene, så akkurat koronapasset grupperer oss i mindre grad enn mye annet i samfunnet.

Anonymkode: 8e718...17f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...