Gå til innhold

Apropos omfordeling av vaksiner - synes dere dette er greit?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er heller ikke det jeg sier. Det jeg sier at disse bivirkningene ikke kan gå under kategorien "koselig". Synes du det er koselig å ha vondt i hodet?

Anonymkode: c9624...13b

Men nå var det vel ikke bivirkningene hun kalte koselig da 😅 Kan det være litt mer frihet, treffe venner og gå på skolen igjen 🤔 Bare vill gjetning, men... mulig hun synes det er koselig. 

Anonymkode: 020fb...c9e

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men nå var det vel ikke bivirkningene hun kalte koselig da 😅 Kan det være litt mer frihet, treffe venner og gå på skolen igjen 🤔 Bare vill gjetning, men... mulig hun synes det er koselig. 

Nettopp. Eller at hun rett og slett setter pris på at de unge blir prioritert. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Eller at hun rett og slett setter pris på at de unge blir prioritert. 

Og hvorfor skal de egentlig prioriteres foran eldre i risikogruppa som jobber med barn og unge og utsetter seg for masse smitte hver dag på jobb? 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og hvorfor skal de egentlig prioriteres foran eldre i risikogruppa som jobber med barn og unge og utsetter seg for masse smitte hver dag på jobb? 

Var det ordet koselig eller at hun blir prioritert som var problemet ? Lurer du på hvorfor vurderingen er som den er så finner du helt sikkert en begrunnelse fra de som har bestemt dette hvis du søker . 

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Var det ordet koselig eller at hun blir prioritert som var problemet ? Lurer du på hvorfor vurderingen er som den er så finner du helt sikkert en begrunnelse fra de som har bestemt dette hvis du søker . 

OMG :D

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det må nesten de som avgjør fordelingen svare på. En ting er sikkert, alle skal få, bare ikke akkurat nå 😂

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

De fra Oslo synes selvsagt det er greit. Nå kan de få slippe å ta vaksine i ferien, antagelig reise til syden og ikke minst kan de reise på ferie til oss andre i Norge som ikke får vaksinert oss på lenge. Det står jo ikke «vaksinert» i panna på folk, så vi som bor på ulike turiststeder og ennå ikke er ferdig vaksinert med risikogrupper må isolere oss fra vårt eget nærområdet. 

Anonymkode: 9f72d...f73

Jeg er ikke fra Oslo, og syns likevel at det er greit. 

Anonymkode: 4443a...a4e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er heller ikke det jeg sier. Det jeg sier at disse bivirkningene ikke kan gå under kategorien "koselig". Synes du det er koselig å ha vondt i hodet?

Som sagt, ingen bivirkninger her overhodet. Ikke vondt, ikke syk, ikke noe som helst. Worst case scenario trenger ikke slå til, vet du. Noen ting i livet går helt greit og problemfritt. I min utvidete familie er nå elleve vaksinert, åtte av oss med to doser, og ingen av oss har merket noe.

Anonymkode: 1f2eb...dfa

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Som sagt, ingen bivirkninger her overhodet. Ikke vondt, ikke syk, ikke noe som helst. Worst case scenario trenger ikke slå til, vet du. Noen ting i livet går helt greit og problemfritt. I min utvidete familie er nå elleve vaksinert, åtte av oss med to doser, og ingen av oss har merket noe.

Anonymkode: 1f2eb...dfa

Statistikk på at over 80 prosent får smerter, er ikke "worst case scenario", det er normalen. Din familie må være rare.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Statistikk på at over 80 prosent får smerter, er ikke "worst case scenario", det er normalen. Din familie må være rare.

Rare fordi de ikke har fått bivirkninger? Du synes ikke at kranglingen din har tippa litt over kanten

Anonymkode: dd4cf...5ff

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Rare fordi de ikke har fått bivirkninger? Du synes ikke at kranglingen din har tippa litt over kanten

Det jeg sier, er at STATISTIKKEN, altså offentlige tall, som FHI selv publiserer, sier at over 80 prosent får vondt på stikkstedet, og majoriteten får andre ubehagelige symptomer. Så hvis hele din familie på elleve personer ikke har merket noen verdens ting, er dere en del av disse under 20 prosentene. Det skal godt gjøres at hele familien faller inn under akkurat denne kategorien. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det jeg sier, er at STATISTIKKEN, altså offentlige tall, som FHI selv publiserer, sier at over 80 prosent får vondt på stikkstedet, og majoriteten får andre ubehagelige symptomer. Så hvis hele din familie på elleve personer ikke har merket noen verdens ting, er dere en del av disse under 20 prosentene. Det skal godt gjøres at hele familien faller inn under akkurat denne kategorien. 

Er ikke * Vondt* litt opp til hver og en å vurdere ? Jeg opplevde lett trykk rundt stikkstedet i 2-3 timer. Går det under vondt eller ingenting? For min del er det virkelig ingenting . 

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Er ikke * Vondt* litt opp til hver og en å vurdere ? Jeg opplevde lett trykk rundt stikkstedet i 2-3 timer. Går det under vondt eller ingenting? For min del er det virkelig ingenting . 

Det vet jeg ikke.

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er ikke min familie, men ingen jeg kjenner har fått bivirkninger heller, inkludert meg selv.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke min familie, men ingen jeg kjenner har fått bivirkninger heller, inkludert meg selv.

Jeg kjenner folk som har blitt litt øm i armen , men ingen har beskrevet det som vondt 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

En gang til: Fordi å vaksinere gruppen med størst spredning i området med mest smitte vil komme oss alle tilgode. Også oss som bor langt unna hovedstaden. 

Anonymkode: 0fdc1...3cf

13 hours ago, Anonym bruker said:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OQwnjO/i-oslo-faar-liv-18-vaksine-i-troms-maa-marit-63-vente

Statistisk sett har Marit mye større sjanse for alvorlig forløp av korona enn Liv. Likevel prioriteres sistnevnte. 

helt greit, de unge har lidd veldig under korona

Anonymkode: 035ec...dd4

• Opprett ny...