Gå til innhold

Apropos omfordeling av vaksiner - synes dere dette er greit?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Krenka må virkelig være årets ord 2021.

Anonymkode: f89a3...e59

Jeg trodde at det var årets ord i 2018, og at vi var ferdig med det for lengst? Det var kult med #staykrenka den gangen, men nå er det bare platt og kjedelig. Gjesp.

Anonymkode: c9624...13b

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Passer godt at de vaksinerer 18 åringene i Oslo før helsepersonell eller de i risikogruppene samtidig med at koronapasset kommer. Da får iallefall de unge i Oslo dratt til syden i sommer. 

Spesielt at det uttales at det er "koselig å bli vaksinert". Kunne jo brukt "viktig" eller noe men neida...det er koselig gitt.

Du går jo rett i fella til klikkhorene i media da, det er ikke tilfeldig at de setter akkurat dette opp mot hverandre i en artikkel. Hvis media var sitt ansvar bevisst ville de ikke satt navn og bilde på en attenåring i sammenheng med skjevfordeling. Det fremstilles nesten som Liv har rappa vaksinen til Marit. 

Blir feil for noen uansett hva de gjør, sier de nei er det feil, sier de ja er det feil. Synes de det er koselig er det feil. Betyr det noe om hun sier koselig eller viktig?

Vi ligger uansett godt an sett i verdenssammenheng, da kan man virkelig begynne å snakke om urettferdighet. 11 millioner jenter står nå i fare for å miste skolegang grunnet denne pandemien 😓

Da tenker jeg at som 39 år i en kommune som må gi fra seg vaksiner, så er det ikke så hakke gale allikevel. 

Anonymkode: 020fb...c9e

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Og man er stokk dum når man er 18, altså? Det er jo ingenting koselig med å få frysninger, feber, smerter og dårlig allmenntilstand i flere dager etter vaksinen. Det er viktig å vaksinere seg, både for sin egen del og andre, men det er ingenting koselig ved det. Synes du det er koselig med feber og smerter? Men folk har jo forskjellige preferanser, noen liker jo å ha det vondt.

Ingen bivirkninger overhodet. Ikke overdrive nå da. Det er ikke sikker alt alltid går verst mulig.

Anonymkode: 1f2eb...dfa

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ingen bivirkninger overhodet. Ikke overdrive nå da. Det er ikke sikker alt alltid går verst mulig.

Det er alltid bivirkninger. Fakta om godkjente koronavaksiner - Legemiddelverket

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er alltid bivirkninger. Fakta om godkjente koronavaksiner - Legemiddelverket

Noen opplever bivirkninger og andre ikke. De aller fleste som opplever det vil oppleve det som lette og håndterbare bivirkninger. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Noen opplever bivirkninger og andre ikke. De aller fleste som opplever det vil oppleve det som lette og håndterbare bivirkninger. 

Er du lege?

Annonse

Over 80 prosent opplever smerter rundt stikkstedet. Vi snakker ikke om at bivirkningene er uhåndterbare, men at vaksineringen vil for de aller fleste bli forbundet med ubehag. Det advares om det på vår kommunes hjemmeside, for eksempel - at de aller fleste får ett eller flere av symptomene som smerter rundt stikkstedet, feber, frysninger, muskelsmerter, brekninger, hodepine eller nedsatt allmenntilstand. Det er ingenting koselig ved det. Men det er viktig å vaksinere seg, til tross for ubehaget.

Nei , men dette er greit kommunisert av de som jobber med slikt

Rart, for i vår kommune kommuniseres noe helt annet. Vi har kanskje bare leger med falsk diplom her?

Over 80 prosent opplever smerter rundt stikkstedet. Vi snakker ikke om at bivirkningene er uhåndterbare, men at vaksineringen vil for de aller fleste bli forbundet med ubehag. Det advares om det på vår kommunes hjemmeside, for eksempel - at de aller fleste får ett eller flere av symptomene som smerter rundt stikkstedet, feber, frysninger, muskelsmerter, brekninger, hodepine eller nedsatt allmenntilstand. Det er ingenting koselig ved det. Men det er viktig å vaksinere seg, til tross for ubehaget.

Feil bruk av ordet koselig . Thats it . Ingen stor greie 

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Hvorfor fortsetter du å gnåle om det da? La folk få ha andre meninger enn deg, djeses.

Anonymkode: dd4cf...5ff

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (10 minutter siden):

Nettopp. Hvorfor henger du deg opp i at vi synes det er feil språkbruk? Skader det deg på noen måte? 

Nettopp. Hvorfor henger du deg opp i at vi synes det er feil språkbruk? Skader det deg på noen måte? 

De aller fleste er enig i at det var feil ord som ble brukt. Jeg reagerer på at du og andre ikke klarer å være overbærende med en ung jentes bruk av ordet. 

De aller fleste er enig i at det var feil ord som ble brukt. Jeg reagerer på at du og andre ikke klarer å være overbærende med en ung jentes bruk av ordet. 

Folk må få reagere på hva de vil - jeg og andre reagerer på at du må henge deg opp i alt.

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Hvorfor reagerer du på det? Må alle sammen ha samme mening om alt? Skal jeg begynne å reagere på absolutt alt du skriver og hakke på hvert eneste innlegg, bare fordi jeg har en annen mening?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor reagerer du på det? Må alle sammen ha samme mening om alt? Skal jeg begynne å reagere på absolutt alt du skriver og hakke på hvert eneste innlegg, bare fordi jeg har en annen mening?

Det må du gjøre som du vil med...men en bruker skal ikke diktere hva folk får reagere på eller ikke.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det må du gjøre som du vil med...men en bruker skal ikke diktere hva folk får reagere på eller ikke.

Nettopp - og en bruker skal heller ikke diktere hva andre skal skrive og hvilke meninger andre skal ha. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (30 minutter siden):

Akkurat det har vi fått med oss. Opptil flere ganger. Kanskje du kan la andre slippe til nå? Uten å legge deg opp i hva andre reagerer på. En oppegående 18 åring burde virkelig klare å bruke et annet ord enn koselig i denne sammenhengen. Helt og dypt seriøst mener jeg det. 

Anonymkode: 19c44...517

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Akkurat det har vi fått med oss. Opptil flere ganger. Kanskje du kan la andre slippe til nå? Uten å legge deg opp i hva andre reagerer på. En oppegående 18 åring burde virkelig klare å bruke et annet ord enn koselig i denne sammenhengen. Helt og dypt seriøst mener jeg det. 

Du er jo opphengt i dette, har du så vondt inni deg?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vel. Jeg tør påstå at alle unntatt du driter i bivirkninger man ikke merker, altså. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vel. Jeg tør påstå at alle unntatt du driter i bivirkninger man ikke merker, altså. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du er jo opphengt i dette, har du så vondt inni deg?

Hva er jeg opphengt i? Det må da gå an å skrive ett innlegg uten å bli karakterisert som opphengt? 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er heller ikke det jeg sier. Det jeg sier at disse bivirkningene ikke kan gå under kategorien "koselig". Synes du det er koselig å ha vondt i hodet?

• Opprett ny...