Gå til innhold

Ikke alle er kommet like langt med vaksinering nek

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nå som det er lite smitte i Oslo og har vært det en stund så bør de gå tilbake til opprinnelig fordeling av vaksiner. 

skjønner at det har vært utfordrende med det strenge regime i Oslo, men aktiviteter særlig for barn har vært stengt i hele landet. 

Det at de gjorde om på vaksineringen er egentlig veldig fint også mtp alder, men statistikk sett så er det de som har små barn altså foreldre da satt sist i vaksinekøen. 

siden mye av vaksinene ble omfordelt fra sørlandsbyen jeg bor i (som da alle ferierer i) så vil jeg som er i siste gruppe bli ferdigvaksinert i november. Det er nesten et halvt år til vår hverdag kan bli litt normal igjen. Det gjør også at vi ikke kan være i byen vår sånn som vi ønsker fordi det er større sjanse for å bli smittet så vi blir isolert mer. 
for selv om de er vaksinert de som kommer ned hit kan de fremdeles dra med seg smitte. 

Ser litt mørkt på sommeren nå for nå er vi også lei

Anonymkode: 7ad0c...c3e

Jeg tilhører gruppe 9 og bor i Ullensaker. En av de kommunene som har vært hardest rammet av denne pandemien og har fått ekstra doser. Jeg vil ikke være ferdig vaksinert før i midten av september. 

Så store forskjellen er det nok ikke hvis du tilhører gruppe 11. 

Anonymkode: 32aba...c43

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tilhører gruppe 9 og bor i Ullensaker. En av de kommunene som har vært hardest rammet av denne pandemien og har fått ekstra doser. Jeg vil ikke være ferdig vaksinert før i midten av september. 

Så store forskjellen er det nok ikke hvis du tilhører gruppe 11. 

Har du fått første dose da?

Anonymkode: 333b8...ff9

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Skal ha første dose på onsdag. Andre dose blir 15 september. 

Jeg får ikke første dose før etter sommerferien. Hos oss begynner man med gruppen 18-24 og 45-50 om to uker. Vaksineringen vil foregå i cirka tre uker. Så skal de ta alle andre per årskull. De begynner med 25-åringer og går oppover. Jeg er 42, så er helt sist i køen. 

Anonymkode: 3ff36...e06

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg får ikke første dose før etter sommerferien. Hos oss begynner man med gruppen 18-24 og 45-50 om to uker. Vaksineringen vil foregå i cirka tre uker. Så skal de ta alle andre per årskull. De begynner med 25-åringer og går oppover. Jeg er 42, så er helt sist i køen. 

Du tilhører gruppe 10 (18-24 og 40-44) sammen med 18-24, og denne fordelingen har FHI fastsatt og kommunen kan ikke fravike denne bestemmelsen. Hvis de begynner med gruppe 18-24 år om 2 uker begynner de med din aldersgruppe på samme tidspunkt. Hvis kommunen ikke gjør det bør du ringe dem og spørre hvorfor de bryter vaksinerekkefølgen som de er pålagt å følge.

Anonymkode: 0bd36...56f

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nå var det anonym …c3e som sutret over å være i siste gruppe og ikke være ferdigvaksinert før i november jeg svarte. Forøvrig bør du som anonym over her presiserer, sette deg bedre inn i reglene før du klager. Du er en av de som blir kalt inn sammen med 18-25 åringen. 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du tilhører gruppe 10 (18-24 og 40-44) sammen med 18-24, og denne fordelingen har FHI fastsatt og kommunen kan ikke fravike denne bestemmelsen. Hvis de begynner med gruppe 18-24 år om 2 uker begynner de med din aldersgruppe på samme tidspunkt. Hvis kommunen ikke gjør det bør du ringe dem og spørre hvorfor de bryter vaksinerekkefølgen som de er pålagt å følge.

Anonymkode: 0bd36...56f

Starter de fra 25 i gruppe 11? Snakkas, den hadde jeg flaks med, 39 år i en minuskommune 😅 Siste dritten blant dritten i midten 😂 Kan vel si såpass at vaksinen er i det minste testet godt ut før jeg får den 🤓

Anonymkode: 98966...9d3

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Starter de fra 25 i gruppe 11? Snakkas, den hadde jeg flaks med, 39 år i en minuskommune 😅 Siste dritten blant dritten i midten 😂 Kan vel si såpass at vaksinen er i det minste testet godt ut før jeg får den 🤓

Fyller du 39 i år?

Anonymkode: 144cf...86a

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Fyller du 39 i år?

Anonymkode: 144cf...86a

Akkurat fylt 39. Satset på at mange skulle på ferie i år og en åpning for restdose, men da spørs det om de er i gang med min gruppe i sommer 🤔 

• Opprett ny...