Gå til innhold

Hva ville dere gjort i vår situasjon? Trenger tips og råd angående utenlandsreise.

Anbefalte innlegg

Vi overtok et lite hus i Spania, rett før korona. Vi har kun vært der en gang (overtakelsen), og har dermed ikke fått noen relasjon til andre. Har dermed heller ikke fått gitt nøkkel til noen som kan sjekke det. Dermed har vi et sterkt ønske om å reise ned en tur, for å gjøre forefallende arbeid, ordne opp med strøm og forsikring (til nå har de forrige eierne betalt, og vi har satt inn til dem hver måned).

Mannen kommer nok til å få første vaksinedose før han får ferie. Da vil det gå tre uker før han er hjemme i Norge igjen. Da vil sannsynligheten være stor for å kunne ta karantenen hjemme. 

Jeg regner med at jeg vil få tilbud om vaksine mot midten/ slutten av juli. Forhåpentligvis vil smitten i Spania fortsette å synke, slik at de i løpet av sommeren vil gå fra rødt til rosa. Da vil de med negativ test også få karantenen hjemme.

Så til spørsmålet:

Hva hadde dere gjort om dere var oss? Jeg er fristet til å hoppe på et fly, så snart jeg får ferie. Da kan Jeg rydde og vaske ut. Det er nok MYE støv og diverse rundt forbi, både ute og inne. Mannen får ferie ei uke etter meg, da kommer han ned. Da må vi bestille tid til diverse kontor (strøm og forsikring), slik at det blir ordnet. Så snart jeg får sms med varsel om vaksinering, vil jeg ha fire uker på å velge tid. Da bestiller jeg så sent jeg kan. Bestiller flybillett hjem, tar karantenen og får vaksine i etterkant.

Hvordan hadde dere gjort det i vår situasjon? Har noen av dere vært på reiser? Hvilke råd vil dere gi oss? Det eneste som gjør at vi er i tvil, er tanken på å tilbringe karantenen på hotell...

Anonymkode: 97daa...d78

Fortsetter under...

Hei du! Jeg ville avventet bestilling av fly. Mer info om karantene er ventet å komme . Jeg personlig tror vi får vite mer når det blir mer klarhet rundt koronapasset. Eu landene sitter i møte i kveld for å bli enige om regler. Med andre ord ; jeg ville ventet litt til. Jeg personlig hadde ikke gamblet på karantenehotell . Du må selv bestemme hvorvidt du kan akseptere hotell dersom det blir sånn. Spania har gode tall nå og det går riktig vei! Masse lykke til😊

Jeg ville kontaktet et firma som kunne gjøre vaktmesyertjenester ol og ventet med reise til anbefalingen om ikke å reise blir opphevet.

(Så snart som mulig hadde jeg kvittet meg med stedet. Det er mye styr med feriested i et annet land. Best å selge før dere får forhold til stedet.)

Anonymkode: 3f38e...ca9

Alt dette du nevner kan fikses via firma der nede. Reis hvis dere MÅ men da må dere planlegge for karantene hotell som er helt rett og rimelig. 

Anonymkode: 26b48...9cf

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg ville kontaktet et firma som kunne gjøre vaktmesyertjenester ol og ventet med reise til anbefalingen om ikke å reise blir opphevet.

(Så snart som mulig hadde jeg kvittet meg med stedet. Det er mye styr med feriested i et annet land. Best å selge før dere får forhold til stedet.)

Jeg tipper de som faktisk har kjøpt hus der kommer til å beholde huset sitt altså. Pandemien vil gå over.

Annonse

Det er vel bare å ta høyde for karantene da? Jeg ville ikke ventet med å bestille billetter, du kan tenke deg det trykket som kommer dagen de publiserer passet og lettelser? Skulle det klaffe helt feil med vaksinen er det nok av folk som sitter klare til å ta timen, det er ikke slik at du aldri får den om du uheldigvis må utsette. 

Anonymkode: a09b2...b4d

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

Jeg tipper de som faktisk har kjøpt hus der kommer til å beholde huset sitt altså. Pandemien vil gå over.

Jeg svarte på hva jeg hadde gjort, som hun spurte om. Det trenger ikke du blande deg i.

Jeg ville reist ned. Vi skal ned i slutten av juni for å se til huset vårt i Spania. Heldigvis er vi begge fullvaksinert, slik at vi slipper karantenehotell ihvertfall. 

Anonymkode: 26823...146

Da har vi bestemt oss for at jeg reiser ned nokså med en gang jeg får ferie. Mannen, som vil ha fått 1. dose, reiser ned i juli. Han vil uansett slipper karantenehotell, grunnet vaksinen. Da smitten er på vei ned i Spania, håper vi at jeg også slipper hotellet.

Problemet er ikke å ta karantenen etter turen. Den er vi helt for. Den store utfordringen er å bli innestengt på et hotellrom.

Det er ikke et alternativ for oss å selge. Akkurat nå kan vi heller ikke få et firma til å gjøre vedlikehold, da de ikke har nøkkel. Det er en av de tingene vi vil ordne😉.

hi

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da har vi bestemt oss for at jeg reiser ned nokså med en gang jeg får ferie. Mannen, som vil ha fått 1. dose, reiser ned i juli. Han vil uansett slipper karantenehotell, grunnet vaksinen. Da smitten er på vei ned i Spania, håper vi at jeg også slipper hotellet.

Problemet er ikke å ta karantenen etter turen. Den er vi helt for. Den store utfordringen er å bli innestengt på et hotellrom.

Det er ikke et alternativ for oss å selge. Akkurat nå kan vi heller ikke få et firma til å gjøre vedlikehold, da de ikke har nøkkel. Det er en av de tingene vi vil ordne😉.

hi

Så bra dere kom fram til noe som fungerer for dere😊. God tur og ikke minst gratulerer med nytt hus.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

hi

Det går an å sende en nøkkel i posten hvis dere ønsket det.

Annonse

Anonym bruker skrev (På 9.6.2021 den 0.37):

Det kan også hende at du kan få tatt vaksinen i Spania.

Anonymkode: d628f...e36

Den vil jo ikke gjelde her...

Anonymkode: 61e0f...664

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det går an å sende en nøkkel i posten hvis dere ønsket det.

Neida, det er alltid en grunn til at man bare «mååååå» reise og da er det viktig å ha unnskyldningen til hvorfor man «må». 

Anonymkode: 26b48...9cf

• Opprett ny...