Gå til innhold

Hjelp! Har jeg rett på ferie med dagpenger eller feriepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har allerede snakket med nav men han visste ikke. Er det noen som kanskje er i samme situasjon som meg og vet? Jeg mottok dagpenger i 2 år, brukte opp retten til dagpenger i november 2020, fikk gjennopptatt dagpengeperioden pga særregler korona. Fra 1 februar 2021 med videre rett til dagpenger til 1 oktober 2021. Jeg benyttet ikke noe ferie i fjor..da sto det at jeg hadde krav på 20 dager ferie med dagpenger men benyttet meg ikke av det i fjor. Jeg blir ikke klok på de innviklede reglene til nav..han jeg snakket med på nav idag sa at jeg står i null..

Anonymkode: 3fe0a...7ac

Fortsetter under...

Skrevet

Samme her, spurt nav men de vet ikke. Har fått ulike svar. Hvem lager reglene?🙄

Jeg har akkurat som deg 20 dager igjen med dagpenger. Derfor har jeg ikke krav på feriepenger mener de. Men jeg kan bruke de 20 dagene og fortsatt motta dagpenger. Unntaket er hvis jeg er i tiltak, da kan jeg ikke ta ut ferie. Fint at jeg er i tiltak da, verken ferie med dagpenger eller feriepenger i sikte her.

Anonymkode: 15938...938

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Samme her, spurt nav men de vet ikke. Har fått ulike svar. Hvem lager reglene?🙄

Jeg har akkurat som deg 20 dager igjen med dagpenger. Derfor har jeg ikke krav på feriepenger mener de. Men jeg kan bruke de 20 dagene og fortsatt motta dagpenger. Unntaket er hvis jeg er i tiltak, da kan jeg ikke ta ut ferie. Fint at jeg er i tiltak da, verken ferie med dagpenger eller feriepenger i sikte her.

Får du ikke lov å ta ut ferie hvis du er i tiltak 😮 jeg er også i tiltak 😯 sa dem virkelig at du ikke får lov å ta ferie når du er i tiltak? Jeg har ikke planlagt nøyaktig dato for når jeg skulle ta ut ferie og jeg ante ikke dette 😯😯😯 helt sykt..jeg er alenemor med barn i barnehage som holder stengt i juli

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Får du ikke lov å ta ut ferie hvis du er i tiltak 😮 jeg er også i tiltak 😯 sa dem virkelig at du ikke får lov å ta ferie når du er i tiltak? Jeg har ikke planlagt nøyaktig dato for når jeg skulle ta ut ferie og jeg ante ikke dette 😯😯😯 helt sykt..jeg er alenemor med barn i barnehage som holder stengt i juli

Jeg fikk det svaret ja, kan ikke ta ferie fra tiltak. Er også alenemor, og stengt i hele juli. Men jeg må ringe igjen, er så slitsomt å få 5 ulike svar på 5 like spørsmål bare fordi det er 5 ulike mennesker som svarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...