Gå til innhold

Vil bytte ut røyken med snus. Men har IKKE peil, hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Ikke med snus. Jeg slutta i flere måneder, så det stod ikke på viljestyrken. Men jeg fungerte rett og slett ikke i toppen. Følte meg full og jævlig hele tiden, det var virkelig ikke et liv.

Sigaretter kan man stumpe på dagen uten de største fysiske abstinensene. 

Anonymkode: 35453...b8b

Snakket om sigaretter 😊

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du er ufin, når du sier at HI ikke klarer det hun har bestemt seg for. Hun spurte jo ikke om noen trodde hun ville greie det, derfor er det ufint å si slik.  Og hun spurte ikke om hva som var best for å slutte, hun spurte om tips til snus. 

Anonymkode: 26768...c79

Nei, hn er ikke ufin. Ufin er å si at man ikke tror noen klarer det fordi hn er en jævla nikotinavhengig dust.

Anonymkode: fd502...140

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Snakket om sigaretter 😊

Nei, hn er ikke ufin. Ufin er å si at man ikke tror noen klarer det fordi hn er en jævla nikotinavhengig dust.

Anonymkode: fd502...140

Hjelpes

Anonymkode: 26768...c79

Jeg ville prøvd å kutte ut røyken helt og ikke erstatte den med snus. Jeg røykte i 11 år og klarte å slutte to ganger på dagen(da jeg ble gravid med barna mine) ingen problem. Begynte så å snuse og stoppet å røyke. Da vi planlagte nr 3 og jeg skulle slutte med snusen var det helt jævlig. Begynte å snuse igjen etter jeg var ferdig å amme, har prøvd flere ganger å slutte å snuse, men det er utrolig vanskelig. Mye lettere å slutte å røyke enn å snuse 

Anonymkode: ea0b0...048

Jeg erstattet røyk med snus og det var kjempe enkelt å slutte å røyke, så ble jeg gravid og sluttet selvfølgelig med snusen. Det var ikke lett men fikk egentlig ikke noen særlige fysiske abstinenser🤔 Men selv om jeg har sluttet i 2 år savner jeg fortsatt snusen men ikke røyken🥴 

Anonymkode: fe62e...5ab

Jeg sluttet ved å bruke plaster, og trappe gradvis ned på styrken på dem. Brukte et år på å trappe ned plaster, og har nå vært helt uten en stund. Det er en mye mer behagelig måte å slutte på. 

Anonymkode: eb743...98b

Annonse

Siden du selv sier at du ikke har peil. Her er et råd: IKKE begynn med snus. Om du trenger nikotin, velg hva som helst annet, tyggis, plaster, spray, inhalator, men ikke snus. Snus blir ofte en opptrapping av nikotinbruk heller enn en nedtrapping, for tenk hvor mange ganger du kan legge en snus under leppa i tilfeller der du ikke kunne tatt en røyk? På kino, på sengekanten, i sofaen, på kontoret, på bussen, og om du har funnet en snus du liker, så kan jeg garantere deg at du kommer til å gjøre det. De røykerne jeg kjenner som har gått over til snus klarer ikke å slutte. De som enten kutta røyken tvert eller gikk til plaster, tyggis eller damping har alle slutta. Snus er å gjøre det verre for deg selv, og siden du ikke har peil, hør på alle de i denne tråden som sier at det ikke er lurt å velge snus om målet er å slutte med nikotin på sikt. 

Anonymkode: 8efde...496

Jeg gjorde det samme for 1 1/2 år siden.

Jeg gikk for en supersterk snus da🙈 Epok 7 Freeze X Strong.

I starten hendte det at jeg tok to snus i munnen..

Jeg er glad jeg byttet ut røyk til snus.

Jeg snuser ikke så mye. Har en boks i litt over 3 dager. Med tanke på at jeg sikkert røykte 12-15 røyk om dagen så er dette et pluss for meg.

Lykke til🙂

Anonymkode: 66cfe...3cc

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ja jeg vet, og jeg har det, men fikk ikke helt dreisen på det. Syns det er så mye styr med å bytte den koilen, vaske den for gris, lade osv

Anonymkode: 68347...6c2

Jeg røykte i 29 år og prøvde damping mange mange ganger, fikk det ikke til. Så måtte jeg slutte av økonomiske årsaker og da gikk det, akkurat som hjernen skjønte det. Nå har jeg dampet i over to år og er stor fornøyd. Masse lykke til, dette fikser du!

Daquiry skrev (31 minutter siden):

Jeg røykte i 29 år og prøvde damping mange mange ganger, fikk det ikke til. Så måtte jeg slutte av økonomiske årsaker og da gikk det, akkurat som hjernen skjønte det. Nå har jeg dampet i over to år og er stor fornøyd. Masse lykke til, dette fikser du!

Ja, Kanskje det blir enklere når jeg må pga økonomien. Det er jo «gratis» å dampe i forhold 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, Kanskje det blir enklere når jeg må pga økonomien. Det er jo «gratis» å dampe i forhold 

Jepp! Prøv deg frem med ulike smaker. Jeg bruker mentol. Det tar noen dager å bli vant til det, men det gjorde det jo også med sigaretten 😊

Daquiry skrev (41 minutter siden):

Jepp! Prøv deg frem med ulike smaker. Jeg bruker mentol. Det tar noen dager å bli vant til det, men det gjorde det jo også med sigaretten 😊

Jeg har masse smaker, men de er uten nikotin. Får kjøpe noen av de jeg har, og liker, med nikotin :)

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg har aldri snusa, men innser at jeg ikke kommer unna nikotinen sånn ting er i livet akkurat nå. 

Jeg vil ha mentol/mint, og så tynn som mulig. Hva velger jeg da? 

*Rookie*

Epok no12 frosty green. Hvit snus med mintsmak, og er enda mindre enn vanlig. Syns ikke under leppa i det hele tatt. Veldig god! 

Anonymkode: 239b3...7d9

Annonse

Jeg klarte å slutte å røyke ved hjelp av snus og er utrolig glad for det. Plager meg ikke å at jeg snuser i det hele tatt, koser meg med det.

Anbefaler Mocca black eller Mocca pink. Små porsjonssnus med lite nikotin. Anbefaler å ha noe å drikke ved siden av (kaffe, te eller annet), i starten kan det være litt ekkelt hvis «snussmaken» blir for voldsom.

Lykke til! Snus er SÅ mye bedre enn røyk!

Anonymkode: 9cdd5...33f

Å bytte røyk med snus er å bytte fra en avhengighet... til en som er enda verre å komme seg bort fra.

Velg plaster og/eller tyggegummi, HI. Ikke skap deg nye problemer nå som du allerede har utfordringer. Det er flott at du ønsker å slutte å røyke! Bare pass på at du ikke velger en "løsning" som på sikt gir deg større problemer med å bli kvitt avhengigheten, slik snusen vil gjøre.

Anonymkode: 7a445...814

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...