Gå til innhold

Er du fornøyd med navnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Skulle likt å visst hva dere heter også. Både dere som er fornøyd og dere som er mindre fornøyd. 
Jeg heter Kristin, og har alltid likt navnet mitt. 

Anonymkode: f11db...0bc

Kristin ville jeg gjerne brukt på en datter. Tradisjonsrikt, stødig og vakkert. Dertil et familienavn. Jeg liker ikke mitt eget navn, men det er så sjeldent at jeg ikke vil legge det ut. 

Anonymkode: b76b8...8b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagfrid, liker det ikke.

Anonymkode: b02c2...0ae

Skrevet

Sjeldent, nordisk navn med harde konsonanter. Hater det.

Anonymkode: 95e4b...b95

Skrevet

Heter Nina. Aldri vurdert å bytte, men synes jeg har et kjedelig navn. 

Anonymkode: ee314...850

Skrevet

nei jeg har hatet det hele tiden og satte på meg et mellomnavn men bruker dette navnet til vanlig. Er de hjemme som kaller meg det gamle navnet, jeg presenterer meg alltid som det nye. Etternavnet byttet jeg og. Jeg hadde 2 etternavn før, men mamma tok vekk pappa sitt. Men så ble jeg voksen og tok vekk mamma sitt og har nå bare pappas, men det er pga jeg må for faen meg hele tiden stave det jævla navnet til mamma. Det er ikke et navn du bare sier og så fortstår folk "hvordan skrives det?" HVER BIDIGE GANG!! -_-     Så, jeg tok tilbake pappas, men hans er veldig kjedelig. 
Ellers hater jeg som sagt navnet de to ga meg. Sjeldent stygt navn, men ikke så uvanlig at bare 4 i norge heter det heller.. men føler likevel de ga meg det fordi de skulle være litt unike.... 

Anonymkode: abe61...d58

Skrevet

Jeg assosierer navnet mitt med katter og apple. Det er enkelt så jeg trenger aldri å stave det. 

Anonymkode: 7ad24...7f1

Skrevet

Hmmm. Navnet mitt er liksom bare navnet mitt😜Ikke tenkt på at det er stygt eller fint.

Vet at faren min synes det var såååå vakkert på 80 tallet, lite visste han at det viste seg at det tydeligvis var et poppisnavn på 80 talls jenter 🤣 Hadde ikke Google da😜

Anonymkode: c3eea...a36

Skrevet

Jeg liker navnet mitt, og fikk det av en spesiell grunn❤ Vil ikke oppgi det, for det er lett gjenkjennelig.

Anonymkode: 23680...b23

Skrevet

Navnet mitt er helt greit. Det er jordnært, stødig og meg. Jeg hadde en periode tidlig i tenårene da jeg fantaserte om å bytte til noe svevende og romantisk noe, men gjorde det heldigvis ikke. Jeg kjenner noen som har byttet fornavn eller lagt til et nytt. Det er mulig jeg er litt treig, men det er vanskelig å plutselig begynne å kalle ei jeg har kjent hele mitt liv som Hanne for Isabel. Alle minner er knyttet til "Hanne", og selv om jeg vet at hun ikke liker navnet sitt, så er hun fortsatt Hanne for meg, og de fleste andre, så nå heter hun i praksis "Hanne, nei unnskyld, jeg mener Isabel". Dere som har byttet navn, hvor lang tid tok det før folk bare brukte det nye?

Skrevet

Jeg heter Marita. Flott navn som ikke altfor mange heter (møter iallefall ikke en Marita så ofte). 

Tok nylig mellomnavn etter min kvenske oldemor, og det er det kun jeg som heter i Norge. 

Anonymkode: 899dc...784

Skrevet

Jeg heter Hege, og lever godt med det navnet, selv om jeg som regel ikke er eneste med mitt navn verken i jobb, studier eller annet. Verken pent eller stygt i mine ører, helt nøytralt. 
Upraktisk i utlandet.

Til barna våre har jeg vært nøye på å velge korte, nordiske, fine navn,- som ikle så mange heter. Nettopp pga min erfaring med å hete Hege. 

Anonymkode: ca4b4...cc9

Skrevet

Hva heter dere som mener at navnet assosieres med Apple?? 

Anonymkode: b2b2b...af0

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Siri? 

Anonymkode: b7579...acf

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.6.2021 den 21.25):

Har du noen gang tenkt på å bytte navn? 

Svaret mitt:

Har alltid likt navnet mitt, aldri tenkt på å bytte. 😊

Nei, jeg liker det ikke. Jeg er utenlandsk og har et utenlandsk fornavn, som  har gitt meg hodebry i arbeidsmarkedet og fordommer i mange år. Men jeg mener at det heller ikke blir riktig å bytte til et norsk fornavn, fordi jeg er jo ikke norsk. Da blir deler av min identitet borte. Bytter jeg til et annet navn fra mitt hjemland, får jeg de samme utfordringene som jeg har nå.

Anonymkode: af216...e1b

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det er jo mange navn som er blitt "ødelagt" fordi noen synes det er morsomt å kalle folk eller ting for disse navnene. Sånn som Harry og Karen, for eksempel. Karen er et godt, gammelt norsk navn. Men nå blir ignorante og ubehøvla folk kalt Karen. 

Anonymkode: af216...e1b

Skrevet

Som barn var jeg litt sånn som Anne fra Bjørkely, drømmende, dramatisk og poetisk, og drømte stadig om å hete noe annet enn mitt korte og kjedelige navn. Men vokste det jo av meg 😅

Anonymkode: d76c3...bfe

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Siri? 

Haha ok.

Skrevet
On 6/6/2021 at 9:25 PM, Anonym bruker said:

Har du noen gang tenkt på å bytte navn? 

Svaret mitt:

Har alltid likt navnet mitt, aldri tenkt på å bytte. 😊

Liker godt begge 2 :)

Anonymkode: a0435...617

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 8.6.2021 den 13.45):

Siri? 

Riktig. Hilsen katte/apple-kommentaren 😅

Skrevet

Heter Lene. Litt kjedelig navn, men er vant til det ;)

Anonymkode: 11476...1be

Skrevet

Kjente en Hjørdis, hun byttet navn på 18-årsdagen.

Anonymkode: 06151...f41

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Riktig. Hilsen katte/apple-kommentaren 😅

Her også 🍏

Anonymkode: 620c3...e1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...