Gå til innhold

Gressklipping på søndager - hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvor mange av dere som har svart her har fått med seg at dette ikke gjelder en verken elektrisk eller bensindrevet klipper? Men, at det gjelder ved bruk av en god, gammeldags manuell klipper av denne typen? 

https://www.megaflis.no/hus--hage/sesong/hagemaskiner/bosch-ahm-30-120-400-mm-gressklipper?gclid=Cj0KCQjw5PGFBhC2ARIsAIFIMNf0AiyKTopyB4iM2gRG9TmfEUdx9P_gkkxuDF0ziy0JoN8Sc0jN7-EaAiiSEALw_wcB

Anonymkode: a6524...c4a

Å det er barndomsminner 💜 For meg må man klippe gresset på søndager med den klipperen man måtte ha. 

Anonymkode: f4920...90c

Skrevet

Personlig syns jeg alt er greit, jeg syns slik lyd er hyggelig. Men utifra helligdagsfred så er ikke noen gressklippere greit. 

Anonymkode: 664d7...e9c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er virkelig stor forskjell på bønder som må få unna våronna når været tillater det, barn som leker, dyr som lever og hagearbeid som stort sett kan tas andre dager?

Anonymkode: 0d7ab...c36

Vet ikke om du er klar over hva som bråker mest. Heller gressklipping ett par timer en søndag enn traktor i timesvis og det er ikke bare å onna, synes de traktorene aldri er rolig. Men siden vi har valgt å bosette oss her å klarer vi fint å leve med det!

Anonymkode: 9f054...e9c

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Vi har et mål tomt, de fleste med naboer i tettbebygde strøk har ikke så mye større enn oss. Mannen klipte var på 20 min max i dag. 

Med manuell håndklipper? For det var det det var snakk om at tok lang tid lenger oppe i tråden her. 

Anonymkode: ddc66...f5b

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Vi har et mål tomt, de fleste med naboer i tettbebygde strøk har ikke så mye større enn oss. Mannen klipte var på 20 min max i dag. 

Hvor stor tomt du har, sier ingenting om størrelsen på plena di. De fleste tomter er vel på ett mål, men det målet inneholder ofte hus, innkjørsel, parkering, blomsterbed o.l.

Vi har kanskje 700 m² med plen, fordelt på 4 plener, og med manuell klipper hadde det tatt veldig mange timer.

Når det gjelder spørsmålet til HI, syns jeg det er litt forstyrrende om naboene klipper plen på søndag, men en manuell klipper hadde jeg ikke brydd meg det minste om.

Anonymkode: b36e5...93b

Skrevet
On 6/5/2021 at 1:20 PM, Anonym bruker said:

Hadde en diskusjon med en nabo.

Vi er enig om at robotgressklipperer er helt ok på søndager siden de ikke lager noe bråk
Vi er også enig om at vanlig elektriske og bensindrevne gressklippere ikke er greit.

Denne naboen mener det er greit med slike manuelle gressklippere man dytte foran seg siden de ikke lager så mye lyd.
Jeg er enig i at de lager mindre lyd enn elektriske og bensindrevne gressklippere, men det tar 3 ganger så lang tid å klippe gresset med en slik en så lyden varer lenger og at det derfor ikke er ok.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 7b377...e69

bryr meg virkelig ikke om det. mye verre med de som banker og borre på en søndag

Anonymkode: e74a2...eb0

Skrevet

Det har ikke noe å si hva den enkelte mener. Det er ikke lov, og plages man av det er man i sin fulle rett til å ringe politiet.

Anonymkode: 0fe72...fa5

Skrevet

Jeg lurer på en ting. 

Dere som klipper gress over, altså driver med det som lovverket kaller "utilbørlig larm", tar dere like lett på andre lover også? 

Anonymkode: 2107d...49c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg lurer på en ting. 

Dere som klipper gress over, altså driver med det som lovverket kaller "utilbørlig larm", tar dere like lett på andre lover også? 

Anonymkode: 2107d...49c

Har du lest innleggene her inne?

Rundt 2/3 preges av mangel på sosial forståelse.

Så hvorfor skulle det plutselig endre seg når det kommer til ting som er omfattet av loven?

Anonymkode: bfed3...5c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...