Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #26 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): At det tar flere timer er uansett en overdrivelse lille venn. Anonymkode: d7931...45e Jøss, du er litt enkel vel Anonymkode: 99769...857
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #27 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): At det tar flere timer er uansett en overdrivelse lille venn. Anonymkode: d7931...45e Jøss, hersketeknikk og greier. Tror du vi blir mer imponert over deg når du bruker slike fraser? Tror du vi tror mer på deg? Tror du vi legger vår egen erfaring til side og gir deg rett? Anonymkode: 15c2b...b2b
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #28 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): At det tar flere timer er uansett en overdrivelse lille venn. Anonymkode: d7931...45e Jada, bare tro det du, frøken rekkehus og liten hagelapp. Anonymkode: bfed3...5c8
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #29 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Jøss, du er litt enkel vel Anonymkode: 99769...857 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jøss, hersketeknikk og greier. Tror du vi blir mer imponert over deg når du bruker slike fraser? Tror du vi tror mer på deg? Tror du vi legger vår egen erfaring til side og gir deg rett? Anonymkode: 15c2b...b2b Dere skjønner vel hvorfor? Anonymkode: bfed3...5c8
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #30 Skrevet 5. juni 2021 Vi klipper plen (med plentraktor) når det er oppholdsvær og vi har tid. Også på søndager. Men vi bor slik at det er over hundre meter til nærmeste nabo. Jo tettere man bor på andre, dess mer hensyn må man jo ta uansett ukedag. Vi bruker ikke motorsag på søndager. Men hekktrimmer og høytrykkspyler er helt innafor. Anonymkode: 6a423...91f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #31 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): En over her mener jo at det tar flere timer å klippe plenen 😂 Anonymkode: d7931...45e Det kommer jo an på hvor stor hage du har. Vi bruker over en time, med en liten teaktorklipper. Med en manuell klipper ville det tatt hele søndagen omtrent. Anonymkode: 2e305...25d
prekæs Skrevet 5. juni 2021 #32 Skrevet 5. juni 2021 Gidder ikke bry meg for mye. Har det regnet i to uker og gresset endelig er tørt en søndag, klipper jeg og har full forståelse for at naboene gjør det samme. Det er ikke ikke bestandig tiden strekker til for folk i full jobb og velger å gi folk litt slakk. Så mulig de gir meg litt slakk den gangen håndverkeren jobber overtid på taket vannet rant igjennom natt til søndag, hvis det skulle skje.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #33 Skrevet 5. juni 2021 Jeg syns det er koselig med lyder av hagearbeid på søndager, jeg.. Anonymkode: 6298c...e8b
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #34 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): En over her mener jo at det tar flere timer å klippe plenen 😂 Anonymkode: d7931...45e 🤦🏼♀️ Anonymkode: 0d7ab...c36
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #35 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du vet at det er forskjell på størrelse og kompleksitet på hager? Anonymkode: bfed3...5c8 Vi har et mål tomt, de fleste med naboer i tettbebygde strøk har ikke så mye større enn oss. Mannen klipte var på 20 min max i dag. Anonymkode: f4920...90c
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #36 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Vi har et mål tomt, de fleste med naboer i tettbebygde strøk har ikke så mye større enn oss. Mannen klipte var på 20 min max i dag. Anonymkode: f4920...90c Så fint. Da har du sikkert en nabo eller ti som du kan prate til om det som til en hver tid detter ned i hodet ditt. Selv foretrekker jeg et minimum av sammenheng og meningsinnhold i en samtale. Anonymkode: bfed3...5c8
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #37 Skrevet 5. juni 2021 Jeg klarer ikke å irritere med over motoriserte hageredskapene. Om folk bruker gressklipper, hellesaks eller kapsag så brys det meg fint lite - egentlig er det koselige lyder som hører vår og sommer til! Den eneste gangen jeg faktisk ble bittelitt irritert var i fjor. Da bygdas ungdommer ENDELIG fikk feire konfirmasjon, det var supert sommervær og den ene naboen bestemte seg for å sage ned noen trær på den tiden de fleste hadde kaker og kaffe ute på terrassene.... DET var litt unødvendig. Anonymkode: 04c80...6f5
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #38 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): At det tar flere timer er uansett en overdrivelse lille venn. Anonymkode: d7931...45e Lille venn.. Det kan ta flere timer jo. Vits i kverulere på det? 🙄 Anonymkode: 82d60...1c2
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #39 Skrevet 5. juni 2021 Jeg synes det er helt greit, men med noen hensyn. Ikke før kl 12, og heller ikke mens naboene har selskap på verandaen o.l. Anonymkode: d8aed...8f5
Himmel og hav Skrevet 5. juni 2021 #40 Skrevet 5. juni 2021 Jeg setter pris på om naboene ikke bråker med gressklipper, kantklippere og annet motorisert på søndager. Det er deilig å kunne sitte ute en dag i uka uten bråk og during. Nå er det uhyre sjelden at det er noen i nabolaget her som faktisk gjør det. De aller fleste holder helligdagsfreden.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #41 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vi har et mål tomt, de fleste med naboer i tettbebygde strøk har ikke så mye større enn oss. Mannen klipte var på 20 min max i dag. Anonymkode: f4920...90c Hadde han klart det på 20 min med en slik gammeldags manuell dytteklipper også? Anonymkode: a6524...c4a
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #42 Skrevet 5. juni 2021 Det er åpenbart forskjellige meninger her, så du bør jo enten lar være eller hører med naboene hva de synes. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om naboer klippet plenen en søndag Anonymkode: 5be77...55c
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #43 Skrevet 5. juni 2021 Tenker at dette begynner å forsvinne mer og mer ut. For min del kan folk kose seg med hagearbeid (gressklipping/høytrykksspyling/lett graving/ saging o.l). så lenge de venter til formiddagen på søndagen. Når det er sagt så setter jeg pris på at de ikke holder på hele dagen med støy på en søndag 🥰 Anonymkode: bdc36...224
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #44 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Vi har et mål tomt, de fleste med naboer i tettbebygde strøk har ikke så mye større enn oss. Mannen klipte var på 20 min max i dag. Anonymkode: f4920...90c Vi har 1,5 mål tomt, med skråninger samt trær og bed. Med sitteklipper går det fort 1 time å klippe plenen her. Anonymkode: d0625...8cc
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #45 Skrevet 6. juni 2021 De aller fleste gressklippere i dag lager ikke så mye bråk at man irriterer seg... Anonymkode: 8cb35...094
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #46 Skrevet 6. juni 2021 Det er jammen godt man bor på landet! Her er det durer fra traktorer, gravemaskiner, kuer, griser, gressklippere, motorsager og trampolinebråk av unger i jevn forening rett som det er. Så vi klipper plenen når det trengs enda det er under 10 m til naboen. Ingen reagere på det, selv i naboen på 80 år. Rundt oss er det flere gårder hvor de fortiden holder på med våronna! Anonymkode: 9f054...e9c
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #47 Skrevet 6. juni 2021 Synes klipping er greit søndager så lenge det gjøres et par timer midt på dagen. Vi har alle store tomter så det er ikke limt inntil terrassen vår. Jeg synes egentlig during av en klipper er en del av sommeren. Jeg har større problemer med en nabo som spiller «dunk dunk dunk» musikk på utendørs anlegg hele dagen. Anonymkode: 301be...cf0
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #48 Skrevet 6. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er jammen godt man bor på landet! Her er det durer fra traktorer, gravemaskiner, kuer, griser, gressklippere, motorsager og trampolinebråk av unger i jevn forening rett som det er. Så vi klipper plenen når det trengs enda det er under 10 m til naboen. Ingen reagere på det, selv i naboen på 80 år. Rundt oss er det flere gårder hvor de fortiden holder på med våronna! Anonymkode: 9f054...e9c Det er virkelig stor forskjell på bønder som må få unna våronna når været tillater det, barn som leker, dyr som lever og hagearbeid som stort sett kan tas andre dager? Anonymkode: 0d7ab...c36
MTF Skrevet 6. juni 2021 #49 Skrevet 6. juni 2021 Har null problemer med gressklipping på søndager, så lenge det ikke er før kl 10-11 om morgenen. Ville ikke klippet plenen selv på en søndag av respekt for naboene, men hadde ikke reagert om jeg hørte en gressklipper i nabolaget denne dagen.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #50 Skrevet 6. juni 2021 Hvor mange av dere som har svart her har fått med seg at dette ikke gjelder en verken elektrisk eller bensindrevet klipper? Men, at det gjelder ved bruk av en god, gammeldags manuell klipper av denne typen? https://www.megaflis.no/hus--hage/sesong/hagemaskiner/bosch-ahm-30-120-400-mm-gressklipper?gclid=Cj0KCQjw5PGFBhC2ARIsAIFIMNf0AiyKTopyB4iM2gRG9TmfEUdx9P_gkkxuDF0ziy0JoN8Sc0jN7-EaAiiSEALw_wcB Anonymkode: a6524...c4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå