Gå til innhold

Ang vaksine prioriteringer i helsebransjen

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på sykehus og fikk tidlig tilbud om vaksine. Allerede i slutten av februar. Jeg takker derimot nei i første omgang (AstraZeneca) fordi jeg var så usikker. Jeg sa jeg ville ta den, men ønsket ikke å være blant de første. Ville heller vente til sommer/høst.

Nå ser jeg derimot at de fleste får tilbud og Pfizer sin og den virker nokså trygg så langt. Viktigste er da at det kan se ut som den virker slik at jeg heller ikke kan være smittebærer dersom jeg får viruset i meg uten å bli syk. Da beskytter jeg i stor grad pasientene mine utenom meg selv.

Er det derimot noen som vet om jeg nå må vente like lenge som de andre for å få vaksine nå, eller får jeg den umiddelbart fordi jeg er helsearbeider og jobber med syke og svake på institusjon?

Anonymkode: 15404...049

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg jobber på sykehus og fikk tidlig tilbud om vaksine. Allerede i slutten av februar. Jeg takker derimot nei i første omgang (AstraZeneca) fordi jeg var så usikker. Jeg sa jeg ville ta den, men ønsket ikke å være blant de første. Ville heller vente til sommer/høst.

Nå ser jeg derimot at de fleste får tilbud og Pfizer sin og den virker nokså trygg så langt. Viktigste er da at det kan se ut som den virker slik at jeg heller ikke kan være smittebærer dersom jeg får viruset i meg uten å bli syk. Da beskytter jeg i stor grad pasientene mine utenom meg selv.

Er det derimot noen som vet om jeg nå må vente like lenge som de andre for å få vaksine nå, eller får jeg den umiddelbart fordi jeg er helsearbeider og jobber med syke og svake på institusjon?

Håper du stiller bakerst i køen, og pasientkontakt bør du ikke ha nå

Anonymkode: 1ca3d...86e

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du bør miste jobben 

Anonymkode: 285e9...ea7

Annonse

Virker som det varierer veldig både fra kommune til kommune og mellom helseforetakene. Jeg jobber i poliklinikk i OUS og har ennå ikke fått tilbud om vaksine gjennom jobben, men har akkurat fått vaksine via hjemmekommunen nå. Du bør kunne få tilbud om Pfizer eller Moderna nå, uavhengig av om du utsatte AZ. 

Anonymkode: aa863...d64

Annonse

Anonym bruker skrev (På 6.6.2021 den 9.56):

Meld opp interessen den på nytt og kryss av for at du er kritisk helsepersonell, tipper du får tilbud om den innen en ukes tid da. 

Anonymkode: 377c5...28c

Takk for tips!

• Opprett ny...