Anonym bruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Frokost i dag: Ferske grønnsaksrundstykker med Philadephia kremost (fet type), olivero smør og paprika. Nutridrink yoghurt (300 kcal i 1) og 2 glass vann. Etterpå kaffe med havremelk. Sitter så litt stille og skal meditere men blir sulten igjen. Går opp og spiser en sånn bar pga dårlig matlyst (adhd medisinen ødelegger matlysten). En bar fra YT denne gangen.Mens jeg lager meg minitaco av bønner, paprika, avokado og mango. Spiser med tortillalefse. Så grove corn flakes med ekstra fet havremelk (den fra Gryr) og honning på. En ekstra kraftig honning. Mauler så litt honning etterpå. Går 1 time og jeg er sulten på nytt tross stillesitting. Drikker en nutrilett fiber og deretter en energy. Går en tur. Lang tur. Så inn og spise taco igjen, samme innhold. Så corn flakes med mer honning. Så mulig ut og gå igjen.. Er dette farlig lite? Det er ikke dette jegs piser hver dag altså, men jeg har lite om gangen. Jeg pleier også å spise eggerøre med bønner. Pasta. Pizza. Fisk 😛 Anonymkode: bf71c...1c5
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 jeg mistet poenget. Jeg får så mye mer energi etter å ha spist ekstra. men føler aldri det blir nok om morgenen, men vi har jo høyest forbrenning da også. Da er jeg sulten hver time uansett hvor mye jeg hiver på synes jeg.. Jeg får resept på næring pga undervekten og vansker med å spise på dagtid, og pga mitt ekstreme matbudsjett og på aap med husleie ved siden av kan det jo bli litt utfordrende etter hvert. Kan jeg ha en form for spiseforstyrrelse selv om jeg ikke tror det? altså jeg spiser jo og er klar over at jeg er tynn. kan man få autistiske trekk pga for høy forbrenning eller noe? Altså kan grunnen til at jeg har vansker med å legge på meg være diagnosene eller kan det være noe fysisk i kroppen som gir meg psykiske problemer? Anonymkode: bf71c...1c5
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 Nei. Vil du ha et bra kosthold må du spise mat, og helst minst mulig prosessert mat. Du spiser jo nesten bare prosessert mat, til det ugjenkjennelige. Anonymkode: 3279d...28a
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 Nei, ikke i det hele tatt. Anonymkode: bc52f...09c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei. Vil du ha et bra kosthold må du spise mat, og helst minst mulig prosessert mat. Du spiser jo nesten bare prosessert mat, til det ugjenkjennelige. Anonymkode: 3279d...28a er tunfisk prosessert? det ligger jo i romtemp i sånn boks. synes ikke det er særlig godt eller mettende heller, men er sykt billig. Anonymkode: bf71c...1c5
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): er tunfisk prosessert? det ligger jo i romtemp i sånn boks. synes ikke det er særlig godt eller mettende heller, men er sykt billig. Anonymkode: bf71c...1c5 Det er hermetisert, som er en måte å konservere noe. Sikkert ikke like bra som fersk tunfisk, og noen vil nok si at det er prosessert, men jeg vil ikke kalle det prosessert mat. Her er det snakk om hvor man setter grenser. Nutridrinker og barer, derimot, de kan man jo ikke en gang se at er mat, eller har vært det. Anonymkode: 3279d...28a
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 Jeg synes du spiser både mye og mange kalorier så det kan ikke være for lite. Men om det er riktig valg av mat er noe annet. Anonymkode: e81bd...d36
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2021 #8 Skrevet 3. juni 2021 Synes det var et veldig merkelig kosthold, og ikke spesielt sunt heller Anonymkode: 87656...de9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2021 #9 Skrevet 3. juni 2021 Legg inn kjøtt, så får magen mer å «arbeide med». Grønnsaker er vel og bra, rik på mineraler og vitaminer og fiber, men har ganske høy vannprosent. Kroppen fordøyer grønnsaker fort, og dette er ikke nok dersom du skal opp i vekt. Du trenger proteiner, karbohydrater og fett. Cornflakes er 30% sukker, og er ikke sunt. Da bør du vurdere et bytte til en müsli-variant eller havregryn. Anonymkode: 72ed5...25e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2021 #10 Skrevet 3. juni 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Da bør du vurdere et bytte til en müsli-variant eller havregryn. Anonymkode: 72ed5...25e 👏🏻👏🏻👏🏻 Havregryn er noe av det sunneste og billigste og mest mettende man får. Helt perfekt, mye bedre enn all verdens barer og nutridrinker. Anonymkode: 3279d...28a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå