Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Myndighetene oppfordrer fortsatt til ferie i Norge. Jeg har ikke sett noen myndigheter som OPPFORDRER folk til å dra til utlandet med uvaksinerte barn som kan spre smitte ved hjemkomst.

Anonymkode: 10502...af4

https://www.tv2.no/nyheter/14039140/ Selv nakstad tror på sydenferie i sommer. Myndighetene ber nordmenn følge gitte reiseråd . DET er hva de gjør. 

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

https://www.tv2.no/nyheter/14039140/ Selv nakstad tror på sydenferie i sommer. Myndighetene ber nordmenn følge gitte reiseråd . DET er hva de gjør. 

De OPPFORDRER fortsatt ikke å reise. Hva skjedde med dugnadsånden din? Du har i over ett år kommet med pekefingeren mot alle, kvalt alle diskusjoner om tiltak, men med en gang dere er vaksinert, så drar dere med de vaksinerte barna til Syden og utsetter mange andre for smitte ved hjemkomst? Hykleri på sitt verste. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Samme tenker jeg. Håper for guds skyld folk har vett nok til å teste ungene før de sender de på skolen/barnehage hvis det er kort tid fra hjemkomst til skolestart. Kommunen vår stengte ned etter utbrudd fra en familie som kom hjem fra utenlandsreise og dro med mutert virus. Bedrifter her har tapt flere hundretusen og skolene gikk over på rødt. 

Så dagens oppfordring for de det måtte gjelde: Ta ansvar i så fall! 

Anonymkode: 77dc4...15b

Når vi kommer hjem fra ferie så testes vi alle 4 på Gardermoen . Så tester vi oss ut av * karantene * etter 7 dager. ( karantene i * fordi uavhengig av om vi MÅ i karantene så vil vi holde oss hjemme ved hjemkomst . Vi vil ikke ta noen sjanser på smittespredning og vil teste oss vi voksne også selv om vi er fullvaksinerte . Det handler om å reise tryggest mulig .

De OPPFORDRER fortsatt ikke å reise. Hva skjedde med dugnadsånden din? Du har i over ett år kommet med pekefingeren mot alle, kvalt alle diskusjoner om tiltak, men med en gang dere er vaksinert, så drar dere med de vaksinerte barna til Syden og utsetter mange andre for smitte ved hjemkomst? Hykleri på sitt verste. 

De vil aldri OPPFORDRE noen til å reise noe som helst sted. Eneste som oppfordres til er å følge reiserådene 

mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden):

Når vi kommer hjem fra ferie så testes vi alle 4 på Gardermoen . Så tester vi oss ut av * karantene * etter 7 dager. ( karantene i * fordi uavhengig av om vi MÅ i karantene så vil vi holde oss hjemme ved hjemkomst . Vi vil ikke ta noen sjanser på smittespredning og vil teste oss vi voksne også selv om vi er fullvaksinerte . Det handler om å reise tryggest mulig .

👍🏻

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Å få møtt familie er viktig, ikke alle skal på ferie!

Anonymkode: 0fcec...6c7

Men enkelte av de som skriker høyest om reising konstant, skal på ferie.

Anonymkode: 54cb6...9a9

Annonse

Så vidt jeg har forstått så skal hun besøke familie, i kombinasjon med ferien

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Rent teknisk så betyr ikke formålet så mye, selv om jeg er enig i at det er en smule absurd at enkelte kan reise på ferie mens andre ikke får møte opp på jobb. Men det er en annen diskusjon. 

Viktigste er at de ikke drar med smitte hjem. Jeg har en tenåring som har mistet så mye undervisning og nå ble sommerjobben utsatt pga tiltaksnivå. Kommer til å være lynende forbanna hvis dette vedvarer bare fordi noen skulle på ferie. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 timer siden):

Legger til at hjem kommer man . Altså barna . Nå tester man FØR man reiser og ved hjemkomst til Norge . På den måten blir man ikke stående med en positiv test på en unge på flyplassen i utlandet 

Hvor finner du dette beskrevet? For i all infoen jeg finner står det at du må ha en test som ikke er eldre enn 48 timer før du får komme til landet. Så må du testes på nytt når du har kommet inn til Norge. 

Anonymkode: 553fe...53e

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Hvor finner du dette beskrevet? For i all infoen jeg finner står det at du må ha en test som ikke er eldre enn 48 timer før du får komme til landet. Så må du testes på nytt når du har kommet inn til Norge. 

For vår del har jeg sjekket angående Hellas . Skrev til Apollo nå og fikk dette til svar ;Hei, det er ingen testkrav i Norge før hjemreise fra Hellas. Mvh Apollo/Svein

mamma til adhd gutt<3 skrev (18 timer siden):

Det hjalp å tro 😊 tidligere i dag kom meldingen om at barn slapp karantenehotell når de reiser med vaksinerte voksne 

Men bare barn under 12 år, så akkurat den endringen hjelper ikke dere.

Anonymkode: 53c64...eec

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Joda. Det du tenker på er når barn under 12 år kan teste seg ut av hjemmekarantene . De kan testes ut på dag 3. barn over 12 har lik karantenetid som voksne som ikke er vaksinert . 

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/vAaMeV/regjeringen-letter-paa-karanteneregler-beskyttede-kan-teste-seg-ut-paa-dag-tre

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg velger å tro at de lavere intelligens på de som reiser på ferie til utlandet denne sommeren. 

Anonymkode: d6b33...325

Det er det jo ingen tvil om. Uten sammenligning forøvrig så huskes det enda hvem som løp fiendens ærend for snart 80 år siden. Lav moral vil huskes. 

Anonymkode: e7666...720

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det er det jo ingen tvil om. Uten sammenligning forøvrig så huskes det enda hvem som løp fiendens ærend for snart 80 år siden. Lav moral vil huskes. 

Så hvis man, hvis myndighetene åpner opp fra 1. juli, reiser på f. Eks. ferie, da skal man sammenlignes med Henry Rinnan 😂

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Så hvis man, hvis myndighetene åpner opp fra 1. juli, reiser på f. Eks. ferie, da skal man sammenlignes med Henry Rinnan 😂

Nei 🙄 hjelpe meg 🙄

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Mange vil oppleve å slite med å få tatt test og vil møte på det som blandt annet Tromsø kommune nå går ut med: 

9D66FDC7-07F0-46DF-BBEF-45EFCCEACBC4.jpeg

Anonymkode: 56d99...d9a

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Det  ar vell et eksempel på at npen ting huskes lenge.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mange vil oppleve å slite med å få tatt test og vil møte på det som blandt annet Tromsø kommune nå går ut med: 

9D66FDC7-07F0-46DF-BBEF-45EFCCEACBC4.jpeg

Det der foregår flere steder i landet. Her var det ansatte som må ta test for å få klarsignal til å jobbe igjen som var nødt til å vente 3 ekstra arbeidsdager, med helgen 5 dager, for å ta test. Privat tok en drøy halvtime. Da blir regnestykket over 10 000 kr til test eller 3 tapte arbeidsdager. Gøy å være arbeidsgiver om dagen. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det der foregår flere steder i landet. Her var det ansatte som må ta test for å få klarsignal til å jobbe igjen som var nødt til å vente 3 ekstra arbeidsdager, med helgen 5 dager, for å ta test. Privat tok en drøy halvtime. Da blir regnestykket over 10 000 kr til test eller 3 tapte arbeidsdager. Gøy å være arbeidsgiver om dagen. 

Jeg tenker helt klart at man må teste seg privat hvis man vil reise . 

mamma til adhd gutt<3 skrev (28 minutter siden):

Jeg tenker helt klart at man må teste seg privat hvis man vil reise . 

Privat? Hvor da? Lever du totalt i din egen boble 🙈 Og om alle på større steder, med tilgang til privat testing, skal teste privat og sprenge kapasiteten der. Da er man uansett like langt. Og da mener jeg ikke på vei til Hellas på heisatur 

Viser bare igjen at regler og goder kun tilgodeser større byer og det sentrale Østlandet 

Privat? Hvor da? Lever du totalt i din egen boble 🙈 Og om alle på større steder, med tilgang til privat testing, skal teste privat og sprenge kapasiteten der. Da er man uansett like langt. Og da mener jeg ikke på vei til Hellas på heisatur 

Viser bare igjen at regler og goder kun tilgodeser større byer og det sentrale Østlandet 

Du kan faktisk teste deg privat på Gardermoen, hva med å forsøke å se muligheter og ikke være så utrolig negativ hele tiden

• Opprett ny...